Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taxíky pro Američany neoplývají krásou

aktualizováno 
Auto přesně takové, jak ho kreslí děti. Auto tak hranaté a jednoduché, že bude v žebříčcích nejošklivějších vozů útočit na první příčky. Ale také praktické auto pro taxislužbu.

Standard Taxi mohou tankovat benzin nebo plyn | foto: Standard Taxi

Takový je vůz značky Standard Taxi, která sídlí v městě Troy v americkém státě Michigan. "Vymysleli jsme novou podobu pro taxíky,“ hlásá slogan automobilky. Její auta se mají dožívat dlouhověkosti, majitelům zaručí levný provoz a jednoduchou údržbu.

K tomu všemu ale mají vyjít vstříc městským lidem, kteří pravidelně nastupují do aut taxislužby. Díky svému prostoru a pohodlí. Výsuvná plošinka navíc usnadní život handicapovaným na vozíčku.

Určitou podobnost k vozům Standard Taxi lze určitě najít mezi tradičními londýnskými taxíky. Také ony jsou veskrze staromódní a hranaté a hlavně odlišné od běžné automobilové produkce.

Americké metropole jsou nyní zaplaveny flotilami žlutých limuzín, které nabízejí příležitostné svezení. Spojené státy však v poslední době hodně přemýšlejí o budoucnosti osobní dopravy. Na obzoru jsou tam auta hospodárnější a menší, než je nyní zvykem.

Standard Taxi je přesto docela velkým autem. Do délky má pět metrů, vysoké a široké je zhruba dva metry. Díky tomu pojme čtyři cestující ve svém zadním traktu a jednoho vozíčkáře vedle šoféra.

O pohon nového amerického taxíku se stará šestiválec s objemem 4,3 litru a výkonem 150 koní polykající benzin, LPG nebo zemní plyn.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.