Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Elektronika není všemocná. Autopilot tesly naboural

  9:10aktualizováno  9:10
Spoléhat se slepě na asistenční systémy a svěřovat jim řízení se nemusí vyplatit, přesvědčil se o tom řidič Tesly S, který v hustém provozu na švýcarské dálnici naboural do dodávky.

Řidič tesly jménem Chris jel v koloně po dálnici A1 ze Sant Gallenu do Winterthuru. Ovládání auta částečně předal adaptivnímu tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu. Auto však nezareagovalo na porouchanou dodávku odstavenou u levé krajnice.

Chris přiznal, že se spoléhal na reakce auta. Adaptivní tempomat totiž umí sám zpomalit, případně zastavit za předjedoucím vozidlem. „Když auto správně zpomalí tisíckrát, budete mu věřit, že to příště udělá taky,“ hájí se Chris. Auto je také vybavené systémem nouzového brzdění.

Tesla v rámci balíku funkcionalit, díky kterému umí jezdit v částečně autonomním režimu (tedy bez zásahu řidiče), také zvládne sama vykružovat oblouky a udržovat směr mezi čárami namalovanými na silnici. „Auto drželo směr velmi dobře, ale rozhodlo se zrychlit a systém nouzového brzdění vůbec nezareagoval,“ popisuje. Auto jelo podle řidiče rychlostí kolem 20 km/h a začalo zrychlovat a pak šofér zasáhl, střetu už však nezabránil. Chrisova tesla má zničený celý předek, oprava bude stát minimálně sto tisíc.

Tesla v uživatelském manuálu varuje, že adaptivní tempomat nemusí zachytit všechny překážky při rychlostech nad 80 kilometrů v hodině. Speciálně zmiňuje stojící vozidla v situacích, kdy auto jedoucí vpředu opustí jízdní pruh a stojící objekt, cyklista nebo chodec, se náhle objeví před vozem. Reálná situace na švýcarské dálnici byla velmi podobná.

Autor:




Nejčtenější

Pro ojeté vozidlo k autorizovanému prodejci
Pro ojeté vozidlo k autorizovanému prodejci

Importérské certifikované programy tvoří významnou část trhu s ojetými vozidly a jejich podíl rok od roku roste. V současné době disponuje 12 importérů vozidel...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
Levné Dacie dál válcují trh s auty. Sandero dohnalo v Evropě Fabie

Sázka na cenově dostupná auta vychází automobilce Dacia čím dál více. Rumunská značka vlastněná Renaultem loni v Evropě rostla téměř dvakrát rychleji než celý...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

AAA Auto
AAA Auto lhalo o najetých kilometrech, potvrdil Nejvyšší správní soud

Největší tuzemský autobazar AAA Auto musí zaplatit pokutu ve výši sto tisíc korun, kterou mu vyměřila Česká obchodní inspekce za nepravdivé informování o počtu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.