Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

aktualizováno 
Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen | foto: Volkswagen

Američané letos v létě přišli na novou funkci v řídícím softwaru automatické převodovky s interním označením AL 551 u šestiválcového motoru. Je spojena se systémem rozpoznávání úhlu natočení volantu. Pokud totiž řidič neotočí volantem po startu o více než patnáct stupňů (to je případ jízdy na válcové zkušebně, kde má auto vyrovnaná kola do přímého směru), přepne se logika řazení do speciálního režimu s nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2. Jakmile dojde k většímu vychýlení volantem, je opětovně aktivován běžný režim řazení, v něm ovšem auto udávaných hodnot nedosahuje.

Jakých aut se to týká? Pravděpodobně všech, které byly vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou původem od ZF, ta totiž nese zmíněné interní označení AL551 a najdete ji např. v modelech A6, A8, Q5, Q7 s velkými silnými motory. Podle informací německého listu Bild am Sonntag používal ingolstadtský výrobce takový software pár let a přestal s tím letos v květnu (CARB nový typ podvodného softwaru objevil u staršího auta). Podobně jako v USA však bylo s údaji o spotřebě podle všeho manipulováno i v Evropě. Audi v návaznosti na tato zjištění propustilo několik zodpovědných techniků.

Automobilka se zatím k nové kauze nevyjádřila. V USA v současné době probíhá vyšetřování prvního emisního skandálu, který se v případě Audi týká vznětových třílitrových šestiválců. V nich byl nainstalován software, který rozpoznal měření emisí a upravil nastavení pohonné jednotky s ohledem na co nejnižší emise NOx, jejichž limity pak vozy v reálném provozu výrazně překračovaly. Výrobci hrozí, že bude muset zpětně vykoupit tisíce aut.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.