Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozorně se podívejte na dveře. To monstrum z Mad Maxe je tatrovka

aktualizováno 
Remake slavného filmu Mad Max s podtitulem Zběsilá cesta se povedl. Hodnocení diváků i recenzentů jsou vysoká, ale nás zajímají šílená vozidla, která se ve filmu objevila. Především pak monstrózní náklaďák pojmenovaný War Rig.

Tatra přestavěná na monstrózní speciál War Rig pro film Mad Max: Fury Road | foto: Warner Bros Pictures

Na první pohled nám náklaďák War Rig (v překladu něco jako „válečná souprava“) asi nic připomínat nebude. Je to fantastické monstrum s extrémně dlouhou přídí, vepředu má radlici, za kabinou uříznutý jeden kus osobáku a další trůní vzadu na cisterně. Právě tento fragment auta je na první pohled nejlépe identifikovatelný, je to kus karoserie Brouka od Volkswagenu.

Jenže docela zajímavý je i samotný náklaďák. Zkuste se podívat na dveře kabiny. Je to jediné viditelné vodítko a ještě potřeba cvičené oko, abyste odhalili dveře Tatry 815. Tvůrci filmu Mad Max Fury Road si totiž pro vytvoření náklaďáku War Rig, kterému ve snímku šéfuje vládkyně Furiosa, vybrali právě kopřivnický náklaďák.

Fotogalerie

Z Tatry 815 použili filmaři podvozek a některé díly kabiny. „Ve filmu jsou naše auta, ale natolik změněná, že jen opravdový odborník pozná, že jde o podvozek Tatra,“ říká Kateřina Navarová z Tatry.

Podle kopřivnické automobilky prodal filmařům australský dealer automobilky tři vozy už před šesti lety, takže na přestavbu bylo času dost. A ve filmu účinkují všechny tři tatrovky, War Rig totiž byl pro natáčení vyroben ve třech exemplářích.

Navarová doplnila, že řidičům filmařů tehdy dával školení závodní jezdec Tomáš Tomeček, který patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye.

Kromě dveří je vše ostatní je vymodelováno podle návrhu výtvarníků a s realitou to nemá nic společného. Náklaďák má kapotovanou kabinu, zatímco kabina původní Tatry 815 je trambusová.

Auto stojí na podvozku 6x6, který se do terénu hodí výborně. A je známo, že podvozky Tatry jsou robustní a v terénu zvládají i vysoké rychlosti. Ve filmu má auto velmi dlouhou kapotu a kabina je v podstatě položená v polovině podvozku. Navazuje na ni fragment Chevroletu Fleetmaster Sedan z roku 1940. Na cisterně je pak ještě fragment karoserie VW Brouka.

Motor z Tatry 815 byl pro potřeby filmařů slabý, a tak ho nahradil speciální závodní agregát neznámého původu s výkonem 600 koní. Je známo, že je také chlazený vzduchem jako originál od Tatry. Na kapotě umístěné sání přeplňování není funkční, je to jen rekvizita, stejně jako mnoho doplňků na autě včetně ostnů na karoserii nebo na kolech.

O tom, že tatry budou účinkovat ve snímku o šíleném Maxovi, podle Navarové zástupci automobilky předem nevěděli. Filmové společnosti si podle ní vozy od sebe navzájem kupují a pak třeba vyměňují nástavby.

Autor:


Témata: Tatra


Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.