Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Symbol luxusu Rolls-Royce bude jezdit na elektřinu

  10:00aktualizováno  10:00
Tradice nezavazuje, i tím se řídí Rolls-Royce pod vedením BMW. Kdysi ultrakonzervativní automobilka na autosalonech ukazuje studie, a tou poslední bude dokonce elektromobil. A co víc, firma Rolls-Royce ho bude zkoušet v praxi.

Rolls-Royce 102EX | foto: Rolls-Royce

Na ženevském autosalonu ukáže Rolls-Royce ukáže studii 102EX, prozatím jediný exemplář elektromobilu této exkluzivní značky. První elektromobil v segmentu nejluxusnějších aut světa bude sloužit jako experimentální laboratoř.

Studie 102EX je vlastně na elektrický pohon přestavěný model Phantom. Rolls-Royce s ním bude objíždět Evropu, Blízký východ, Asii i Severní Ameriku a bude současným majitelům vozů prestižní značky nabízet možnost vůz krátce vyzkoušet. Automobilka bude sbírat jejich ohlasy a ty pak využije v praxi. Jedním dechem ale Rolls-Royce dodává, že se zatím se sériovou produkcí elektromobilu nepočítá.

Rolls-Royce ale tímto způsobem nejspíš testuje, jak daleko od svých tradic může zajít. Automobilka, která byla po desetiletí symbolem konzervativnosti, si v poslední době s tradicemi dělá čím dál menší potíže. Pod vedením BMW si zachovala prestižní status ale zároveň přijala moderní postupy. A zákazníkům se to líbí.

Autosalon Ženeva 2011

Mohlo by vás zajímat

Toužíte po vlastním BMW? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz

A tak pokud odhlédneme od tradic, které mimochodem zahrnují i po desetiletí vyvíjený osmiválec 6,75 litru, který BMW nahradilo svým vlastním dvanáctiválcem, dává elektrický Rolls-Royce určitý smysl. Velká a těžká limuzína snadno pojme dostatečné množství baterií. V už tak vysoké ceně se navíc nemusí nákladný elektrický pohon příliš projevit. Reprezentativní limuzíny také nemusí denně najezdit přehnanou porci kilometrů a mají šanci se snáze dobíjet ve špičkově vybavených garážích.

Proto bychom se nedivili, kdyby nakonec elektrický Rolls-Royce Phantom zájem potenciálních zákazníků získal. BMW má s vývojem elektromobilů dostatečné zkušenosti a současný koncept by se tak mohl do sériové podoby přetavit velmi rychle. Jen ta světélkující Spirit of Ecstasy na masce je možná trochu nevkusná...





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.