Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železný rytíř je nejrychlejší tahač světa

aktualizováno 
Využívá běžný motor a sériově vyráběnou dvouspojkovou převodovku, přesto se Iron Knight společnosti Volvo Trucks stal nejrychlejším nákladním vozidlem světa. Tento týden se mu podařilo pokořit hned dva stávající rychlostní rekordy v kategoriích 500 a 1000 metrů s pevným startem.

Železný rytíř pokořil mezinárodní rychlostní rekord v jízdě na 1000 metrů s pevným startem s průměrnou rychlostí 169 km/h a časem 21,29 sekundy. Uspěl také v podobné kategorii 500 m s pevným startem, a to s rychlostí 131,29 km/h a časem 13,71 sekundy.

Fotogalerie

Za volantem vozidla seděl Boije Ovebrink, který má s pilotováním závodních vozidel (včetně tahačů) více než 30 let zkušeností. Už dříve překonal pět rychlostních rekordů a v roce 1994 se stal vítězem Evropského poháru tahačů.

„Tohle auto lze popsat jediným slovem: dokonalost. Je nádherné na pohled a výkon, který máte k dispozici s plynem na podlaze, se nedá s ničím srovnávat. Je to už třetí rekordní vozidlo, které řídím, a podle mě si speciály „Wild Viking” a „Mean Green” nemohly přát lepšího nástupce,” říká Boije Ovebrink.

Rekordní jízda proběhla na uzavřeném zkušebním okruhu v severním Švédsku. Nyní oba rekordy přezkoumává Mezinárodní automobilová federace FIA.

Volvo Iron Knight

„Na vývoji vozidla s nedostižným výkonem se v těsné spolupráci podíleli specialisté z hned několika oddělení společnosti Volvo Trucks. Až na srdce jsme vozidlo The Iron Knight od základu postavili ručně. Skutečnost, že jsme místo jednoho získali hned dva rekordy, je naprosto úžasná,” neskrývá nadšení Olof Johansson, technik společnosti Volvo Trucks.

„To, že Iron Knight je vybavený identickou převodovkou, kterou montujeme do sériových vozidel Volvo FH, je něco, na co jsme opravdu pyšní,” přiznává Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel automobilky.

Autor:




Nejčtenější

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Yamaha XSR900 Abarth
Dvoukolový Abarth je v podání Yamahy parádní neo-retro

Dvorní ladičská firma Fiatu se pustila limitovanou edicí Yamahy XSR900 Abarth i do světa motocyklů. Pro zasvěcené se nejedná o tak velké překvapení, protože...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Další z rubriky

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.