Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak trochu jiná jízda s BMW 6 Cabrio

  15:08aktualizováno  15:08
Tropické slunce láká k vyjížďkám "nahoře bez". Jedním z aut pro radost, ve kterém vás nikdo nepřehlédne, je BMW řady 6 kabrio. Jízda bez střechy nad hlavou mnohdy vybízí spíš k vnímání rozkvetlého okolí než ke zkoumání toho, co auto nabízí.
BMW 6 Cabrio

BMW 6 Cabrio - BMW 6 Cabrio. | foto: Martin DvořákiDNES.cz

Při nastupování do luxusního vozu mnichovského výrobce se pečlivěji než na auto soustředíte na oblohu. Požitek z jízdy v kabrioletu by totiž mohl pokazit i sebemenší dešťový mrak.

Jaké počasí vás čeká? POCASI.IDNES.CZ

Ve svitu slunečních paprsků pak nastartujete a vyrazíte. Je jedno, jestli jedete pomalu nebo rychle, okolní svět vnímáte jinak, než z "obyčejného" uzavřeného auta. Zelené louky a barevné květy stromů nejsou "daleko za oknem", ale naopak tak blízko, že málem stačí natáhnout ruku.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů BMW můžete koupit na www.automodul.cz

Při jízdě takovouto krajinou se pak hodí například to, že má auto aktivní tempomat, který udržuje nastavenou vzdálenost od vozu před vámi bez toho, že byste museli šlapat na brzdu. Head-Up displej, který zobrazuje údaje o jízdě (rychlost a navigace) na čelní sklo do zorného pole řidiče zase zajistí, že nemusíte sledovat přístrojovou desku.

A pokud se přece jen objeví nějaký ten mráček, můžete mu ujet. Třílitrový šestiválec, který byl pod kapotou našeho kabrioletu, je sice slabším z dvojice motorů v nabídce (druhým je osmiválec 4,5 litru), i tak má ale sílu 258 koní. Uhánění před deštěm zastaví omezovač při rychlosti 250 kilometrů v hodině.

O pohodlnou a hlavně bezpečnou jízdu se stará stabilizační systém DSC, elektronicky řízený posilovač řízení nebo adaptabilní světlomety, které "vidí" do zatáčky. Samozřejmostí u BMW je elektronický ovládací systém i-Drive.

Když už dešti ujet nestihnete, musíte se před kapkami skrýt pod plátěnou střechou. Stačí jen zastavit a zmáčknout tlačítko. Natažení střechy (stejně jako stažení) trvá necelých dvacet sekund.

Test kabrioletu BMW řady 6: Šelma z Mnichova

Obrovská šelma se vynoří zpoza zatáčky a burácející osmiválcový motor ji žene s neustále kupředu. Prolétne ulicí, lidé se otáčejí, odlétávají jim klobouky, padají věci z rukou ...VÍCE





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.