Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybíráme gumy na léto: s nejlepšími zabrzdíte o 22 metrů dřív

aktualizováno 
Největší rozdíl mezi dobrou a špatnou gumou poznáte na mokré silnici, zjistil velký test pneumatik německého autoklubu ADAC. V testu byly tentokrát i barumky, vedly si průměrně.

Testy letních pneumatik provádí ADAC v jižní Evropě | foto: ADAC

Nejhorší pneumatiky v testech mohou zavinit i nehodu, zjistil test. Na mokré silnici se auto s nejhorším obutím zastavilo auto o 22 metrů dále než stejný vůz na pláštích, které v testu zvítězily.

Tradiční srovnávací test se zaměřil na čtrnácti- a patnáctipalcová kola. Jeho výsledky přijdou vhod většině českých řidičů, protože pláště těchto rozměrů kupují majitelé fabií a octavií, které patři v Česku k nejběžnějším vozům.

Ve skupině letních pneumatik s rozměrem 175/65 R14 se objevila také v tuzemsku oblíbená Barum Brillantis 2. Mezi 17 porovnávanými plášti skončila uprostřed, její hodnocení zní "uspokojivé". Otrokovickou barumku hodnotí test jako dobrou na suchu, na mokré vozovce má podle testovacích komisařů lehké slabiny.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

Nejlepší pneumatiky dostaly v testu známku o stupeň lepší. Právě pneumatiky s těmito známkami radí ADAC kupovat. Od výrobků s horšími výsledky by se motoristé měli držet dále.

Rozdíl mezi vůbec nejlepší letní pneumatikou ve skupině čtrnáctipalcových plášťů a nejhorší vysvětluje ADAC na brzdné dráze naměřené na mokré silnici.

Nejhorší vs. nejlepší

Když auto obuté do vítězných plášťů už z rychlosti 80 km/h zcela zabrzdilo a stojí, druhý vůz na propadlících stále ještě jede rychlostí skoro 47 km/h.

Auto obuté do vítězných Continentalek ContiPremiumContact 2 zabrzdilo po 58 metrech, vůz s nejhůře hodnocenými pneumatikami Dayton D110 zůstal stát až po 80 metrech.

Testy ADAC a dalších autoklubů hodnotí u letních pneumatik jejich chování na suché silnici, na mokru, měří hluk, rychlost opotřebení i vliv na spotřebu paliva.

Druhou skupinu srovnávaných letních pneumatik vytvořily gumy rozměru 195/65 R15.

Nejvyváženější vlastnosti v této části testu předvedl plášť Vredestein Sportrac 3. Nejhorších výsledků dosáhla trojice Sava Intensa HP, Point S Summerstar 2 a Chengshan CSR 66.

Čínské obutí Chengshan zcela propadlo na mokré silnici, zato v testu rychlosti opotřebení své soupeře na hlavu porazil. To ukazuje na velmi tvrdou gumu, která nebude pravděpodobně moc držet ani za sucha.

Chengshan navíc mate tím, že má sice letní vzorek, na bočnici ale označení M+S určené zimním pneumatikám.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.