Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesla ukončí bezplatné používání svých dobíjecích stanic

  16:31aktualizováno  16:31
Majitelé elektrických vozů Tesla už nebudou mít zdarma k dispozici celosvětovou síť dobíjecích stanic provozovaných touto firmou.

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla | foto: AP

Firma Tesla oznámila, že majitelé aut objednaných po 1. lednu 2017 získají zdarma kredit na nabití auta u extrarychlých dobíjecích stanic Tesly k ujetí vzdálenosti zhruba 1 000 mil (1 609 kilometrů). Po využití kreditu už budou majitelé vozů za dobití platit. Majitelé aut objednaných do konce letošního roku budou mít dobíjení stále zdarma.

Výši poplatku zatím automobilka nezveřejnila. Pouze uvedla, že dobíjení bude stát méně, než kolik by stál benzin do srovnatelného benzinového vozu. Cena by přitom mohla časem kolísat a bude se lišit v jednotlivých regionech podle toho, kolik tam stojí elektřina. Bližší podrobnosti chce firma zveřejnit později. Nárok na kredit zdarma by řidiči měli mít každoročně.

Zpráva automobilky znamená, že nabíjení zdarma se nebude pravděpodobně vztahovat na nový Model 3, jehož cena má činit 35 tisíc dolarů (860 tisíc korun). Toto auto se má začít vyrábět ve druhé polovině příštího roku a Tesla na ní shromažďuje předběžné objednávky.

Fotogalerie

Tesla má po celém světě 734 dobíjecích stanic. Po půlhodině nabíjení na jejích stanicích by měl být automobil schopen ujet vzdálenost 170 mil (274 kilometrů). V případě dobíjení u veřejných třicetiampérových stanic automobil po půlhodině dobíjení ujede podle Tesly jen deset mil (16,1 kilometru). Sedan Model S může na jedno plné dobití ujet 219 až 302 mil (352 až 486 kilometrů), v závislosti na baterii a softwaru.

Tesla uvedla, že cílem zavedení poplatku není zisk, nýbrž snaha rozšířit síť těchto dobíjecích stanic.

Tesla nyní vyrábí dva modely s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně-užitkový vůz (SUV) Model X, který se začal prodávat loni v září. Koncem března firma představila nový elektromobil Model 3, což je první vůz této automobilky určený pro masový trh. V letošním roce očekává Tesla zvýšení odbytu z loňských 50 500 na téměř 80 tisíc vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.