Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nový nápad na průhledné kamiony. Vzadu mají mít čtyři obrazovky

aktualizováno 
Předjíždět nákladní automobil na úzké cestě bývá často sázkou do loterie. Pokud chce řidič opravdu risknout předjíždění, musí se často několikrát pokusit vjet do protisměru, aby se ujistil, že má na manévr dost času. Samsung chce podobným problémům předejít a umožnit, aby se řidiči podívali skrz nákladní auto.

Princip takzvaného průhledného kamionu, který by korejský výrobce rád uvedl na trh, je jednoduchý. Kamera na přední části nákladního kamionu bude snímat dopravní provoz před vozidlem a svůj signál bude bezdrátově vysílat do velkého displeje na zadní části, který je složen ze čtyř velkých obrazovek.

Řidiči, kteří budou chtít kamion předjíždět, tak nemusí podnikat riskantní výlety do protisměru, aby se třeba jen ujistili, zda si mohou takový manévr dovolit. Situaci před nákladním autem jednoduše uvidí na obrazovce.

Ta by podle výrobce měla být viditelná i v případě, že bude vystavena přímému slunečnímu svitu, díky systému nočního vidění najde své použití i po západu slunce. Korejci technologii otestovali v reálném silničním provozu v Argentině, kde se podle jejich vyjádření skvěle osvědčil.

Podobné nápady se v posledních letech objevují po celém světě. Jeden z nich představilo v roce 2009 ruské designové studio Art Lebedev, před dvěma lety propagoval svůj nápad také výzkumný tým z univerzity v portugalském Portu. Přečtěte si: Předjíždění bude hračka, vyvíjí se systém vidění skrz kamiony a busy.

Předchozí návrhy ale počítaly s náročnou technologií komunikace mezi vozidly technologie (V2V), portugalští vývojáři například plánovali zabudování drahých LCD displejů přímo do vozů řidiče.

Otázkou zůstává, zda výrobce najde pochopení u samotných dopravců, kterým finančně poměrně náročná technologie nepřinese žádné benefity. Vždyť se výrobci tahačů dodnes nedohodli se staviteli návěsů na jednotném systému, který by umožnil jednoduchou zástavbu couvací (parkovací) kamery. 





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.