Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW není sám. S měřením emisí čaruje většina značek, ukázal test ADAC

  14:30aktualizováno  14:30
V aféře ohledně emisí NOx, které vypouštějí dieselová auta, je zatím na pranýři koncern Volkswagen. Test autoklubu ADAC ovšem potvrzuje, že mlčení ostatních značek není jen tak. Zkouška podle připravované metodiky, která je bližší reálnému provozu auta, totiž ukázala, že limit emisí, který je v platnosti, splní jen zlomek aut.

Test emisí v laboratoři | foto: ADAC

Největší evropský autoklub ADAC podrobil vybrané vozy stávajícímu evropskému testu NEDC, který vychází z laboratorních měření. Výsledky pak porovnal s druhým testem WLTC vytvořeným podle metodiky WLTP (více zde), vyvinuté pod vedením OSN. I u tohoto testu je základem laboratorní měření. Celý cyklus je však delší a má lépe odrážet podmínky reálného provozu. Současné plány počítají s tím, že Evropská unie by tento test měla zavést v roce 2017.

Kompletní výsledky testu ADAC zde

Prohlédněte si podrobnou infografiku

Co test ukázal? Auta s naftovými motory mnoha značek vypouštějí v přísnějších testech podstatně více emisí. Podle testu ADAC vypouštěly některé testované nové vozy s naftovými motory od těchto výrobců i více než desetkrát víc oxidů dusíku, než kolik ukazovaly testy podle platné metodiky pro emisní normu Euro 6.

Křišťálová Lupa 2015

Nejhorších emisních výsledků v testu WLTC podle údajů ADAC dosáhly mimo jiné Renault Espace Energy dCi 160 či Jeep Renegade 2.0. Mezi desítku vozů s nejhoršími výsledky se zařadily i Renault Kadjar, Fiat 500X nebo Hyundai i20.

Mluvčí skupiny Renault trvá na tom, že vozidla této automobilky nejsou vybavena zařízeními umožňujícími falšovat údaje o emisích.

Více než čtrnáctinásobné emise oxidů dusíku oproti oficiálnímu testu naměřil ADAC u auta Volvo S60 D4. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v tomto případě bylo auto porouchané a podnik záležitost vyšetřuje.

Srovnání testovacích cyklů: NEFZ je měření dle stávající metodiky (NEDC), WLTC...

Srovnání testovacích cyklů: NEFZ je měření dle stávající metodiky (NEDC), WLTC je nový test připravovaný podle nové metodiky, který se má více blížit reálnému provozu. Na vodorovné ose je čas v sekundách, na svislé rychlost vozu.

Skandál s emisemi propukl ve druhé polovině září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila německý automobilový koncern Volkswagen, že u téměř půl milionu vozů VW a Audi s naftovými motory, které se za posledních sedm let v USA prodaly, používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku (NOx).

Předseda německého ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch uvedl, že skandál kolem falšování údajů o měření emisí bude mnohem širší a neomezí se pouze na Volkswagen. Stejný názor mají i automobiloví odborníci.

Vyjádření automobilky Volvo

"Naše analýzy prokázaly, že byl pro provedení tohoto testu použit vadný vůz; pokud by bylo použito volvo bez závady, takovéto hodnoty by nikdy nemohly být naměřeny. O tom svědčí i fakt, že když před tím tentýž úřad testoval stejným způsobem několik vozů Volvo, které byly v pořádku, výsledné emise se pohybovaly v normě. Na základě našeho vyšetřování tohoto případu jsme zjistili, že u daného vozu nefungoval systém řízení emisí,” napsala redakci Auto.iDNES.cz PR manažerka českého zastoupení společnosti Volvo Petra Doležalová.

Přiložila i prohlášení společnosti Volvo Cars o emisích dieselových motorů:

Volvo Cars nikdy neinstalovalo a instalovat nebude do svých vozů zařízení, které by mohlo ovlivnit výsledky emisních testů. Motory Volvo mají vždy stejné nastavení pro testování emisí a běžný provoz.
Společnost Volvo přikládá ke každému vozu certifikát, který potvrzuje, že nastavení motoru odpovídá tomuto prohlášení. Žádné vozidlo VOLVO není uvedeno do provozu bez tohoto certifikátu.
Společnost Volvo je přesvědčena, že současný postup pro měření emisí pro dieselové motory je průmyslovým standardem, který umožňuje srovnání vozidel.
Společnost Volvo ve spolupráci s ostatními výrobci automobilů spolupracuje na návrzích a zavedení nových emisních testů, které budou lépe odpovídat každodenním jízdním podmínkám.
Volvo vítá kroky k návrhu „Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedures“ a přispěje dle svých možností aby bylo zajištěno jejich úspěšné zavedení.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Další z rubriky

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna

Motoristé zřejmě budou muset opět platit České kanceláři pojistitelů za nepojištěná vozidla. Obnovu příspěvku schválila Sněmovna v poslanecké novele zákona o...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.