Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celoroční gumy jsou podle testu nouzové řešení pro specifické uživatele

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC a jeho partneři testovali celoroční pneumatiky. Zkoušky porovnávaly jednotlivé značky mezi sebou, ale také srovnávaly celoroční pláště s letním a zimním obutím.
Celoroční pneumatiky zatím bez chyb neobstály, ukázaly testy. Vyplatí se investovat do letního i zimního obutí. Ilustrační foto

Celoroční pneumatiky zatím bez chyb neobstály, ukázaly testy. Vyplatí se investovat do letního i zimního obutí. Ilustrační foto | foto: ADAC

Přestože poptávka po celoročních pneumatikách neustává a jednotlivé značky se na ně stále více zaměřují, na sníh a led ADAC stále doporučuje zimní pneumatiky. Při nákupu obutí by pak mělo rozhodovat, na co auto používáte.

„Vývoj celoročních pneumatik jde stále kupředu a lepší se i jejich kvalita, ale v daném ročním období stále nedokážou konkurovat letním a zimním pneumatikám,“ píše ADAC s tím, že by je doporučil pouze ve dvou případech ze sedmi. „Neexistují tedy žádné celoroční pneumatiky, které by obstály bez jediného problému,“ uvádí německý autoklub.

Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. Jde tedy vždy o kompromisní řešení.

V porovnání celoročních pneumatik mezi sebou dopadly v testu pláště Michelin CrossClimate XL a Vredestin Quatrac 5. Ty dostaly od německých testerů známku „uspokojivé“ a jejich výsledek je srovnatelný s většinou testovaných značek zimního obutí.

„Všestranná pneumatika na léto i na zimu tak stále v nabídce výrobců chybí,“ komentoval výsledky testů šéfredaktor specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček s tím, že vítězné pneumatiky Michelin zaostávají za zimními speciály na zasněžené silnici a vredesteiny jsou jen průměrné na suché a mokré vozovce.

Test pneumatik ADAC 2016

ADAC k testům uvádí, že pro celoroční pneumatiky je testování náročné, protože by měly bezpodmínečně zvládnout jízdu v zimním i letním období. Zbylých pět testovaných značek celoročních pneumatik už ve zkouškách tak uspokojivě neobstálo a pohořelo především na suché vozovce. Všechny testované značky a jejich podrobné hodnocení najdete v tabulce.

Ukazuje se, že ideální kombinace všech vlastností u celoročních gum neexistuje. Řešením jsou pro ty, kdo jezdí opravdu málo a víceméně stále ve stejných podmínkách, takže mohou vybrat takovou celoroční gumu, která dobře splňuje některý z požadovaných parametrů. Typicky například pro ty, kdo toho nejvíce najezdí na sněhu a ledu na horách. „Celoroční pneumatiky Goodyear Vector jsem používal několik sezon na horách, nikdy se mi nestalo, že by zklamaly na sněhu nebo ledu,“ komentuje bývalý lyžařský instruktor Václav Mach a potvrzuje tak výsledky testu, ve kterém tyto pláště excelovaly v zimních podmínkách a naopak propadly v letních disciplinách na suché vozovce. To potvrzuje neslučitelnost rozdílných požadavků kladených na celoroční gumy.

Německý autoklub zkoušel i chování letních pneumatik v zimních podmínkách. Přestože toto obutí obstojí na suché a mokré vozovce, se sněhem a zledovatělou cestou má velké problémy. „Naopak zimní pneumatiky zaostávají v letních podmínkách v jízdních vlastnostech na suché vozovce,“ dodává Buček.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,




Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.