Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Elektronika není všemocná. Autopilot tesly naboural

  9:10aktualizováno  9:10
Spoléhat se slepě na asistenční systémy a svěřovat jim řízení se nemusí vyplatit, přesvědčil se o tom řidič Tesly S, který v hustém provozu na švýcarské dálnici naboural do dodávky.

Řidič tesly jménem Chris jel v koloně po dálnici A1 ze Sant Gallenu do Winterthuru. Ovládání auta částečně předal adaptivnímu tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu. Auto však nezareagovalo na porouchanou dodávku odstavenou u levé krajnice.

Chris přiznal, že se spoléhal na reakce auta. Adaptivní tempomat totiž umí sám zpomalit, případně zastavit za předjedoucím vozidlem. „Když auto správně zpomalí tisíckrát, budete mu věřit, že to příště udělá taky,“ hájí se Chris. Auto je také vybavené systémem nouzového brzdění.

Tesla v rámci balíku funkcionalit, díky kterému umí jezdit v částečně autonomním režimu (tedy bez zásahu řidiče), také zvládne sama vykružovat oblouky a udržovat směr mezi čárami namalovanými na silnici. „Auto drželo směr velmi dobře, ale rozhodlo se zrychlit a systém nouzového brzdění vůbec nezareagoval,“ popisuje. Auto jelo podle řidiče rychlostí kolem 20 km/h a začalo zrychlovat a pak šofér zasáhl, střetu už však nezabránil. Chrisova tesla má zničený celý předek, oprava bude stát minimálně sto tisíc.

Tesla v uživatelském manuálu varuje, že adaptivní tempomat nemusí zachytit všechny překážky při rychlostech nad 80 kilometrů v hodině. Speciálně zmiňuje stojící vozidla v situacích, kdy auto jedoucí vpředu opustí jízdní pruh a stojící objekt, cyklista nebo chodec, se náhle objeví před vozem. Reálná situace na švýcarské dálnici byla velmi podobná.

Autor:




Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Další z rubriky

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.