Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Vylepšená fiesta „zatne tipec“ mladým

aktualizováno 
Bojíte se, že se vaše dítě vybourá v autě, protože přeslechne houkající sanitku kvůli naplno rapujícím Black Eyed Peas? Pokud mu půjčíte svůj nový Ford Fiesta, můžete být klidnější. Novinkou je systém My Key, který umí individuálně omezit maximální rychlost auta i hlasitost audiosystému.

Pomocí speciálně programovatelného klíče lze také znemožnit deaktivaci bezpečnostních asistentů nebo speciálně varovat, když v nádrži dochází palivo. Systém je novinkou v Evropě, ale v USA jej už Ford používá. A reakce teenagerů jsou prý vesměs pozitivní. Omezením sice nadšení nejsou, ale pochvalují si, že jim rodiče půjčují auto mnohem častěji než dřív.

Ford Fiesta

Velká tlama a nový tříválec

To však nejsou jediné novinky u letos druhého nejprodávanějšího malého auta v Česku (po Škodě Fabia). Nejviditelnější změnou je nová přední maska: velká "tlama" ve stylu globálního designu Fordu. Značka tak chce zaujmout více mužů, protože dosud se fiesta líbila hlavně ženám. Kompletně přepracované jsou i světlomety s LED diodami pro denní svícení.

Oproti tomu zadní části se změny dotkly jen velice mírně. "V zákaznických klinik testech, které jsme prováděli ke stávajícímu designu, vyšla zadní část velmi pozitivně. Zadání pro nový model proto znělo, tak jak my designéři slyšíme jen velmi neradi: udělejte to stejně, ale přitom nově," vysvětluje jeden z klíčových tvůrců Eugen Enns.

Ford Fiesta

Také interiér míří výš než kdykoliv předtím. Uprostřed palubní desky sice zůstává středový panel s titěrnými tlačítky pro ovládání audiosystému, ale přibyla loketní opěrka, nové dveřní panely zlepšily ergonomii ovládání oken a najdete tu i místo pro 1,5l lahev. Ryze praktické a velmi jednoduché řešení představuje kufr s dvojitou podlahou. Po sklopení zadních sedadel nabídne i rovnou plochu a manipulace s dílem podlahy je přitom velmi jednoduchá.

Může se hodit

Uvažujte o koupi nového auta a líbí se vám Ford Fiesta? Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Ford Fiesta.

Při vylepšování pro facelift jeden z testů dokonce prověřoval i srozumitelnost a jednoznačnost návodu k obsluze.

Technofil

Nová fiesta má naplnit vysoká očekávání i z hlediska moderních technologií. Nechybí zde tedy například systém Active City Stop, který je další z variací na automatické zastavení vozidla v nízké rychlosti před překážkou (do 15 km/h). Zajímavější novinky přináší komunikační rozhraní SYNC s funkcí automatického nouzového volání.

Fotogalerie

Systém SYNC nabízí propojení vozu a telefonu či dalších mobilních zařízení. Nemusíte mít obavy, že by mohl mít se synchronizací problém právě váš telefon, protože Ford během testování nového systému vyzkoušel přes 290 telefonů všech druhů.

Neméně záležet si vývojáři dali i na hlasovém ovládání. U hudby stačí říct žánr, jméno interpreta, nebo přímo název skladby. Když chcete volat, stačí vyslovit jméno ze seznamu. Můžete si také nechat přečíst SMS nebo odeslat předem připravené odpovědi. 

A v případě, že se stanete účastníkem vážné dopravní nehody, vozidlo dokáže komunikovat s operátory tísňových linek v jednom z 26 evropských jazyků, který vybere podle oblasti, v níž se nehoda stala. Oproti konkurenčním zařízením není potřeba zvláštní SIM karta, a systém používá vlastní GMS modul.

Šampion downsizingu

Fiesta může mít pod kapotou jednu ze sedmi variant benzinových nebo tří vznětových pohonných jednotek. Podle Fordu volí u fiesty až 70 procent zákazníků právě zážehový motor. Klíčovou pohonnou jednotkou nové fiesty proto bude tříválec 1,0 EcoBoost, jenž dělá Fordu radost už od své premiéry, kterou si odbyl už letos na jaře pod kapotou nového focusu. Pro fiestu je dostupný ve výkonových variantách 100 a 120 koní a má kombinovanou spotřebu 4,6 l.

Ford Fiesta

Dražší dieselová 1,6 dokáže být ještě úspornější, ale pokud najezdíte ročně mezi 20 a 50 tisíci kilometrů, vychází litrový tříválec pořád výhodněji. Konečná spotřeba se samozřejmě odvíjí od stylu jízdy. A protože se malý motor rád nechává vytáčet a ani jízdně se fiesta nebrání dovádění v zatáčkách, může spotřeba povyskočit o nějaký ten litr výše.

Pokud však chcete jezdit úsporně a necháte si případně i poradit od palubního systému, který vás za šetrnou jízdu odměňuje zelenými lístečky, není problém jet s malým motorem díky dlouhé pětce levně ani při rychlostech na hranici dálničního limitu.

Základ za 210 tisíc

Auta jako Ford Fiesta to nemají jednoduché. Musí být stylová podobně jako prémiové kompaktní hatchbacky, ale zákazníci očekávají i praktičnost a dostupnou cenu. Kdysi se něco podobného podařilo skloubit například Peugeotu 206 a když se před čtyřmi lety představila nová generace fiesty, bylo jasné, že půjde o dalšího silného hráče, který má všechny předpoklady k podobnému úspěchu.

Ten na sebe nenechal dlouho čekat a fiesta se stala jedním z nejžádanějších modelů ve své kategorii. První nové malé fordy s velkou maskou chladiče se objevují na silnicích v těchto dnech.

Cena nové fiesty začíná na necelých 210 tisících korun. Ford očekává, že v Česku bude největší zájem o pětidveřový model s motorem 1,25 Duratec ve výbavě Trend, který startuje na 244 990 korunách. Za 1,0 EcoBoost zákazníci připlatí ještě o 50 tisíc více.

Ford Fiesta

Faceliftovaná fiesta při testech ve fordím testovacím centru v belgickém Lommelu.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.