Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvouspojku můžou mít i motorky. Test maxiskútru od Hondy

  15:07aktualizováno  15:07
Na test Hondy Integra 750 jsme se vydali do Řecka, kde panuje ještě lepší motorkářské počasí než u nás. Integra druhé generace se pyšní hlavně vyšším výkonem, lepší elektronikou a ještě úspornějším provozem.

Honda Integra 750 | foto: Honda

Nejdříve se pojďme podívat, co to vlastně Integra je. Na první pohled vypadá jako běžný maxiskútr s velkými koly. Ale pozorovatele zmate absence variátoru u zadního kola, které pohání řetěz.

Tajemství je ukryto pod kapotami a má zkratku DCT. Pod těmito písmeny se ukrývá unikátní dvouspojková převodovka, která přenáší výkon motoru na zadní kolo s maximální efektivitou.

Honda Integra 750

Jezdec však nepřichází o jízdní zážitky, může si totiž převodovku přepnout do manuálního režimu a řadit tlačítky na řídítku. V kombinaci s podvozkem dospělé motorky to je hodně zajímavá kombinace, které propadne nejeden motorkář.

Může se hodit

Chcete si na léto pořídit motorku? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme motocykly silniční, čtyřkolky, endura i skútry.

Hned na úvod upoutá omlazený design, který byl u první generace často terčem kritiky. K dispozici jsou nové barevné varianty a je třeba uznat, že trikolora se zlatými koly vypadá perfektně. Krásný je i zvuk většího motoru. Ten narostl na 749 kubíků a momentálně se pyšní výkonem 55 koní.

Změna je cítit i po usednutí do pohodlného sedla. Celá geometrie skútru je podstatně příjemnější i pro vyšší postavy, jezdec má o osm centimetrů více místa pro kolena a větší je i prostor pro nohy na plotnách. Příjemný je i zvětšený prostor pod sedlem, i když ten dál trochu zaostává díky sedmnáctipalcovým kolům. Zkrátka nemůžete mít všechno najednou.

Na nové palubní desce upoutává kontrolka ABS, které je na integře montované ve standardu. U stroje, který bude značnou část života trávit ve městech, jde rozhodně o užitečný bezpečnostní prvek.

Honda Integra 750

Po hladkém startu si můžete užít to, co normální skútr nabídnout nemůže, a sice otočit plynovou rukojetí a prožívat, jak se dvouválec žene do otáček. Pak už jen cvaknout D (drive), nebo S (sport) na automatické převodovce a vzhůru na silnice.

Integra padne do ruky hned po prvních kilometrech a řídí se velmi intuitivně. Lví podíl na tom má podvozek a velká kola, která nerozhází nerovnosti a v zatáčkách pomáhají dobře držet stopu.

Motor má hladký chod bez vibrací a převodovka řadí tak, že to jezdec v podstatě nestačí postřehnout. Integra má vždy připraven ideální rychlostní stupeň pro akceleraci, naopak když plyn jen tak "lechtáte", zařadí vyšší rychlost, a šetří tak palivo. Výsledné číslo je doslova neuvěřitelné: s integrou jsme jezdili za 3,5 litru a to jsme ji na řeckých silnicích rozhodně nešetřili.

Fotogalerie

Na manuální řazení nakonec skoro nedošlo. Nový software převodovky funguje tak přesně a intuitivně, že vlastně ani nebudete potřebovat do funkce převodovky zasahovat. A nakonec zjistíte, že automat řadí lépe než vy. Pokud byste přece jen po řazení zatoužili, není problém řadit jen manuálně, nebo v případě potřeby "přikázat" automatu, aby zařadil, nebo podřadil.

Hondě se povedlo skloubit to nejlepší ze skútru i motorky do téměř dokonalé symbiózy. Zábavná je jako motorka, ale přitom nabízí i pohodlí, které zažijete jen na maxiskútru. Hodí se na dojíždění do práce, výlety, ale i cestu na dovolenou.

Technické údaje

Zdvihový objem: 745 ccm
Max. výkon: 40,3 kW (6 250 ot. za min)
Max. kroutící moment: 68 Nm (4750 ot. za min)
Provozní hmotnost: 237 kg
Výška sedla: 790 mm
Doporučená cena (ABS): 229 900,- Kč

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.