Šlo o první havárii, při které zemřel člověk v samořízeném vozu od americké automobilky Tesla Motors (více o nehodě čtěte zde).
NTSB uvedla, že sedan na elektrický pohon Model S jel rychlostí 119 kilometrů v hodině v úseku dálnice, kde byla nejvyšší povolená rychlost 105 kilometrů v hodině.
Za volantem seděl čtyřicetiletý majitel technologické společnosti z Ohia, který v tu chvíli využíval tempomat a systém udržování automobilu v jízdním pruhu. Tyto prvky jsou součástí systému samořízení v Tesle zvaného autopilot. Zpráva NTSB ovšem tento systém nezmiňuje, uvedla agentura AP.
Střecha sedanu narazila pod úhlem 90 stupňů do spodní strany návěsu, odlomila se a uletěla. Nákladní vůz v tu chvíli zatáčel doleva.
Model S je vybaven funkcí automatického nouzového brzdění. Tesla a americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu původně uvedly, že autopilot nedokázal rozlišit bílou stěnu kamionu od jasné oblohy a auto ani jeho řidič se nesnažili zabrzdit.
Autopilot Tesly neodvrátil srážku ani na konci května v mnohem nižší rychlosti:
1. června 2016 |