Terénní rodina BMW omlazuje. Nové X3 se představí v Paříži

  • 41
BMW oficiálně představilo druhou generaci svého SUV X3. Novinka se drží zavedených zvyklostí a na první pohled je tak jasné, s kým máme čest. Nová X3 o něco povyrostla a zpočátku bude nabízena pouze se dvěma motory.

BMW má v současné době ve své nabídce čtyři modely kategorie SUV. Vedle zavedené ikony X5 bavorská automobilka nabízí i sportovní "teréňák" X6. Základ nabídky pak tvoří malý model X1. BMW X3 navazuje na svého předchůdce a řadí se mezi "iksjedničku" a luxusní SUV X5.

Druhá generace modelu X3 je plnohodnotné sportovně-užitkové vozidlo a na rozdíl od menší "iksjedničky" se bude dodávat pouze s pohonem všech kol. Oproti první generaci novinka povyrostla. Svojí velikostí si ale novinka drží odstup za největším modelem X5.

BMW X3

Oproti předchůdci nový model povyrostl ve všech směrech, tedy s výjimkou výšky. Na délku je nová generace BMW X3 o 81 mm delší než minulé provedení, na šířku pak o 28 mm. Naopak výška vozu se zmenšila o 13 mm. Rozměry novinky tak jsou 4648 x 1881 x 1661 mm. Rozvor 2810 mm je delší oproti předchůdci jen o 15 mm. Světlá výška je průměrných 212 mm.

Základními tvary nový model jasně navazuje na svého předchůdce. Nechybí charakteristická zvedající se linie bočních oken a stejný je i celkový tvar kabiny. Přední maska se chlubí charakteristickými ledvinkami, tvar předních světel je jednodušší než dříve. Boky zkrášlují výrazné prolisy. Zadní diodové svítilny jsou větší než v případě minulé generace X3.

BMW X3

Interiér působí moderněji, i když ani zde se žádná revoluce neodehrála. Nový tvar má volant, středová konzole je natočená směrem k řidiči. Použity jsou kvalitní materiály, nechybí obložení z pravého dřeva. Díky o kapku delšímu rozvoru je novinka prostornější. Pro zavazadla má nová X3 v základu připraven úložný prostor o objemu 550 litrů, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1600 litrů.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Zpočátku bude druhá generace poháněna pouze dvěma pohonnými jednotkami. Jednou zážehovou a jednou vznětovou. U naftové verze bude na výběr mezi osmistupňovým automatem nebo šestistupňovým manuální převodovkou. Benzinové BMW X3 používá výhradně osmistupňovou automatickou převodovku.

BMW X3

Benzín tankuje přeplňovaný šestiválec TwinPower Turbo v modelu xDrive35i. Pohonná jednotka s variabilním časováním a zdvihem ventilu Valvetronic o objemu tři litry má výkon 225 kW (při 5800 ot/min) a maximální točivý moment 400 Nm, který je dostupný už od 1300 ot/min.

S tímto motorem dosahuje "ikstrojka" maximální rychlost 245 km/h a na stovku vystřelí za pouhých 5,7 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 8,8 litru benzínu na 100 km. Hmotnost zážehové X3 je 1880 kg.

Většina zákazníků ale asi sáhne po hliníkovém dvoulitrovém čtyřválcovém turbodieselu se vstřikováním Common Rail nazvaném xDrive20d. Toto provedení má nejvyšší výkon 135 kW při 4000 ot/min a točivý moment dosahuje maxima 380 Nm. mezi otáčkami 1750 až 2750 ot/min. Obě naftová provedení, jak s automatem nebo s manuální převodovku, nabízejí stejné výkonové parametry.

BMW X3 se vznětovým motorem má maximální rychlost 210 km/h a zychlí z nuly na stovku za 8,5 sekundy. Naftová varianta boduje příznivou kombinovanou spotřebou, která je pouhých 5,6 litru nafty na 100 km. Hmotnost nového modelu X3 se vznětovým motorem je 1725 kg, varianta s automatem je o 65 kg těžší.

Poprvé je u osmistupňové automatické převodovky použit systém Start-Stop. Ten je standardem i v provedení s manuální převodovkou. Příplatkový výbava zahrnuje adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control s režimy Sport+, Sport a Normal. Řidič může za příplatek využít head-up displej. Nechybí připojení na internet, v nabídce bude i zadní kamera usnadňující parkování.

Nová generace SUV od BMW se bude do Evropy dovážet z továrny v americkém Spartanburgu. První generace BMW X3 se přitom vyráběla v Rakousku u firmy Magna-Steyr. Výrobce prozatím nezveřejnil začátek prodeje ani ceny X3. Výstavní premiéru si novinka odbude na říjnovém autosalonu v Paříži.