Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Tahač táhl 750tunový silniční vlak

aktualizováno 
V přístavu ve švédském Göteborgu čeká třísetmetrový silniční vlak, je tvořený 20 přívěsy, které nesou 40 plných kontejnerů. Spolu s tahačem Volvo má celá souprava hmotnost 750 tun, to jsou 4 letadla Boeing 747 Jumbo Jet.

Švédský výrobce nákladních aut tak otestoval schopnosti novinky, převodovky s plazivými převody. Za volant Volva FH16 se usadil Magnus Samuelsson, nejsilnější muž světa. Cílem bylo tu gigantickou soupravu rozpohybovat a 750 tun přemístit o sto metrů.

„Dva nové plazivé stupně umožňují přepravu opravdu těžkých nákladů, rozjezd i v těžkém terénu a jízdu i tak nízkou rychlostí jako 0,5 km/h. Pro přepravu výjimečně těžkých nákladů se běžně používají speciálně konstruovaná vozidla, ale tady jde o vozidlo s neupravovaným sériovým hnacím ústrojím,“ vysvětluje Peter Hardin ze společnosti Volvo Trucks. Kvůli odolnosti vůči velkému zatížení jsou některé díly převodovky zhotoveny z vysokopevnostních materiálů. Převodovka je oproti běžnému provedení o 12 cm delší. Skříň je v nabídce s přímým záběrem a s rychloběhem. Obě verze mohou mít jeden nebo dva plazivé stupně. Dále je také možné si zvolit dva další plazivé stupně pro jízdu vzad.

Fotogalerie

Volvo FH16 s motorem o výkonu 750 koní nastoupilo k testu ve standardní konfiguraci a s nejsilnějšími nápravami, které jsou v běžné nabídce. Poháněné nápravy byly kvůli zajištění dostatečného tření mezi pneumatikami a vozovkou zatíženy nákladem o hmotnosti 40 tun. Pro zvládnutí tlaku na poháněné nápravě byla zesílena deska pod točnicí.

„Ještě před tím jsme museli provést několik bezpečnostních opatření. Museli jsme například důkladně zkontrolovat spojky mezi všemi 20 přívěsy a co nejpřesněji vyladit tlak ve všech 204 pneumatikách,“ popisují organizátoři netradičního testu.

Autor:
Témata: Volvo


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.