Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kopřivnické Tatře se letos daří, přijímá nové zaměstnance

  18:48aktualizováno  18:48
Kopřivnická automobilka Tatra chce letos prodat přes tisíc aut, nejvíce za posledních pět let. Nabírá proto nové zaměstnance, k současným 850 jich potřebuje najít dalších 80.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygonu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Tržby kopřivnické firmy loni přesáhly hranici 3,7 miliardy korun, což je o 24 procent více než v roce 2013. Zisk firmy za loňský rok se blíží 500 milionům korun před zdaněním. Tatra vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722).

„Tatra je dneska prosperující firma, která stoupá strmě vzhůru. Firma, která byla v situaci, že v roce 2012 málem poslala na úřad práce 1 500 lidí, za loňský rok odvádí ze zisku více než 70 milionů korun na daních,“ řekl předseda představenstva.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygotu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády.

Transportér Titus na podvozku Tatra 6x6, který byl představen na polygotu automobilky Tatra v Kopřivnici. Bude se vyrábět pro potřebu české a slovenské armády.

V roce 2013 se automobilka kvůli dluhům dostala do dražby. V té ji získali současní majitelé, čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

„Tatra roste, roste poměrně rychle. Víme, co bychom měli dělat zhruba do března příštího roku,“ řekl Rusek. Ale všechny kontrakty do konce března ještě podnik nemá podepsané.

Fotogalerie

„Máme nějaké dodací termíny dohodnuté se zákazníky, tak někdy třeba ještě trošku otálíme s podpisem těch kontraktů, abychom se nedostali potom do zpoždění s dodávkami. Nicméně hlavní starostí Tatry jako podniku je jak zorganizovat výrobu a zejména kde nabrat další zaměstnance, abychom dokázali plnit požadavky, které se na nás hrnou,“ řekl Rusek.

Tatra podle něj urgentně potřebuje přijmout do výroby 60 až 80 lidí. Shání zejména obráběče. Kvalifikovaných schopných pracovníků je však podle Ruska nedostatek. „Nutně potřebujeme sehnat lidi k obráběcím strojům, abychom dokázali vyrobit víc náprav, víc centrálních rour, víc podvozků. Nabízíme jim řádově 20 tisíc měsíčně,“ řekl Rusek.

Tatra má nyní zhruba 850 zaměstnanců. Dalších asi 500 lidí zaměstnávají dceřiné společnosti Taforge a Tafonco.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.