Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvouspojku můžou mít i motorky. Test maxiskútru od Hondy

  15:07aktualizováno  15:07
Na test Hondy Integra 750 jsme se vydali do Řecka, kde panuje ještě lepší motorkářské počasí než u nás. Integra druhé generace se pyšní hlavně vyšším výkonem, lepší elektronikou a ještě úspornějším provozem.

Honda Integra 750 | foto: Honda

Nejdříve se pojďme podívat, co to vlastně Integra je. Na první pohled vypadá jako běžný maxiskútr s velkými koly. Ale pozorovatele zmate absence variátoru u zadního kola, které pohání řetěz.

Tajemství je ukryto pod kapotami a má zkratku DCT. Pod těmito písmeny se ukrývá unikátní dvouspojková převodovka, která přenáší výkon motoru na zadní kolo s maximální efektivitou.

Honda Integra 750

Jezdec však nepřichází o jízdní zážitky, může si totiž převodovku přepnout do manuálního režimu a řadit tlačítky na řídítku. V kombinaci s podvozkem dospělé motorky to je hodně zajímavá kombinace, které propadne nejeden motorkář.

Může se hodit

Chcete si na léto pořídit motorku? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme motocykly silniční, čtyřkolky, endura i skútry.

Hned na úvod upoutá omlazený design, který byl u první generace často terčem kritiky. K dispozici jsou nové barevné varianty a je třeba uznat, že trikolora se zlatými koly vypadá perfektně. Krásný je i zvuk většího motoru. Ten narostl na 749 kubíků a momentálně se pyšní výkonem 55 koní.

Změna je cítit i po usednutí do pohodlného sedla. Celá geometrie skútru je podstatně příjemnější i pro vyšší postavy, jezdec má o osm centimetrů více místa pro kolena a větší je i prostor pro nohy na plotnách. Příjemný je i zvětšený prostor pod sedlem, i když ten dál trochu zaostává díky sedmnáctipalcovým kolům. Zkrátka nemůžete mít všechno najednou.

Na nové palubní desce upoutává kontrolka ABS, které je na integře montované ve standardu. U stroje, který bude značnou část života trávit ve městech, jde rozhodně o užitečný bezpečnostní prvek.

Honda Integra 750

Po hladkém startu si můžete užít to, co normální skútr nabídnout nemůže, a sice otočit plynovou rukojetí a prožívat, jak se dvouválec žene do otáček. Pak už jen cvaknout D (drive), nebo S (sport) na automatické převodovce a vzhůru na silnice.

Integra padne do ruky hned po prvních kilometrech a řídí se velmi intuitivně. Lví podíl na tom má podvozek a velká kola, která nerozhází nerovnosti a v zatáčkách pomáhají dobře držet stopu.

Motor má hladký chod bez vibrací a převodovka řadí tak, že to jezdec v podstatě nestačí postřehnout. Integra má vždy připraven ideální rychlostní stupeň pro akceleraci, naopak když plyn jen tak "lechtáte", zařadí vyšší rychlost, a šetří tak palivo. Výsledné číslo je doslova neuvěřitelné: s integrou jsme jezdili za 3,5 litru a to jsme ji na řeckých silnicích rozhodně nešetřili.

Fotogalerie

Na manuální řazení nakonec skoro nedošlo. Nový software převodovky funguje tak přesně a intuitivně, že vlastně ani nebudete potřebovat do funkce převodovky zasahovat. A nakonec zjistíte, že automat řadí lépe než vy. Pokud byste přece jen po řazení zatoužili, není problém řadit jen manuálně, nebo v případě potřeby "přikázat" automatu, aby zařadil, nebo podřadil.

Hondě se povedlo skloubit to nejlepší ze skútru i motorky do téměř dokonalé symbiózy. Zábavná je jako motorka, ale přitom nabízí i pohodlí, které zažijete jen na maxiskútru. Hodí se na dojíždění do práce, výlety, ale i cestu na dovolenou.

Technické údaje

Zdvihový objem: 745 ccm
Max. výkon: 40,3 kW (6 250 ot. za min)
Max. kroutící moment: 68 Nm (4750 ot. za min)
Provozní hmotnost: 237 kg
Výška sedla: 790 mm
Doporučená cena (ABS): 229 900,- Kč

Autoři:




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Suzuki Intruder
Suzuki Intruder

r.v. 2008, naj. 34 000 km
290 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.