Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Elektronika není všemocná. Autopilot tesly naboural

  9:10aktualizováno  9:10
Spoléhat se slepě na asistenční systémy a svěřovat jim řízení se nemusí vyplatit, přesvědčil se o tom řidič Tesly S, který v hustém provozu na švýcarské dálnici naboural do dodávky.

Řidič tesly jménem Chris jel v koloně po dálnici A1 ze Sant Gallenu do Winterthuru. Ovládání auta částečně předal adaptivnímu tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu. Auto však nezareagovalo na porouchanou dodávku odstavenou u levé krajnice.

Chris přiznal, že se spoléhal na reakce auta. Adaptivní tempomat totiž umí sám zpomalit, případně zastavit za předjedoucím vozidlem. „Když auto správně zpomalí tisíckrát, budete mu věřit, že to příště udělá taky,“ hájí se Chris. Auto je také vybavené systémem nouzového brzdění.

Tesla v rámci balíku funkcionalit, díky kterému umí jezdit v částečně autonomním režimu (tedy bez zásahu řidiče), také zvládne sama vykružovat oblouky a udržovat směr mezi čárami namalovanými na silnici. „Auto drželo směr velmi dobře, ale rozhodlo se zrychlit a systém nouzového brzdění vůbec nezareagoval,“ popisuje. Auto jelo podle řidiče rychlostí kolem 20 km/h a začalo zrychlovat a pak šofér zasáhl, střetu už však nezabránil. Chrisova tesla má zničený celý předek, oprava bude stát minimálně sto tisíc.

Tesla v uživatelském manuálu varuje, že adaptivní tempomat nemusí zachytit všechny překážky při rychlostech nad 80 kilometrů v hodině. Speciálně zmiňuje stojící vozidla v situacích, kdy auto jedoucí vpředu opustí jízdní pruh a stojící objekt, cyklista nebo chodec, se náhle objeví před vozem. Reálná situace na švýcarské dálnici byla velmi podobná.

Autor:




Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

1965: Opel vyjíždí s novou generací modelu Kadett, která se stane...
OBRAZEM: Opel začal u šicích strojů, skončil v náruči Francouzů

Historie automobilky Opel je od svého vzniku spojena s městem Rüsselsheim u Frankfurtu nad Mohanem. I když se může zdát pohlcení francouzskou PSA překvapivé,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.