Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autopilot tesly v Číně boural. Pak raději zmizel z webu

  14:30aktualizováno  14:30
Americký výrobce elektromobilů Tesla odstranil ze své čínské internetové stránky slovo autopilot a výraz pro samořízené vozy. Předcházela tomu nehoda, po které si řidič v Pekingu stěžoval, že Tesla přecenila funkci autopilota, v jehož režimu se nehoda stala, a zmátla tak spotřebitele.

Tesla Model X | foto: Tesla Motors

Řidič tesly naboural tento měsíc na pekingské dálnici. Vůz se nedokázal vyhnout vozidlu stojícímu na levé straně a zasahujícímu do vozovky. K žádným zraněním nedošlo, ale na obou vozech pochopitelně vznikla škoda.

Jde o první takovou ohlášenou nehodu v Číně. V USA letos v květnu narazil automobil Tesla se zapnutým systémem samořízení do nákladního vozu. Řidič nehodu nepřežil (více zde). Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) poté uvedl, že elektrický vůz jel nedovolenou rychlostí.

Fotogalerie

„V Tesle neustále provádíme zlepšení, včetně překladů,“ sdělil mluvčí automobilky. Nesrovnalosti v různých jazykových mutacích firma řeší již mnoho týdnů a načasování se současnými událostmi nebo články podle ní nesouvisí.

Zmínky o autopilotovi a čínský termín, který lze přeložit jako samořízení, zmizely z čínského webu pro sedan Model S v neděli večer. Místo nich byla použita fráze přeložitelná jako řízení s asistencí.

Pro automobilku je nehoda dalším zádrhelem na čínském trhu, který je největším na světě. Americký výrobce elektromobilů zde zápasil již s problémy s distribucí a s nabíjením vozů.

Autoři: ,


Témata: Elektromobil


Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.