Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Teréňák s městskou spotřebou 21 litrů. To je nový Jeep Grand Cherokee

aktualizováno 
Od prosince vstupuje na český trh nový Jeep Grand Cherokee. Pohledný design americké klasiky si chce podmanit Evropany luxusem za přijatelnou cenu. Zatím ale chybí dieselový motor a benzinový osmiválec HEMI si ve městě řekne o 21 litrů paliva na sto kilometrů.

Jeep Grand Cherokee | foto: Jeep

Nový velký "čerokéz" se, alespoň na pohled, povedl. Designem se přiblížil konkurentům, je uhlazenější a lépe reflektuje poptávku po velkých SUV, které se do terénu dostanou jen občas a jejich hlavním úkolem je vzbuzovat respekt v běžném provozu.

Je jasné, že hlavním odbytištěm novinky bude severoamerický trh, kde s ohledem na cenu bude velmi ostrým konkurentem evropských prémiových SUV. Pro příklad, základní cena čtyřkolky Grand Cherokee je v USA 32 000 dolarů, BMW X5 startuje na 46 000 dolarech.

Jeep Grand Cherokee

U nás zatím byla stanovena jen cena špičkové verze Grand Cherokee Overland, za kterou si dovozce účtuje 1 539 000 korun za osmiválcový motor HEMI o objemu 5,7 litru a necelých 1,3 milionu za šestiválcový motor Pentastar 3,6 litru. Srovnatelná konkurence německých automobilek je dražší, ale nabízí bohatou paletu dieselových motorů. Ten se do nabídky Jeepu dostane až v druhém čtvrtletí příštího roku a zatím bez bližší specifikace.

Podvozek může mít adaptivní odpružení a u nás bude zatím v nabídce jen varianta s pohonem čtyř kol verze Quadra-Trac II a s mezinápravovou redukční převodovkou. Základní verze Grand Cherokee ale může mít poháněnou jen jednu nápravu. V USA to představuje úsporu dva tisíce dolarů, což je mimochodem stejná suma, jaká se připlácí za větší motor HEMI.

Jeep Grand Cherokee

Vnější design je jedna věc, pro úspěch v kategorii prémiových vozů je ale důležitý i interiér vozidla a nabízená výbava. V obou parametrech se novinka vytáhla. V nejvyšší výbavě nabízí v hojné míře kůži a pravé dřevo, což je patrné v detailech, které dříve americkým autům chyběly a které jim ubíraly v konkurenci evropských a japonských značek. Interiér nového Grand Cherokee neohromí sci-fi palubkou plnou displejů, ani nenabídne nějaké převratné designové kreace, ale působí moderně, útulně a přehledně.

Z bohatého výčtu výbavy stojí za zmínku třeba adaptivní tempomat, vyhřívání všech sedadel v interiéru se samostatným nastavením klimatizace pro přední a zadní sedadla, vyhřívání bloku motoru, zadní multimediální centrum s displeji v opěrkách, dvojité střešní okno se solárním panelem, adaptivní vzduchové odpružení, zadní parkovací kamera, elektronické hlídače rozjezdu do kopce nebo převrácení v terénu či stabilizace přívěsu.

Jeep Grand Cherokee

Z vnějšku zaujme zaoblená a uhlazenější přední část vozu, přesto maska chladiče jasně odkazuje na předchůdce. Ponton je tradičně mohutný s výraznými hranatými výřezy podběhů. Zadní část, především díky světlům, pak může vzdáleně připomínat první generaci BMW X5. Mohutnost auta podtrhují příplatková dvacetipalcová kola, základní velikostí jsou pak sedmnáctky. Nový Jeep Grand Cherokee přitom není úplná americká obluda. Na délku má jen 4,75 metru, což není zrovna závratná hodnota. Pohodlí pro posádku ale slibuje solidní rozvor 2,78 metru.

Evropského zákazníka může překvapit nabídka silnějšího z dvojice zážehových motorů. Osmiválec HEMI s objemem 5,7 litru má síly na rozdávání, disponuje 259 kilowatty a točivý moment má maximum na hodnotě 520 Nm. Za své luxusní služby se ale nechá královsky pohostit a to především ve městě. Výrobce uvádí městskou spotřebu 21,2 litru na sto kilometrů, mimo město už slibuje snesitelných 10 litrů. Kombinovaný provoz pak vychází na 14 litrů.

Je jasné, že na lepší prodejní čísla si bude muset v Evropě Chrysler počkat až po nástupu dieselové varianty. Dodejme, že slabší benzinový motor je samozřejmě úspornější, ale i tak je 16 litrů v městském cyklu poměrně hodně. Kombinovaná spotřeba už zní lépe: 8,8 litru je téměř poloviční hodnota než u spotřeby ve městě.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.