Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Autonomní tesla jezdí jako řidič nedouk

aktualizováno 
Za takové chování na silnici by adept u zkoušek z řízení pohořel. Video, kde se Tesla chlubí svým robotickým řízením, odhalilo zmatkování, bezdůvodné zastavování a další nejisté manévry.

Tesla je módní automobilka stavějící elektromobily a silně se angažuje také v autonomní mobilitě. Její auta umí částečně sama jezdit a šéf firmy Elon Musk tlačí na změnu předpisů, aby auta řízená roboty dostala větší volnost. Dnes jsou plně autonomní vozy stále svázané přísnými předpisy a jezdí jen v režimu testování.

Tesla před časem uveřejnila video, na kterém se pochlubila plně automatizovanou jízdou v reálném provozu (o autopilotovi od Tesly čtěte více zde).

Zrychlený záběr z kabiny je velmi efektní, jenže když si video zpomalíte, zjistíte, že robot řídí velmi špatně. Leká se cyklistů, které sám předjíždí, zastavuje ihned po přejetí křižovatky, kde je velké nebezpečí střetu s dalším vozem, a dělá i další minely. Na další chyby se podívejte v našem videu.

Výrobci technologií pro autonomní řízení a s nimi i automobilky dnes tvrdí, že techniku mají připravenou, pozadu je prý legislativa, která robotická auta zbytečně brzdí. Ale možná to s řidičským uměním robotů tak skvělé nebude.

Pokud i lidé mimo Teslu dnes tvrdí, že je tato firma na špičce v systémech autonomního řízení a před konkurencí má náskok nějakých pět let, je otázka, zda vůbec o automatizovanou mobilitu v dohledné době stát.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.