Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvouspojku můžou mít i motorky. Test maxiskútru od Hondy

  15:07
Na test Hondy Integra 750 jsme se vydali do Řecka, kde panuje ještě lepší motorkářské počasí než u nás. Integra druhé generace se pyšní hlavně vyšším výkonem, lepší elektronikou a ještě úspornějším provozem.
Honda Integra 750

Honda Integra 750 | foto: Honda

Nejdříve se pojďme podívat, co to vlastně Integra je. Na první pohled vypadá jako běžný maxiskútr s velkými koly. Ale pozorovatele zmate absence variátoru u zadního kola, které pohání řetěz.

Tajemství je ukryto pod kapotami a má zkratku DCT. Pod těmito písmeny se ukrývá unikátní dvouspojková převodovka, která přenáší výkon motoru na zadní kolo s maximální efektivitou.

Honda Integra 750

Jezdec však nepřichází o jízdní zážitky, může si totiž převodovku přepnout do manuálního režimu a řadit tlačítky na řídítku. V kombinaci s podvozkem dospělé motorky to je hodně zajímavá kombinace, které propadne nejeden motorkář.

Hned na úvod upoutá omlazený design, který byl u první generace často terčem kritiky. K dispozici jsou nové barevné varianty a je třeba uznat, že trikolora se zlatými koly vypadá perfektně. Krásný je i zvuk většího motoru. Ten narostl na 749 kubíků a momentálně se pyšní výkonem 55 koní.

Změna je cítit i po usednutí do pohodlného sedla. Celá geometrie skútru je podstatně příjemnější i pro vyšší postavy, jezdec má o osm centimetrů více místa pro kolena a větší je i prostor pro nohy na plotnách. Příjemný je i zvětšený prostor pod sedlem, i když ten dál trochu zaostává díky sedmnáctipalcovým kolům. Zkrátka nemůžete mít všechno najednou.

Na nové palubní desce upoutává kontrolka ABS, které je na integře montované ve standardu. U stroje, který bude značnou část života trávit ve městech, jde rozhodně o užitečný bezpečnostní prvek.

Honda Integra 750

Po hladkém startu si můžete užít to, co normální skútr nabídnout nemůže, a sice otočit plynovou rukojetí a prožívat, jak se dvouválec žene do otáček. Pak už jen cvaknout D (drive), nebo S (sport) na automatické převodovce a vzhůru na silnice.

Integra padne do ruky hned po prvních kilometrech a řídí se velmi intuitivně. Lví podíl na tom má podvozek a velká kola, která nerozhází nerovnosti a v zatáčkách pomáhají dobře držet stopu.

Motor má hladký chod bez vibrací a převodovka řadí tak, že to jezdec v podstatě nestačí postřehnout. Integra má vždy připraven ideální rychlostní stupeň pro akceleraci, naopak když plyn jen tak "lechtáte", zařadí vyšší rychlost, a šetří tak palivo. Výsledné číslo je doslova neuvěřitelné: s integrou jsme jezdili za 3,5 litru a to jsme ji na řeckých silnicích rozhodně nešetřili.

Na manuální řazení nakonec skoro nedošlo. Nový software převodovky funguje tak přesně a intuitivně, že vlastně ani nebudete potřebovat do funkce převodovky zasahovat. A nakonec zjistíte, že automat řadí lépe než vy. Pokud byste přece jen po řazení zatoužili, není problém řadit jen manuálně, nebo v případě potřeby "přikázat" automatu, aby zařadil, nebo podřadil.

Hondě se povedlo skloubit to nejlepší ze skútru i motorky do téměř dokonalé symbiózy. Zábavná je jako motorka, ale přitom nabízí i pohodlí, které zažijete jen na maxiskútru. Hodí se na dojíždění do práce, výlety, ale i cestu na dovolenou.

Technické údaje

Zdvihový objem: 745 ccm
Max. výkon: 40,3 kW (6 250 ot. za min)
Max. kroutící moment: 68 Nm (4750 ot. za min)
Provozní hmotnost: 237 kg
Výška sedla: 790 mm
Doporučená cena (ABS): 229 900,- Kč

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...