Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Silák od Tatry bude tahat obří potrubí

aktualizováno 
Kopřivnická automobilka Tatra na začátku září vyrobila další unikátní vozidlo pro německého zákazníka. Modifikované provedení řady Tatra Force bude uvnitř výrobního závodu převážet až 18 metrů dlouhé trubky.

Tatra Force 790R74 12x6.2 je určená pro převoz až 18ti metrových trubek uvnitř německého výrobního závodu. | foto: Tatra Trucks

Tatře se pod novým vedením daří. Jen loni prodala 850 vozidel, z toho přibližně tři čtvrtiny produkce směřovaly do zahraničí, například do Norska, Saúdské Arábie nebo Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na klíčový trh do Indie.

Fotogalerie

V bohaté kopřivnické produkci se tak začaly objevovat i zajímavé speciály. Nedávno Tatra dokonce vyrobila osminápravový tahač na převážení vrtné soupravy, který se zapsal do historických tabulek (více zde).

Další zajímavý speciál představila automobilka tento měsíc. Tatra Force 790R74 12x6.2 bude v areálu německé firmy převážet až 18 metrů dlouhý náklad, nosnost celého vozidla se pak pohybuje kolem 45 tun. Základními požadavky firmy byla kromě nosnosti také nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost a maximální rychlost 25 km/h.

Tatra Force 790R74 12x6.2 je poháněná standardním vzduchem chlazeným motorem Tatra o výkonu 300 kW/2100 Nm v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou a jednostupňovým přídavným převodem.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má celkem čtyři řiditelné nápravy, dvě z nich s pomocí elektro-hydraulického systému. Poháněny jsou pak první, třetí a čtvrtá náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun.

Tatra Force 790R74 12x6.2

Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2 × 13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak ve dvojmontáži pneumatiky 13 R22,5.

Dvoumístná kabina je na silákovi namontována ve snížené poloze a je nesklopná, protože motor je uložen až za ní. Německý dealer vozů Tatra by měl v nejbližších dnech nainstalovat na rám vozidla speciální držáky na převoz nákladu a poté ho předá zákazníkovi.

Tatra Force 790R74 12x6.2

Rozvor: 2 150 + 2 600 + 1 450 +1 500 + 1 650 mm
Celková délka: 13 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 2 035 mm
Obrysový průměr zatáčení: 25 metrů
Hmotnost podvozku: 15 720 kg
Celkově technicky přípustná hmotnost: 66 tun

Jiný tatrovácký speciál je připraven na těžbu plynu:

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.