Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Musíme zastavit podvody. EU chce zpřísnit testování emisí aut

aktualizováno 
Evropská unie by mohla v reakci na skandál kolem automobilky Volkswagen zavést přísnější testování automobilových emisí. Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy.

Na STK se měří u dieselových motorů pouze kouřivost. | foto: Tomáš CetkovskýiDNES.cz

Možné legislativní změny vedoucí ke zpřísnění testů signalizoval v rozhoru s listem Süddeutsche Zeitunng například místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. „Musíme zastavit podvody,“ prohlásil.

Také německá ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová uvedla, že členské země EU i Evropská komise zvažují zpřísnění pravidel pro testování vozů. „V současnosti v Bruselu pracujeme na nových, poctivých metodách měření,“ řekla Hendricksová listu Handelsblatt. „Nemůžeme se spoléhat pouze na laboratorní testy,“ dodala. Budoucí testy by se podle ní měly více zaměřit na běžné silniční podmínky.

Skandál vypukl minulý týden, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal v posledních zhruba sedmi letech software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Ve skutečnosti tak auta vypouštěla mnohem víc škodlivých emisí, než ukazovaly výsledky testů.

EPA již v pátek oznámila, že v reakci na skandál kolem Volkswagenu zpřísní a rozšíří měření výfukových emisí u všech osobních a lehkých užitkových vozů. Volkswagenu za obcházení emisních testů v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard Kč).

Autoři: ,




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Renault Trafic 1.6dCi-145k PASSENGER...
Renault Trafic 1.6dCi-145k PASSENGER...

r.v. 2016, naj. 18 863 km, diesel, 1. majitel
689 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.