Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopřivnické Tatře se letos daří, přijímá nové zaměstnance

  18:48aktualizováno  18:48
Kopřivnická automobilka Tatra chce letos prodat přes tisíc aut, nejvíce za posledních pět let. Nabírá proto nové zaměstnance, k současným 850 jich potřebuje najít dalších 80.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygonu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Tržby kopřivnické firmy loni přesáhly hranici 3,7 miliardy korun, což je o 24 procent více než v roce 2013. Zisk firmy za loňský rok se blíží 500 milionům korun před zdaněním. Tatra vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722).

„Tatra je dneska prosperující firma, která stoupá strmě vzhůru. Firma, která byla v situaci, že v roce 2012 málem poslala na úřad práce 1 500 lidí, za loňský rok odvádí ze zisku více než 70 milionů korun na daních,“ řekl předseda představenstva.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygotu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygotu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády.

V roce 2013 se automobilka kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní majitelé, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

„Tatra roste, roste poměrně rychle. Víme, co bychom měli dělat zhruba do března příštího roku,“ řekl Rusek. Ale všechny kontrakty do konce března ještě podnik nemá podepsané.

Fotogalerie

„Máme nějaké dodací termíny dohodnuté se zákazníky, tak někdy třeba ještě trošku otálíme s podpisem těch kontraktů, abychom se nedostali potom do zpoždění s dodávkami. Nicméně hlavní starostí Tatry jako podniku je jak zorganizovat výrobu a zejména kde nabrat další zaměstnance, abychom dokázali plnit požadavky, které se na nás hrnou,“ řekl Rusek.

Tatra podle něj urgentně potřebuje přijmout do výroby 60 až 80 lidí. Shání zejména obráběče. Kvalifikovaných schopných pracovníků je však podle Ruska nedostatek. „Nutně potřebujeme sehnat lidi k obráběcím strojům, abychom dokázali vyrobit víc náprav, víc centrálních rour, víc podvozků. Nabízíme jim řádově 20 tisíc měsíčně,“ řekl Rusek.

Tatra má nyní zhruba 850 zaměstnanců. Dalších asi 500 lidí zaměstnávají dceřiné společnosti Taforge a Tafonco.

Autor:




Nejčtenější

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.