Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tata do formule 1, Subaru ven z rallye

  15:12aktualizováno  15:12
Zdá se, že v automobilovém sportu bude po novém roce opravdu všechno naruby. Subaru a Suzuki přestávají závodit v rallye, Honda končí ve formuli 1 a Ferrari bude propagovat lacinou indickou automobilku.

Tata Nano | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Podle italské tiskové agentury ANSA se do formule 1 vydává indický kolos Tata. Automobilka, která spolupracuje s italským Fiatem, bude v příští sezoně sponzorovat tým Ferrari.

Dnes to ve Fioranu oznámili prezident Fiatu Luca di Montezemolo a šéf stáje Scuderia Ferrari Stefano Domenicali. Tata se tak stane vůbec první indickou automobilkou, která ke královské disciplíně motosportu přičichne.

O tom, zda se bude Tata pokoušet propagovat své nejlevnější auto světa Nano ve společnosti rudých monopostů z Maranella, můžeme prozatím jen spekulovat.

Honda minulý týden oznámila, že se v důsledku celosvětové ekonomické krize, která zasáhla především automobilky, stahuje z formule 1. Nově se začíná spekulovat o možném převzetí hondí stáje koncernem PSA. Francouzská automobilka vyrábějící peugeoty a citroëny to zatím vehementně popírá.

Porsche zase opouští americkou sérii vytrvalostních okruhových závodů Le Mans Series. Züffenhausenská automobilka stahuje ze závodů svůj tovární tým závodící se speciálem RS Spyder v kategorii P2, dále ale bude podporovat soukromé týmy jezdící s modely 911 GT3 RSR v GT2.

Odchod ze své výsostné disciplíny - mistrovství světa v rallye - oznámilo v těchto dnech Subaru. Automobilka, která úspěch svého kultovního modelu Impreza STI postavila právě na účasti v seriálu rallye, se z tratí mistrovství světa stahuje už pro následující sezonu.

Skoncovat se závoděním na rallyeových tratích mistrovství světa hned po své první sezoně se rozhodlo také Suzuki. Důvod je stejný: je krize, nejsou peníze.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.