Nová ibiza se chystá na rok 2008. Malý seat, který je po alhambře momentálně nejletitějším modelem značky s ještě klasickým neMPVčkovitým designem, by podle oskenovaných obrázků, uveřejněných na diariomotor.com (obrázek zezadu ZDE), měl vzhledově přiblížit ostatním sourozencům.
Model, kterému dá tvář mimo jiné bývalý designér Peugeotu, Audi, Škody a Lamborghini Luc Donckerwolke dostane techniku Volkswagenu Polo.
Ibiza opět dorazí v tří- a pětidveřovém provedení, otázkou je, jak se designéři poperou s naroubováním sedanovité zádi na víceméně jednoprostorové tělo ibizy u verze cordoba, s kterou se prý také počítá.
Malý model dostane podle očekávání altea-vzhled unifikující čumáky všech seatů. Boční dynamické linky naopak připomínají leona, od kterého by se také měla ibiza inspirovat tvarem zadních světel.
Tango na ibize
I přesto, že situace španělské automobilky není úplně růžová, neměla by jejich modelová řada ustrnout u variací na téma "všechny podoby MPV".
Podle informací italského autoblogu by se měl v nabídce Seatu objevit malý spider jménem Tango, vycházející právě z chystané ibizy.
Nádherný koncept se stejným jménem se představil v roce 2001. Je otázkou, jestli z něj nový designér automobilky vyjde, nebo zavelí k tvorbě úplně nového kabátu. Předchozí tango totiž dirigoval svou kreativní tužkou nynější šéf designu VW, Seatu, Audi a Lamborghini Walter de Silva
Koncept tango ukrýval motor 1,8 turbo s výkonem 180 koní, který známe z první generace Škody Octavie RS, dnes pohání například VW Polo GTI (výkon 150 k). Tango s ním prořezávalo vzduch rychlostí 230 km/h, na stovce bylo za sedm sekund. Podle francouzského caradisiacu by se španělské tango mělo tančit za cenu 22 tisíc euro.