Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Teréňák z recyklovaných pneumatik má unikátní gumy, zatím jen na papíře

  14:25aktualizováno  14:25
Korejský výrobce pneumatik, firma Kumho, představil světu svou vizi SUV budoucnosti. Navrhovaný vůz je dvoudvéřový crossover elektromobil s unikátními pneumatikami, které se přizpůsobí povrchu.

Kumho Fortis | foto: Kumho Tires

Firma Kumho v roce 2005 zaměstnala Roba Doltona, bývalého designéra centra Fiat Advanced Design. Společnost se rozhodla využít jeho schopností a nechala jej navrhnout SUV budoucnosti. To je (čistě teoreticky) prošpikováno tou nejlepší technikou.

Dvoudvéřová obluda je poháněna čtyřmi elektromotory – v každém náboji kola se nachází jeden, každý s výkonem 100 koní. Energii motorům dodávají li-ion baterie. Automobil může použít prakticky libovolné uspořádání pohonu: od pohonu všech kol po výběr poháněné nápravy. V terénu se dá předpokládat i možnost pohonu pouze jediného kola, pokud to uzná elektronika za vhodné.

Kumho Fortis

Terénní schopnosti tohoto vozu by měly značně vylepšit speciální pneumatiky, které jsou na celém konceptu asi nejblíže říši science fiction. Povrch běhounu se totiž může přizpůsobovat aktuálním podmínkám. Pneumatiky tak na silnici mohou nabídnout nízkou hlučnost, nízký valivý odpor a vysoký komfort, zatímco v terénu se změní profil tak, aby pneumatiky poskytovaly maximální míru trakce.

Celého efektu je dosaženo díky vestavěným kovovým deskám. Ty jsou v případě, že je pneumatika zcela nafouknuta, schovány pod úrovní vzorku. V terénu se vzduch z pneumatik odpustí a kovové pláty pomohou vozu k lepšímu "zakousnutí se" do podloží.

Kumho Fortis

Na automobilu by také měly být použity materiály vyrobené z recyklovaných pneumatik. Dolton si představuje, že z nich mohou být nárazníky, dveře, kapota, víko kufru či spojler.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.