Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Systém volající o pomoc k nehodě začne fungovat v Česku od roku 2015

aktualizováno 
Česko začne zavádět systém tísňového volání vozidel eCall. Zavedení služby do ostrého provozu plánuje nejpozději od ledna 2015. Implementaci dostane na starost Hasičský záchranný sbor, který již spravuje tísňovou linku 112. Uvedl to Český telekomunikační úřad.

Systém eCall je koncipován jako celoevropský systém automatického tísňového volání z paluby vozidel, který bude fungovat na bázi linky 112. Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Operátor tísňové linky získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody. Jak systém funguje, čtěte zde.

Zařízení umožňující připojit se k systému eCall má být instalováno ve všech nových osobních automobilech a dodávkách od října 2015. Pilotní ověření v Česku a dalších vybraných zemích EU probíhalo do konce loňského roku, kdy flotila testovacích vozidel projektu simulovala dopravní nehody pro ověření bezchybného přenosu dat o nehodě a hlasového spojení na linku 112.

Až do roku 1998 sloužilo telefonní číslo 112 ke zjištění informace o přesném čase. Rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu bylo toto číslo uvolněno a dnes funguje spolu s národními čísly tísňového volání. Jeho výhodou je lokalizace volajícího, která významně zkracuje čas potřebný pro poskytnutí účinné pomoci při mimořádné události.

Autoři: ,




Nejčtenější

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Škoda Octavia 1.9 TDI...
Škoda Octavia 1.9 TDI...

r.v. 1999, naj. 175 000 km, diesel
55 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.