Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Musíme zastavit podvody. EU chce zpřísnit testování emisí aut

aktualizováno 
Evropská unie by mohla v reakci na skandál kolem automobilky Volkswagen zavést přísnější testování automobilových emisí. Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy.

Na STK se měří u dieselových motorů pouze kouřivost. | foto: Tomáš CetkovskýiDNES.cz

Možné legislativní změny vedoucí ke zpřísnění testů signalizoval v rozhoru s listem Süddeutsche Zeitunng například místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. „Musíme zastavit podvody,“ prohlásil.

Také německá ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová uvedla, že členské země EU i Evropská komise zvažují zpřísnění pravidel pro testování vozů. „V současnosti v Bruselu pracujeme na nových, poctivých metodách měření,“ řekla Hendricksová listu Handelsblatt. „Nemůžeme se spoléhat pouze na laboratorní testy,“ dodala. Budoucí testy by se podle ní měly více zaměřit na běžné silniční podmínky.

Skandál vypukl minulý týden, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal v posledních zhruba sedmi letech software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Ve skutečnosti tak auta vypouštěla mnohem víc škodlivých emisí, než ukazovaly výsledky testů.

EPA již v pátek oznámila, že v reakci na skandál kolem Volkswagenu zpřísní a rozšíří měření výfukových emisí u všech osobních a lehkých užitkových vozů. Volkswagenu za obcházení emisních testů v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard Kč).

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.