Premiéra nové Mazdy 6 je naplánovaná na autosalon do Paříže na říjen 2012, je tedy nejvyšší čas začít spekulovat o její podobě.
U Mazdy mají ve zvyku si designérské styly pojmenovávat, tomu novému říkají Kodo. Jeho nejnovější interpretací je takeri.
Nejčerstvější koncept je dílem Akiry Tamataniho.
Ten považuje za jednu z nejpovedenějších partií takeri záď. Právě nějak takhle by také mohl vypadat zadek nové šestky, prozradil exkluzivně pro iDNES.cz. Tamatani také upozorňuje na výrazné proporce a silné dynamické linie, které tvoří široká ramena červeného konceptu a sbíhají se na čumáku. Fajnšmekrům ještě ukazuje jemné prolisy na bocích.
Čtyřmístný interiér s fešáckými sportovními koženými sedadly dozná na cestě k sériové podobě ještě množství umírňujících úprav. Zato fešácká přístrojovka vypadá docela reálně.
Koncept sportovního sedanu, který se představil na 42. tokijském autosalonu, je 4,85 metru dlouhý, šířka je 187 a výška 143 centimetrů. Vzdálenost mezi osami obřích kol 245/40 R20 (rozvor) je 2,83 metru.
Přední poháněná náprava je McPhersonovská, zadní víceprvková. Pod kapotou má takeri naftový 2,2litrový motor nové generace SKYACTIV, propojený s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Mazda slibuje dojezd až 1 500 kilometrů na jednu nádrž. To i díky start-stop systému a hlavně novému systému rekuperace brzdné energie. Unikátní systém i-ELOOP nespoléhá na tradiční akumulátory, vyrobenou a ušetřenou elektřinu ukládá v kondenzátorech.
i-ELOOPInteligentní energetická smyčka ("Intelligent Energy Loop") Systémy rekuperačního brzdění rychle získávají na popularitě jako jedna z cest ke snižování spotřeby paliva. Jsou založeny na myšlence využít elektromotor či alternátor při zpomalování automobilu jako generátor elektrické energie. V hybridních modelech mají systémy rekuperačního brzdění většinou velký elektromotor a samostatný akumulátor. Systém rekuperačního brzdění od Mazdy je jedinečný tím, že využívá kondenzátor – elektrotechnickou součástku sloužící k dočasnému uchování elektrického náboje. Oproti akumulátoru se kondenzátor nabíjí i vybíjí daleko rychleji a při dlouhodobém používání neztrácí své původní vlastnosti. Na rozdíl od hybridů nevyžaduje řešení Mazdy samostatný elektromotor nebo akumulátor. i-ELOOP, jak se systém jmenuje, převádí kinetickou energii automobilu, která se uvolňuje při zpomalování, na energii elektrickou. Ta je následně využívána k napájení klimatizace, audio systému a dalších elektrických spotřebičů ve voze. Mazda i-ELOOP Alternátor střídavého napětí generuje elektřinu pod napětím až 25 V, kterou následně ukládá. Kondenzátor byl vyvinut speciálně pro použití v motorových vozidlech a lze ho plně nabít během několika málo sekund. Předtím, než je elektřina distribuována ke spotřebičům, převádí ji stejnosměrný měnič z 25 na 12 V. Systém také dle potřeby dobíjí akumulátor vozu. Protože i-ELOOP pracuje pokaždé, když automobil zpomaluje nebo jede setrvačností, pomáhá šetřit palivo, které by k výrobě odpovídajícího množství elektrické energie spotřeboval spalovací motor. i-ELOOP se začne objevovat v mazdách během roku 2012. V běžném provozu s častým střídáním zrychlování a zpomalování může systém zlepšit spotřebu paliva až o 10 procent. |