Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takhle se vozí emírové z Abu Dhabi

aktualizováno 
Panovnický tuning podstoupil legendární terénní Mercedes G. Jediný exemplář spotřeboval hromadu karbonu a chromu. Že jede sám emír, dají okolí vědět ve dne výfuky, v noci silná světla.

AS55K Yaas Edition | foto: A.R.T. Tuning

Vlastnit automobil, který nebude mít nikdo jiný na světě, je snem mnoha motoristů. Jen někomu se však může splnit a je k tomu potřeba mít hodně naditou peněženku. Asi tak, jako má panovnická rodina z Abu Dhabi ze Spojených Arabských Emirátů.

Její členové rozhodně nemohou jezdit jen tak v něčem, a tak speciálně na žádost rodiny vládnoucího emíra německá tuningová společnost A.R.T. upravila terénní Mercedes-Benz G55 AMG. Vznikl tak luxusní unikát s označením AS55K Yaas Edition, který je výjimečný v mnoha ohledech.

Tak především svým výkonem, protože přeplňovaný vidlicový osmiválec byl vyladěn až na 620 koní (456 kW), což je o 120 koní více než v sériovém provedení. Nepřekvapí proto i zvětšené brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu, které jsou v obou případech ventilované. Zakusují se do nich vpředu osmi- a vzadu čtyřpístkové třmeny. Aby bylo vůbec možné použít tak velké brzdy, postavili tuneři z A.R.T. "géčko" na 22palcová litá kola mono ART1 s vysoce leštěnou povrchovou úpravou.

Ale o techniku v tomto případě ani moc nejde. Neomezené prostředky se podepsaly nejen na luxusu a komfortu vozu, ale také na jeho svébytném vzhledu. Aerodynamický paket včetně spoileru na zádi střechy propůjčil AS55K Yaas Edition nové pozoruhodné obrysy. Všechny nové díly jsou přitom vyrobeny z uhlíkových vláken (karbonu) a na karoserii je nemůžete přehlédnout.

Kromě spoileru na střeše jde také o oba nárazníky, lemy blatníků, masku chladiče, kliky dveří, kryt náhradního kola, vnější zrcátka, kapotu nebo kryt motoru. Karbonové součásti jsou ručně leštěny, čímž vynikne magická trojrozměrná struktura tohoto stále ještě luxusního a vysoce pevného materiálu. Právě co největší využití uhlíkových vláken a jejich leštěná úprava byly jedním z požadavků panovnické rodiny.

Karbonové díly a černé lakování karoserie kontrastují s leštěnými kovovými a chromovanými díly, které samozřejmě také nemohou chybět. Mají však jen dekorativní charakter jako v případě větracích otvorů na předních blatnících. Snad jen rám s nášlapy pod zadním nárazníkem má nějaký praktický význam.

V Emirátech asi bývají hluboké temné noci nebo v Abu Dhabi nefunguje veřejné osvětlení či bude mercedes vyrážet hodně do divoké noční pouště. Tolik světel se na vozidle jen tak nevidí. K tomu, aby si šejk "posvítil" na celou poušť, má k dispozici hlavní světlomety s dvojicí xenonových výbojek na každé straně a dále potom dalších osm přídavných xenonových světel. Když se AS55K Yaas Edition celý rozsvítí, každý obyvatel Abu Dhabi bude vědět, že právě projíždí někdo z emírské rodiny, což má rozhodně své výhody.

Ale co ve dne? K rychlému rozpoznání od ostatních "běžných" teréňáků by mohl sloužit výfukový systém, jehož trojité chromované koncovky ústí ven z obou boků před zadními koly. Jeho grandiózní zvuk zřejmě nemůže být ignorován. A aby si panovnická rodina udržela alespoň nějaké soukromí před okolním světem, když už tedy každý ví, komu vozidlo patří, jsou okna pokryta chromovaným tónováním, takže dovnitř není vůbec vidět.

A že by se bylo na co dívat. Tedy alespoň z pohledu výbavy vozu a použitých materiálů v kabině, které podněcují téměř všechny smysly. Sedadla, přístrojová deska, výplně dveří i centrální konzola jsou pokryty vonnými materiály. Na čalounění jsou použity ty nejjemnější sametové nebo děrované napa kůže či alcantary ve skořicových a antracitových barvách. Broušená kůže je použita také na koberečky, které jsou okrášleny logem A.R.T. A nesmíme zapomenout ani na karbonové doplňky na přístrojové desce, středovém tunelu nebo volantu se zlatým zbarvením.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.