Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už můžete mít obuto na léto. Test pneumatik pro octavie

aktualizováno 
Kvalita letních pneumatik se ukáže hlavně na mokru, radí provozovatel německých stanic technické kontroly. Pro letošní letní sezonu otestoval obutí na octavii a zjistil třeba, že na laciných gumách z Číny nemusíte zabrzdit, jak byste čekali.
Prvního dubna skončila povinnost mít na autě zimní pneumatiky při jízdě za zimních podmínek.

Prvního dubna skončila povinnost mít na autě zimní pneumatiky při jízdě za zimních podmínek. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

"Zatímco dražší značkové výrobky bezpečně auto zpomalí, levná čínská konkurence má mnohem delší brzdnou dráhu," popisuje výsledky testu letních pneumatik rozměru 205/55 R 16 provedené organizací GTÜ Petr Buček, šéfredaktor specializovaného magazínu Autembezpečně.cz

Test letních pneumatik porovnal kvality 15 plášťů různých značek, společně s německým provozovatelem STK na něm pracoval autoklub ACE. Zkoumali pneumatiky, které shánějí třeba majitelé Škod Octavia.

Na přezouvání auta na letní je ještě brzy, od letošní zimy zákony nařizují jezdit až do konce března se zimními pneumatikami, když na silnicích panuje zimní počasí. Ti nejsvědomitější řidiči ale už mohou začít vybírat. Aktuální test je jedním z prvních letošních vůbec.

Srovnávací test vyhrály Continentaly Premium Contact 5, které kralovaly nejen celkovému hodnocení, ale také testům na mokrém povrchu. "Zklamáním je výsledek čínských kol Rotalla, ale také Goodride a High Performer," popisuje Petr Buček. Na mokru mají totiž dlouhou brzdnou dráhu.

Výborně si vedle continentalek vedly také finské pláště Nokian V a Dunlop SP Sport Fast Response.

Průměrně dopadly gumy Firestone. "Test u nich zjistil vysoký valivý odpor a za nejlepšími zaostaly také při zkouškách na suché vozovce," uzavírá Petr Buček.

Guma buď šetří, nebo drží, obojí neumí

Kdo hledí na spotřebu paliva, měl by se zajímat o goodyeary a fuldy. "Podle GTÜ stále trvá situace, kdy není možné úplně na výbornou skloubit vlastnosti pneumatik na mokré vozovce s nízkým valivým odporem, který souvisí se spotřebou paliva vozu," dodává Buček.

Automobilky šetřící každý decilitr paliva vyžadují od pneumatikářů pláště s nízkým valivým odporem. Valivý odpor je tření mezi gumou a silnicí. Čím je vyšší, tím víc roste spotřeba paliva auta. A pneumatiky zaručující nízkou spotřebu chtějí evropští zákonodárci dokonce časem přikázat všem autům. Pneumatiky buď dávají autu výbornou stabilitu na vodou zalité silnici, nebo nejsou tak bezpečné ve velkých loužích, zato snižují spotřebu paliva, zjistilo ve svých předchozích testech GTÜ.

VÝSLEDKY TESTU LETNÍCH PNEUMATIK 2012
PneumatikaMokrá silniceSuchá silnice spotřeba/ekologie Cena* Hodnocení
Continental Premium Contact 57243268 000141
Dunlop SP Sport Fast Response7144257 200140
Fulda EcoControl HP5944366 600139
Hankook Kinergy Eco K4256343336 800139
Nokian V6844277 600139
Semperit Speed-Life6743296 400139
Goodyear Efficient Grip 6741307 200138
Pirelli Cinturato P7 6742247 600133
Kumho Ecsta HM KH315938266 600123
Vredestein Sport Trac 3 5739278 000123
Firestone Firehawk TZ 3006736178 000120
High Performer HS-23937405 500116
Sava Intensa HP5927195 600105
Goodride SA-053729245 20090
Rotalla Radial F1081722466 40085

HODNOCENÍ GTÜ
Velmi doporučuje: nad 139 bodů
Doporučuje: 139–130 b.
Doporučuje s výhradami: 129–110 b.
Nedoporučuje: 109 a míň bodů
Pramen: GTÜ, AutemBezpečně.cz
Poznámka: Hodnocení "Mokrá silnice" má maximum 80 bodů, "Suchá silnice" má nanejvýš 60 bodů, "Ekologie/Spotřeba" 50 bodů.
*Cena odpovídá nabídce českých internetových obchodů a je za celou sadu čtyř pneumatik v Kč s rozměrem 205/55 R 16.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.