Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak takhle vypadá úplně nové Audi A4

  15:46aktualizováno  29. srpna 10:43
První oficiální obrázky a informace týkající se nového Audi A4 jsou venku. Zvenčí se revoluce nekoná, uvnitř přibývalo místo a konstruktéři zapracovali hlavně na lepším rozdělení hmotnosti.

Audi A4 | foto: Audi

Nový model se čtyřmi kroužky na kapotě přiváží vše, nač jsme zvyklí se u audi dívat. Oko kritika vzhled nového modelu ohodnotí jako rozsáhlejší facelift.

Jak bývá zvykem, je nový model o něco větší než předchůdce, v případě A4 je to nárůst ze 4 metrů 59 centimetrů na čtyři metry sedmdesát. Víc než design se měnila mechanika. Přední náprava se posunula o 154 milimetrů více dopředu, audi tak uberou něco ze své nedotáčivosti.

Díky rozvoru 2808 mm budou mít cestující vzadu o 36 milimetrů víc místa pro nohy.

Šířka je 1,83 metru, hmotnost narostla na 1410 kilogramů ve verzi se základním benzinovým čtyřválcem. Proudění vzduchu vzdoruje nová A4 aerodynamickým koeficientem Cx=0,27.

Základní Audi A4 bude pohánět benzinový motor 1,8 TFSI se sto sedmdesáti koňskými silami. Přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec má maximální krouticí moment 250 Nm, na sto kilometrů jízdy vystačí se 7,2 litry paliva, vypustí 169 g/km CO2 a zrychlí z nuly na stovku za 8,4 sekund.
 
Natural bude spalovat také 3,2litrový šestiválec s výkonem 265 koní, který se alespoň pro začátek postaví na vrchol nabídky. Maximální krouticí moment 330 Nm rozjede novou A4 z nuly na stovku za 6,2 sekundy. Maximum je elektronicky omezeno na 250 kmh.

Turbodiesely mají objemy 2,0, 2,7 a tři litry. Nejmenší z nich má výkon 143 koní a krouticí moment vrcholí na 320 newtonmetrech. Šestiválce nabídnou 190 a 240 koní a 400 a 500 Nm.

Oficiálně se nové Audi A4 představí na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá pro veřejnost 13. září. Základní cena pro německý trh má být kolem 26 tisíc euro.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.