Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železný rytíř je nejrychlejší tahač světa

aktualizováno 
Využívá běžný motor a sériově vyráběnou dvouspojkovou převodovku, přesto se Iron Knight společnosti Volvo Trucks stal nejrychlejším nákladním vozidlem světa. Tento týden se mu podařilo pokořit hned dva stávající rychlostní rekordy v kategoriích 500 a 1000 metrů s pevným startem.

Železný rytíř pokořil mezinárodní rychlostní rekord v jízdě na 1000 metrů s pevným startem s průměrnou rychlostí 169 km/h a časem 21,29 sekundy. Uspěl také v podobné kategorii 500 m s pevným startem, a to s rychlostí 131,29 km/h a časem 13,71 sekundy.

Fotogalerie

Za volantem vozidla seděl Boije Ovebrink, který má s pilotováním závodních vozidel (včetně tahačů) více než 30 let zkušeností. Už dříve překonal pět rychlostních rekordů a v roce 1994 se stal vítězem Evropského poháru tahačů.

„Tohle auto lze popsat jediným slovem: dokonalost. Je nádherné na pohled a výkon, který máte k dispozici s plynem na podlaze, se nedá s ničím srovnávat. Je to už třetí rekordní vozidlo, které řídím, a podle mě si speciály „Wild Viking” a „Mean Green” nemohly přát lepšího nástupce,” říká Boije Ovebrink.

Rekordní jízda proběhla na uzavřeném zkušebním okruhu v severním Švédsku. Nyní oba rekordy přezkoumává Mezinárodní automobilová federace FIA.

Volvo Iron Knight

„Na vývoji vozidla s nedostižným výkonem se v těsné spolupráci podíleli specialisté z hned několika oddělení společnosti Volvo Trucks. Až na srdce jsme vozidlo The Iron Knight od základu postavili ručně. Skutečnost, že jsme místo jednoho získali hned dva rekordy, je naprosto úžasná,” neskrývá nadšení Olof Johansson, technik společnosti Volvo Trucks.

„To, že Iron Knight je vybavený identickou převodovkou, kterou montujeme do sériových vozidel Volvo FH, je něco, na co jsme opravdu pyšní,” přiznává Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel automobilky.

Autor:




Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Další z rubriky

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.