Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test evropských tunelů: nejdelší český dostal jedničku

  12:00aktualizováno  12:00
Nejdelší český dálniční tunel Panenská, který dovede řidiče z Ústí nad Labem na německou hranici, dostal v evropském testu jedničku. Německý autoklub ADAC zahrnul do tradičního testu kromě tohoto dvoukilometrového v severních Čechách ještě dalších 25 tunelů.

Rozdíly mezi tunely pozná každý, kdo v létě zamíří na sever Itálie na dovolenou k moři. "Poté, co před rakousko-italskou hranicí ve směru na Udine projede několika dobře osvětlenými, jasně značenými a přehlednými rakouskými tunely, vše se jako mávnutím kouzelného proutku změní po vjezdu do Itálie. Tunely jsou najednou špatně osvětlené, řidič musí namáhat zrak, aby se dobře orientoval," líčí vlastní zkušenost Petr Buček, šéfredaktor automagazínu AutemBezpečně.cz.

test tunelů adac 2010

Kompletní výsledky ZDE

Panenská obstála na jedničku, v podrobném hodnocení nedostala žádné minus. Z osmi disciplín si vedla na výbornou v šesti. "Na jedničku funguje jeho osvětlení, stavbaři postavili dostatečné únikové cesty, bezproblémový je komunikační systém v případě havárií," popisuje Buček.

Test tunelů: Lohberg (Německo)

Test tunelů: Lohberg (Německo)

Na výborné i podprůměrné tunely narazíte v Německu a Itálii. Na jedničku jsou ty rakouské. Nejhůře dopadl islandský tunel Hvalfjörður na sever od hlavního města Reykjavíku.

Test tunelů: Hvaljör?ur (Island)

Test tunelů: Hvaljörður (Island)

Islandskému tunelu je teprve 12 let, ale podle testovacích komisařů by si už teď zasloužil přestavbu. Inspirovat se mohou třeba u rakouského tunelu Katschberg. Stavba z roku 1974 skončila v roce 1999 velmi špatně, po loňské rekonstrukci patří mezi nejlepší.

Za příklad ostatním dává ADAC tunel Duplex A86 nedaleko Paříže. "Kromě bezpečnosti je zajímavý tím, že jsou v jeho tubusu dvě patra. Každé slouží provozu v jednom směru," dodává Buček.

Test tunelů: Duplex (Francie)

Test tunelů: Duplex (Francie)

Autor:


Témata: nehody, Autoklub


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.