Je to paradox, když uvážíme, že takové doklady mohou sloužit k prodeji kradeného auta,“ říká Doubek.
Zákon podle něj stanovuje jednu podmínku, která by se mohla na prodejce dokladů vztahovat, a to, že doklady od sešrotovaného auta by měl majitel odevzdat úřadům. To však nikdo nedělá a úřady nejsou schopné ohlídat, že pak majitel vraku fakticky prodává kupujícímu už jen doklady.
„Pro kupujícího je nákup technického průkazu mnohem rizikovější. Na něm totiž je, co bude dál s doklady dělat. Potřebuje nějak auto zlegalizovat a s tím mohou nastat potíže. Pokud kvůli tomu třeba nabídne na stanici technické kontroly úplatek, může být trestně stíhaný,“ konstatuje Doubek.
„A pokud by jej policisté chytili v autě, na které má sice české doklady, ale nesedí u něj všechna identifikační čísla, může být teoreticky stíhaný i pro podíl na krádežích aut,“ dodává advokát.