Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železný rytíř je nejrychlejší tahač světa

aktualizováno 
Využívá běžný motor a sériově vyráběnou dvouspojkovou převodovku, přesto se Iron Knight společnosti Volvo Trucks stal nejrychlejším nákladním vozidlem světa. Tento týden se mu podařilo pokořit hned dva stávající rychlostní rekordy v kategoriích 500 a 1000 metrů s pevným startem.

Železný rytíř pokořil mezinárodní rychlostní rekord v jízdě na 1000 metrů s pevným startem s průměrnou rychlostí 169 km/h a časem 21,29 sekundy. Uspěl také v podobné kategorii 500 m s pevným startem, a to s rychlostí 131,29 km/h a časem 13,71 sekundy.

Fotogalerie

Za volantem vozidla seděl Boije Ovebrink, který má s pilotováním závodních vozidel (včetně tahačů) více než 30 let zkušeností. Už dříve překonal pět rychlostních rekordů a v roce 1994 se stal vítězem Evropského poháru tahačů.

„Tohle auto lze popsat jediným slovem: dokonalost. Je nádherné na pohled a výkon, který máte k dispozici s plynem na podlaze, se nedá s ničím srovnávat. Je to už třetí rekordní vozidlo, které řídím, a podle mě si speciály „Wild Viking” a „Mean Green” nemohly přát lepšího nástupce,” říká Boije Ovebrink.

Rekordní jízda proběhla na uzavřeném zkušebním okruhu v severním Švédsku. Nyní oba rekordy přezkoumává Mezinárodní automobilová federace FIA.

Volvo Iron Knight

„Na vývoji vozidla s nedostižným výkonem se v těsné spolupráci podíleli specialisté z hned několika oddělení společnosti Volvo Trucks. Až na srdce jsme vozidlo The Iron Knight od základu postavili ručně. Skutečnost, že jsme místo jednoho získali hned dva rekordy, je naprosto úžasná,” neskrývá nadšení Olof Johansson, technik společnosti Volvo Trucks.

„To, že Iron Knight je vybavený identickou převodovkou, kterou montujeme do sériových vozidel Volvo FH, je něco, na co jsme opravdu pyšní,” přiznává Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel automobilky.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.