Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesla ukončí bezplatné používání svých dobíjecích stanic

  16:31aktualizováno  16:31
Majitelé elektrických vozů Tesla už nebudou mít zdarma k dispozici celosvětovou síť dobíjecích stanic provozovaných touto firmou.

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla | foto: AP

Firma Tesla oznámila, že majitelé aut objednaných po 1. lednu 2017 získají zdarma kredit na nabití auta u extrarychlých dobíjecích stanic Tesly k ujetí vzdálenosti zhruba 1 000 mil (1 609 kilometrů). Po využití kreditu už budou majitelé vozů za dobití platit. Majitelé aut objednaných do konce letošního roku budou mít dobíjení stále zdarma.

Výši poplatku zatím automobilka nezveřejnila. Pouze uvedla, že dobíjení bude stát méně, než kolik by stál benzin do srovnatelného benzinového vozu. Cena by přitom mohla časem kolísat a bude se lišit v jednotlivých regionech podle toho, kolik tam stojí elektřina. Bližší podrobnosti chce firma zveřejnit později. Nárok na kredit zdarma by řidiči měli mít každoročně.

Zpráva automobilky znamená, že nabíjení zdarma se nebude pravděpodobně vztahovat na nový Model 3, jehož cena má činit 35 tisíc dolarů (860 tisíc korun). Toto auto se má začít vyrábět ve druhé polovině příštího roku a Tesla na ní shromažďuje předběžné objednávky.

Fotogalerie

Tesla má po celém světě 734 dobíjecích stanic. Po půlhodině nabíjení na jejích stanicích by měl být automobil schopen ujet vzdálenost 170 mil (274 kilometrů). V případě dobíjení u veřejných třicetiampérových stanic automobil po půlhodině dobíjení ujede podle Tesly jen deset mil (16,1 kilometru). Sedan Model S může na jedno plné dobití ujet 219 až 302 mil (352 až 486 kilometrů), v závislosti na baterii a softwaru.

Tesla uvedla, že cílem zavedení poplatku není zisk, nýbrž snaha rozšířit síť těchto dobíjecích stanic.

Tesla nyní vyrábí dva modely s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně-užitkový vůz (SUV) Model X, který se začal prodávat loni v září. Koncem března firma představila nový elektromobil Model 3, což je první vůz této automobilky určený pro masový trh. V letošním roce očekává Tesla zvýšení odbytu z loňských 50 500 na téměř 80 tisíc vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.