Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Silák od Tatry bude tahat obří potrubí

aktualizováno 
Kopřivnická automobilka Tatra na začátku září vyrobila další unikátní vozidlo pro německého zákazníka. Modifikované provedení řady Tatra Force bude uvnitř výrobního závodu převážet až 18 metrů dlouhé trubky.

Tatra Force 790R74 12x6.2 je určená pro převoz až 18ti metrových trubek uvnitř německého výrobního závodu. | foto: Tatra Trucks

Tatře se pod novým vedením daří. Jen loni prodala 850 vozidel, z toho přibližně tři čtvrtiny produkce směřovaly do zahraničí, například do Norska, Saúdské Arábie nebo Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na klíčový trh do Indie.

Fotogalerie

V bohaté kopřivnické produkci se tak začaly objevovat i zajímavé speciály. Nedávno Tatra dokonce vyrobila osminápravový tahač na převážení vrtné soupravy, který se zapsal do historických tabulek (více zde).

Další zajímavý speciál představila automobilka tento měsíc. Tatra Force 790R74 12x6.2 bude v areálu německé firmy převážet až 18 metrů dlouhý náklad, nosnost celého vozidla se pak pohybuje kolem 45 tun. Základními požadavky firmy byla kromě nosnosti také nízká výška celého vozidla, dobrá manévrovatelnost a maximální rychlost 25 km/h.

Tatra Force 790R74 12x6.2 je poháněná standardním vzduchem chlazeným motorem Tatra o výkonu 300 kW/2100 Nm v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou a jednostupňovým přídavným převodem.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má celkem čtyři řiditelné nápravy, dvě z nich s pomocí elektro-hydraulického systému. Poháněny jsou pak první, třetí a čtvrtá náprava. Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun.

Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední...

Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2 × 13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem. Řiditelné nápravy jsou opatřeny pneumatikami 445/65 R22,5, na prostřední dvojnápravě jsou pak ve dvojmontáži pneumatiky 13 R22,5.

Dvoumístná kabina je na silákovi namontována ve snížené poloze a je nesklopná, protože motor je uložen až za ní. Německý dealer vozů Tatra by měl v nejbližších dnech nainstalovat na rám vozidla speciální držáky na převoz nákladu a poté ho předá zákazníkovi.

Tatra Force 790R74 12x6.2

Rozvor: 2 150 + 2 600 + 1 450 +1 500 + 1 650 mm
Celková délka: 13 700 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 2 035 mm
Obrysový průměr zatáčení: 25 metrů
Hmotnost podvozku: 15 720 kg
Celkově technicky přípustná hmotnost: 66 tun

Jiný tatrovácký speciál je připraven na těžbu plynu:

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.