Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr

  12:30aktualizováno  12:30
Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr. Vyplývá to alespoň z odhadu, který zveřejnil Automobilový klub Německa (AvD). Zařízení, která umožňují počet najetých kilometrů snížit, se přitom dají na internetu podle německých médií pořídit už za několik desítek eur.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Odborníci odhadují, že auto, u něhož se nelegálně snížil počet najetých kilometrů, lze prodat v průměru o 3 000 eur (asi 81 000 korun) dráže, než kdyby se prodávalo se skutečně najetým počtem kilometrů. Škody, které přetáčení tachometrů německému hospodářství způsobí, vyčísluje autoklub ADAC na šest miliard eur ročně (162 miliard korun).

„Přetočení tachometru je dnes s příslušným vybavením hračka. Většinou trvá jen vteřiny, a i když je protizákonné, nabízí se všude už od 50 eur za auto,“ tvrdí ADAC, podle něhož žádný z dnešních vozů není proti manipulaci s tachometrem zcela zabezpečen.

Přetočení tachometru je podle německých zákonů hodnoceno jako podvod, za který hrozí pokuta nebo až roční vězení.

V Česku se stáčí ve velkém

Společnost Cebia, která se v Česku zabývá prověřováním historie ojetin, uvádí, že upravený stav tachometru má 40 % vozidel. „Nejčastěji se stáčejí nejprodávanější modely značek Škoda, Volkswagen, Audi, BMW, Ford a Renault,“ uvádí Jan Dryák z Cebie.

„Po těchto vozech je největší poptávka, mají největší podíly na prodejích ojetin, a proto u nich podvodníci nejvíce stáčejí počítadla ujetých kilometrů.“ Naopak nejméně jsou stáčeny vozy korejských značek Kia a Hyundai. Např. Hyundai i30 má 18procentní podíl stočených vozů nebo Kia Ceed 16procentní podíl, ale také třeba Toyota Yaris (21 % stočených), Seat Ibiza (18 % stočených) nebo Opel Corsa (17 % stočených).

U vozidel z individuálního dovozu ze zahraničí je podle Cebie riziko stočení vždy minimálně o 23 % vyšší než u stejných tuzemských automobilů.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,


Témata: ADAC, Cebia


Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Další z rubriky

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Peugeoty Type 5
Autofotka týdne: Kočár bez koní pamatuje počátky automobilismu

Peugeot typ 5 pamatuje úplné počátky automobilismu. Kočár, který vyměnil koně za motor, je na prodej v Londýně. Originální a pečlivě zrestaurovaný stroj se...  celý článek

Museo Enzo Ferrari Modena
Nejslavnější automobilka slaví 70 let. První ferrari testoval sám Enzo

Je středa 12. března 1947, na dvorku malé fabriky v Maranellu se kolem čtvrté odpolední sešlo sedmnáct lidí. Konstruktéři a mechanici sledují, jak za volant...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.