TagAZ PS511 "Akvella"

TagAZ PS511 "Akvella" | foto: TagAZ

Rudá raketa startuje z Ruska: tajemný sporťák akvella bude za hubičku

  • 77
Na čtyřdveřové kupé už si troufají i Rusové. Značka TagAZ, dosud žijící hlavně z výroby modelů odložených korejskými automobilkami, letos začne nabízet dramaticky vyhlížející sportovně tvarovaný liftback.

Za patnáct let existence nabrala automobilka usazená mezi Rostovem na Donu a ukrajinskou hranicí kuráž a rozhodla se představit vlastní model. A rovnou to bude sporťák. Prozatím kolují po internetu obrázky červeného liftbacku odvážných tvarů. Nový model se má podle neoficiálních zdrojů jmenovat Akvella, dosud ho automobilka prezentovala pod kódovým označením PS511.

V Rusku se má prodávat za částku odpovídající 8 900 eurům (asi 230 tisíc korun). Server LeftlaneNews si všímá, že cenovky kolem devíti tisíc eur jsou dnes teritoriem dacií a lad.

TagAZ PS511 "Akvella"

Další fotky modelu zde

Nakolik bude akvella sporťákem, se teprve uvidí. Zatím slibuje ABS, klimatizaci, vyhřívaná sedadla a nějaké airbagy. Za příplatek budou sportovní sedačky a fešná litá kola.

Pod kapotou má mít 1,6, víc se neví. Další podrobnosti se autosvět dozví v srpnu na autosaloně v Moskvě. Prodej má odstartovat v říjnu. Jinam než na ruský trh se TagAZ podle všeho s akvellou nechystá. Pokusy o evropskou homologaci asi značka neplánuje, může to být tedy příležitost pro sběratele kuriozit. Jen budou muset autu zůstat ruské SPZky.

Velké plány

TagAZ je malá mladá ruská automobilka od Azovského moře, jejíž historie začíná na jaře 1997. Rok nato spustila licenční výrobou korejských Daewoo Lanos a Nubira. Pak se v jejích fabrikách vyráběly Citroën Berlingo a různé hyundaie. Před dvěma roky začal TagAZ s plánováním nového výrobního závodu. K hlavnímu v Taganrogu a dalšímu v Rostovu má přibýt třetí v Bangladéši. TagAZ nakoupil pozemky v oblasti Kishoreganj v centrálním Bangladéši a první auto chce v nové fabrice vyrobit ještě letos.

Nyní vyrábí TagGAZ auta vycházející z čínských modelů značky Chery a BYD. Automobilka je prý dnes schopná vyrábět ve svých provozech až dvacet rozdílných modelů. Dodnes tak nabízí třeba první generaci Hyundaie Santa Fe nebo dokonce prehistorický SsangYong Korando, který prodává pod jménem TagAZ Tager.