Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takeri: těšte se na novou Mazdu 6

  16:00aktualizováno  16:00
První generaci Mazdy 6 zdobily fenomenální jízdní vlastnosti, ta druhá jde v jejích stopách neméně úspěšně a nová už trénuje na start. Koncept takeri, jeden z nejdůležitějších na autosalonu v Tokiu, naznačuje, jak by novinka mohla vypadat.

Mazda Takeri | foto: Mazda

Premiéra nové Mazdy 6 je naplánovaná na autosalon do Paříže na říjen 2012, je tedy nejvyšší čas začít spekulovat o její podobě.

U Mazdy mají ve zvyku si designérské styly pojmenovávat, tomu novému říkají Kodo. Jeho nejnovější interpretací je takeri.

Fotogalerie

Nejčerstvější koncept je dílem Akiry Tamataniho.

Ten považuje za jednu z nejpovedenějších partií takeri záď. Právě nějak takhle by také mohl vypadat zadek nové šestky, prozradil exkluzivně pro iDNES.cz. Tamatani také upozorňuje na výrazné proporce a silné dynamické linie, které tvoří široká ramena červeného konceptu a sbíhají se na čumáku. Fajnšmekrům ještě ukazuje jemné prolisy na bocích.

Čtyřmístný interiér s fešáckými sportovními koženými sedadly dozná na cestě k sériové podobě ještě množství umírňujících úprav. Zato fešácká přístrojovka vypadá docela reálně.

Mazda Takeri

Koncept sportovního sedanu, který se představil na 42. tokijském autosalonu, je 4,85 metru dlouhý, šířka je 187 a výška 143 centimetrů. Vzdálenost mezi osami obřích kol 245/40 R20 (rozvor) je 2,83 metru.

Přední poháněná náprava je McPhersonovská, zadní víceprvková. Pod kapotou má takeri naftový 2,2litrový motor nové generace SKYACTIV, propojený s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Mazda Takeri

Mazda slibuje dojezd až 1 500 kilometrů na jednu nádrž. To i díky start-stop systému a hlavně novému systému rekuperace brzdné energie. Unikátní systém i-ELOOP nespoléhá na tradiční akumulátory, vyrobenou a ušetřenou elektřinu ukládá v kondenzátorech.

i-ELOOP

Inteligentní energetická smyčka ("Intelligent Energy Loop")

Systémy rekuperačního brzdění rychle získávají na popularitě jako jedna z cest ke snižování spotřeby paliva. Jsou založeny na myšlence využít elektromotor či alternátor při zpomalování automobilu jako generátor elektrické energie. V hybridních modelech mají systémy rekuperačního brzdění většinou velký elektromotor a samostatný akumulátor.

Systém rekuperačního brzdění od Mazdy je jedinečný tím, že využívá kondenzátor – elektrotechnickou součástku sloužící k dočasnému uchování elektrického náboje. Oproti akumulátoru se kondenzátor nabíjí i vybíjí daleko rychleji a při dlouhodobém používání neztrácí své původní vlastnosti. Na rozdíl od hybridů nevyžaduje řešení Mazdy samostatný elektromotor nebo akumulátor.

i-ELOOP, jak se systém jmenuje, převádí kinetickou energii automobilu, která se uvolňuje při zpomalování, na energii elektrickou. Ta je následně využívána k napájení klimatizace, audio systému a dalších elektrických spotřebičů ve voze.

Mazda Takeri

Mazda i-ELOOP
Sestává z alternátoru střídavého napětí 12-25 V, nízkoodporového elektrického dvouvrstvého kondenzátoru a stejnosměrného měniče. V okamžiku, kdy řidič uvolní pedál plynu a rychlost vozu začne klesat, začíná i-ELOOP získávat elektrickou energii.

Alternátor střídavého napětí generuje elektřinu pod napětím až 25 V, kterou následně ukládá. Kondenzátor byl vyvinut speciálně pro použití v motorových vozidlech a lze ho plně nabít během několika málo sekund. Předtím, než je elektřina distribuována ke spotřebičům, převádí ji stejnosměrný měnič z 25 na 12 V.

Systém také dle potřeby dobíjí akumulátor vozu. Protože i-ELOOP pracuje pokaždé, když automobil zpomaluje nebo jede setrvačností, pomáhá šetřit palivo, které by k výrobě odpovídajícího množství elektrické energie spotřeboval spalovací motor.

i-ELOOP se začne objevovat v mazdách během roku 2012. V běžném provozu s častým střídáním zrychlování a zpomalování může systém zlepšit spotřebu paliva až o 10 procent.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.