Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autopilot tesly v Číně boural. Pak raději zmizel z webu

  14:30aktualizováno  14:30
Americký výrobce elektromobilů Tesla odstranil ze své čínské internetové stránky slovo autopilot a výraz pro samořízené vozy. Předcházela tomu nehoda, po které si řidič v Pekingu stěžoval, že Tesla přecenila funkci autopilota, v jehož režimu se nehoda stala, a zmátla tak spotřebitele.

Tesla Model X | foto: Tesla Motors

Řidič tesly naboural tento měsíc na pekingské dálnici. Vůz se nedokázal vyhnout vozidlu stojícímu na levé straně a zasahujícímu do vozovky. K žádným zraněním nedošlo, ale na obou vozech pochopitelně vznikla škoda.

Jde o první takovou ohlášenou nehodu v Číně. V USA letos v květnu narazil automobil Tesla se zapnutým systémem samořízení do nákladního vozu. Řidič nehodu nepřežil (více zde). Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) poté uvedl, že elektrický vůz jel nedovolenou rychlostí.

Fotogalerie

„V Tesle neustále provádíme zlepšení, včetně překladů,“ sdělil mluvčí automobilky. Nesrovnalosti v různých jazykových mutacích firma řeší již mnoho týdnů a načasování se současnými událostmi nebo články podle ní nesouvisí.

Zmínky o autopilotovi a čínský termín, který lze přeložit jako samořízení, zmizely z čínského webu pro sedan Model S v neděli večer. Místo nich byla použita fráze přeložitelná jako řízení s asistencí.

Pro automobilku je nehoda dalším zádrhelem na čínském trhu, který je největším na světě. Americký výrobce elektromobilů zde zápasil již s problémy s distribucí a s nabíjením vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.