Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Hyundai i40 má nejchytřejší víko kufru

aktualizováno 
Ke korejskému kombíku přijdete s plnou náručí nákupu, auto vás samo pozná a automaticky otevře kufr. Hyundai i40 vylepšili a přidali tuhle skvělou vychytávku.

Dosavadní vlajková loď automobilky Hyundai, model i40, dostala do nového roku několik vylepšení. Neříkají tomu facelift, jen "změny modelového roku", některé jsou ovšem v praxi docela významné. 

Může se hodit

Hledáte nové auto a i40 by bylo tím pravým? Vyberte si ho z naší nabídky na Automodul.cz.

Hlavní novinkou je přemapovaná řídící jednotka motoru 1.7 CRDi (85 či 100 kW), která s výkonem agregátu dělá divy. Rychlejší odezva na sešlápnutí pedálu dává zapomenout na do loňska lenivěji se rozjíždějící auto, které z konstrukčních důvodů nemohlo dostat pod kapotu dvoulitr jako konkurence, úprava softwaru motoru dělá z i40 úplně jiný stroj. 

Hyundai i40 kombi

Na cestě na ženevský autosalon jsme s ním najeli 2,5 tisíce kilometrů velmi svižným tempem po německých dálnicích, a přestože jsme měli verzi s automatickou převodovkou, výsledná spotřeba se zastavila na 6,6 litru na 100 km. Výborný výsledek. Jediné, co by mohli konstruktéři ještě vylepšit, je odhlučnění podběhů, hluk odvalujících se kol je ve vysokých rychlostech docela slyšet.

Hyundai i40 kombi

Loňské provedení poznáte podle prutové antény na střeše.

Kromě drobností jako antény rádia ve tvaru žraločí ploutvičky, chromované masky chladiče nebo tří módů tuhosti řízení dostala "čtyřicítka" ještě jednu vychytávku: automatické otvírání pátých dveří u kombíkové verze. Jmenuje se Smart Tailgate a při objednání elektrického ovládání zadních dveří se montuje automaticky. A jak funguje? 

Na rozdíl od konkurenčního VW Passat nebo třeba Fordu Kuga není nutné pod zadním nárazníkem po příchodu k autu mávat nohou, stačí se zastavit před kufrem a počkat několik sekund. Ozve se pípání, rozblikají se výstražné blinkry a kufr sám vyjede vzhůru. Systém je poměrně sofistikovaný, nereaguje hned po vystoupení z vozu (abyste si neotevřeli kufr nechtěně, když od něj odcházíte), ale až po zamčení a uplynutí minimálně 15 sekund, v kapse také musíte mít klíč od vozu.

Fotogalerie





Nejčtenější

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.