Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železný rytíř je nejrychlejší tahač světa

aktualizováno 
Využívá běžný motor a sériově vyráběnou dvouspojkovou převodovku, přesto se Iron Knight společnosti Volvo Trucks stal nejrychlejším nákladním vozidlem světa. Tento týden se mu podařilo pokořit hned dva stávající rychlostní rekordy v kategoriích 500 a 1000 metrů s pevným startem.

Železný rytíř pokořil mezinárodní rychlostní rekord v jízdě na 1000 metrů s pevným startem s průměrnou rychlostí 169 km/h a časem 21,29 sekundy. Uspěl také v podobné kategorii 500 m s pevným startem, a to s rychlostí 131,29 km/h a časem 13,71 sekundy.

Fotogalerie

Za volantem vozidla seděl Boije Ovebrink, který má s pilotováním závodních vozidel (včetně tahačů) více než 30 let zkušeností. Už dříve překonal pět rychlostních rekordů a v roce 1994 se stal vítězem Evropského poháru tahačů.

„Tohle auto lze popsat jediným slovem: dokonalost. Je nádherné na pohled a výkon, který máte k dispozici s plynem na podlaze, se nedá s ničím srovnávat. Je to už třetí rekordní vozidlo, které řídím, a podle mě si speciály „Wild Viking” a „Mean Green” nemohly přát lepšího nástupce,” říká Boije Ovebrink.

Rekordní jízda proběhla na uzavřeném zkušebním okruhu v severním Švédsku. Nyní oba rekordy přezkoumává Mezinárodní automobilová federace FIA.

Volvo Iron Knight

„Na vývoji vozidla s nedostižným výkonem se v těsné spolupráci podíleli specialisté z hned několika oddělení společnosti Volvo Trucks. Až na srdce jsme vozidlo The Iron Knight od základu postavili ručně. Skutečnost, že jsme místo jednoho získali hned dva rekordy, je naprosto úžasná,” neskrývá nadšení Olof Johansson, technik společnosti Volvo Trucks.

„To, že Iron Knight je vybavený identickou převodovkou, kterou montujeme do sériových vozidel Volvo FH, je něco, na co jsme opravdu pyšní,” přiznává Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel automobilky.

Autor:




Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.