Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test dětských autosedaček: připlaťte si za isofix

aktualizováno 
Dětské sedačky s pevnějším spojením se sedadlem díky systému isofix předčí ostatní, které se připevňují jen běžnými pásy. V crashtestech vyloženě neuspěly takové, které se snaží postarat o dítě po příliš dlouhou dobu během jeho růstu a mají zastoupit dvě sedačky najednou.

Test dětských autosedaček | foto: ADAC

Německá spotřebitelská organizace Stiftung Warentest otestovala 28 sedaček a upozornila na velké rozdíly. Do zkoušek zahrnula výrobky všech velikostí vhodné pro děti od novorozeňat až po školáky.

Test ukázal, že je možné vybrat bezpečnou autosedačku každému. Nejlépe přitom obstály sedačky s připevňovacím systémem isofix. S jeho pomocí se dětský doplněk připevní v autě skoro napevno. Také auto však musí mít ve výbavě k sedadlům upevněná kovová oka jako druhou část isofixu.

Sedačky, které se připevňují běžnými bezpečnostními pásy, jsou na druhou stranu často levnější, univerzálnější a lze je použít ve všech typech aut. Jejich připevnění navíc představuje snadnější úkon.

Na testu se podílel německý autoklub ADAC. Varuje před koupí čtyř sedaček, které v testu odhalily své slabiny. Tři z nich propadly při boční nárazové zkoušce a dítě neochránily, jak by měly. Jedná se o výrobky Eitel Plastic Luftikid, Kids im Sitz Ferrari Teko a IWH Trade Max Vario Max.

Při čelním crashtestu neuspěl Michelin Cockpit. Francouzská společnost ihned na výsledky testu reagovala a svůj produkt slíbila pár dnů po uveřejnění výsledků testu stáhnout z trhu.

Test dětských autosedaček

Naopak nejlépe v testu autosedaček pro nejmenší děti, které se používají od narození dítěte až do doby, kdy jeho hmotnost dosáhne 13 kilogramů, obstál Römer Baby-Safe Isofix plus. Na jedničku prošel nárazovými testy a také v jednoduchosti obsluhy byl bezchybný. Za bezpečnost dostala výbornou také sedačka Jané Strata.

Mezi výrobky určenými pro větší děti od 9 do 18 kilogramů v testu nejlépe dopadl Römer Safefix plus. Je určen jen do aut vybavených systémem isofix.

Zkoušky multifunkčních sedaček, jež slibují ochranu dětem od 9 do 25 nebo dokonce do 36 kilogramů, dopadly špatně pro čtveřici propadlíků v testu. Potvrdilo se tak, že výrobky zastupující více kategorií bývají často méně kvalitní. Výjimkou byl ve zkouškách bezpečný Kiddy Comfort Pro.

Obvykle třetí sedačkou ve vývoji dítěte bývá taková, která je určena pro váhy od 15 do 36 kilogramů. Mezi nimi se v dobrém světle představilo kvarteto Bébé Confort Moby, Cybex Solution X, Casualplay Protector a Kiddy Discovery Pro.

Test hodnotil nejen bezpečí jednotlivých výrobků, ale také pohodlí, které skýtají malým pasažérům. Do hodnocení se promítla i jednoduchost při manipulaci a snadná údržba.

Model/hmotnostní kategorie bezpečnost obsluha komfort údržba hodnocení ADAC
do 13 kilogramů (0+), do 1,5 roku
Römer Baby-Safe Isofix plus ++ ++ + o ++
Graco Logico S HP se základnou + + + o +
Jané Strata ++ + + + +
Chicco Autofix plus se základnou + + + o +
Safety 1st mimas + + + o +
Casualplay baby Zero plus + + + o +
Hauck Zero Plus + + + o +
Römer Baby Safe Plus + + + o +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix se základnou + + + o +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix o + + o o
do 18 kilogramů (0/I), do asi 4 let
Graco Duologic II + o + o o
9-18 kg (I), 1-4 roky věku
Römer Safefix plus + + + + +
Bébé Confort Axiss o + + + o
9-25 kg (I/II), 1-7 let věku
Michelin Cockpit - + + o -
Eitel Plastic Luftikid - & o + -
9-36 kg (I/II/III), 1-12 let věku
Kiddy Comfort Pro + + + + +
Nania Newline o o o + o
Kids im Sitz Ferrari Teko - o + + -
IWH Trade Max Vario Max - o + + -
15-36 kg (II/III), 4-12 let věku
Bébé Confort Moby + ++ + + +
Cybex Solution X + ++ + + +
Casualplay Protector + + + o +
Kiddy Discovery Pro + + + + +
Jané Indy Plus Team o + + + o
Nania Dreamfix SP o + + + o
Recaro Monza o ++ + + o
HTS Izi UP o + + + o
Storchenmühle Ipai o ++ + + o
hodnocení
++ výborný
+ dobrý
o uspokojivý
& dostatečný
- nedostatečný


Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.