Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tajný závod: stařičké stadiony jedou i stovkou

  13:20aktualizováno  13:20
Vzduch prořízlo burácení nastartovaných motorů a křižovatka pod Prašným mostem se na okamžik ztratila v mlze z výfukových plynů. Krátce nato se z ní za hlasitého prskání vyřítily desítky stařičkých motorek.

Tajný závod Stadionů | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Šestadvacátý ročník tajného závod mopedů značky Stadion odstartoval pár minut po druhé hodině odpoledne v sobotu v Praze.

Nadšenci, kteří doma v garáži oprašují veterána z padesátých let, měli jediný cíl: co nejrychleji a pokud možno vcelku dojet do sto kilometrů vzdálených Modliboh u Českého Dubu na Liberecku. Sraz měli v Praze na Bílé Hoře. Pak se hromadně přesunuli na křižovatku Špejchar, kde závod už tradičně začíná.

"Startují po vzoru formule jedna. Čekají na zelenou," usmívá se motocyklový nadšenec Petr Nováček, který se přišel podívat na start.

Závodící mopedy zpravidla nejsou obyčejné. Jejich majitelé si je totiž mohou různě upravovat. Měnit karburátory, zapalování, brzdy i jiné drobnosti. Žádná přesně daná pravidla pro to neexistují – moped tak může jet místo padesátky i stovkou. "Někteří jezdci to berou vážně a jde jim hlavně o výhru. Jiní závodníci vyjíždějí hlavně kvůli tradici a pro zábavu," připomíná Nováček.

Stejně tak jako si tito nadšenci nelámou hlavu regulemi kolem vylepšování svých strojů, neřeší ani dopravní předpisy. Jízda na červenou pro ně není žádný problém. Letos však zřejmě byli ukáznění. Policie totiž tvrdí, že jí závod žádné starosti nezpůsobil.

Tajný závod mopedů vychází z myšlenky stejnojmenného filmu, kdy se parta motorkářů vsadila, kdo první zdolá kontinent od Atlantiku po Pacifik.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.