Tělesně postižení koupí auto s výhodou

Škodu Octavia kombi vybral z testované pětice za nejvhodnější pro tělesně postiženého řidiče Martin Kovář, který sám s tělesným handicapem absolvoval už přes 400 tisíc kilometrů. "Oceňuji její užitné i jízdní vlastnosti," říká. "I vozík nakládám dobře - ale je třeba přiznat, že o nic lépe než do Škody Felicia, která je o třídu níž." Za výhodu pro tělesně postiženého člověka Martin Kovář považuje fakt, že nový vůz kvalit Škody Octavia může při všech výhodách a slevách v nejlevnější verzi pořídit už za zhruba 186 tisíc korun a kombi kupříkladu s úsporným motorem 1.9 SDI lze koupit za 246 tisíc korun. "Handicapovaný motorista má nárok na vrácení DPH a na příspěvek na koupi automobilu," informuje Martin Kovář. "Vyřizování není poslední dobou složité - nové nebo i starší auto může mít postižený řidič do dvou měsíců," pokračuje Martin Kovář, který působí jako poradce ministra práce a sociálních věcí. "Stalo se pravidlem, že příspěvek na koupi automobilu a další úlevy dostává bez složitého posuzování člověk, kterému okresní úřad přiznal zhruba třetí stupeň výhod, tedy ZTP/P, což značí člověka zdravotně těžce postiženého s průvodcem." Příspěvky jsou pochopitelně i na jiná nová nebo starší auta. "Z testovaných vozů dál považuji za vhodné pro tělesně postižené lidi či pro rodiny s tělesně handicapovaným nebo starým a hůř pohyblivým člověkem Toyotu Yaris Verso a Peugeota Partner," informuje Martin Kovář. "Zvlášť toyota má dobré jízdní vlastnosti, je hezká a velmi oceňuji výborný přístup do kufru, který má nízkou hranu a dveře otevírané do strany. U partnera chválím posuvné dveře na obou stranách a mimořádně velký zavazadlový prostor, na jehož vyklopené dveře se ovšem z vozíku těžko dosáhne." Renaulta Scénic označil Martin Kovář za designově velmi hezký a snad až příliš měkký automobil, který ho však zklamal vnitřním prostorem. "Ničím zvlášť příjemným, co bych mohl doporučit tělesně postiženým lidem, mě nezaujal Opel Agila," uvádí Martin Kovář.