Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Systém volající o pomoc k nehodě začne fungovat v Česku od roku 2015

aktualizováno 
Česko začne zavádět systém tísňového volání vozidel eCall. Zavedení služby do ostrého provozu plánuje nejpozději od ledna 2015. Implementaci dostane na starost Hasičský záchranný sbor, který již spravuje tísňovou linku 112. Uvedl to Český telekomunikační úřad.

Systém eCall je koncipován jako celoevropský systém automatického tísňového volání z paluby vozidel, který bude fungovat na bázi linky 112. Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Operátor tísňové linky získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody. Jak systém funguje, čtěte zde.

Zařízení umožňující připojit se k systému eCall má být instalováno ve všech nových osobních automobilech a dodávkách od října 2015. Pilotní ověření v Česku a dalších vybraných zemích EU probíhalo do konce loňského roku, kdy flotila testovacích vozidel projektu simulovala dopravní nehody pro ověření bezchybného přenosu dat o nehodě a hlasového spojení na linku 112.

Až do roku 1998 sloužilo telefonní číslo 112 ke zjištění informace o přesném čase. Rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu bylo toto číslo uvolněno a dnes funguje spolu s národními čísly tísňového volání. Jeho výhodou je lokalizace volajícího, která významně zkracuje čas potřebný pro poskytnutí účinné pomoci při mimořádné události.

Autoři: ,




Nejčtenější

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Další z rubriky

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.