Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Street 750 pro harleyáře začátečníky má zajímavý zvuk i cenu

aktualizováno 
Když se řekne Harley-Davidson, každý si okamžitě dokáže představit, jak taková motorka vypadá. Populární značka za 111 let své existence nikdy neustoupila ze svého směru, ale v posledních letech můžeme vidět, že přeci jen začíná kráčet s dobou. Svědčí o tom třeba elektrická motorka nebo právě nový model Street.

I když má netradiční motor, Harley-Davidson se v modelu Street nezapře. | foto: skutrmania.cz

Ten sice stále zůstává klasickým harleyem, ale tak trochu po svém. Motorku pohání vidlicový dvouválec, ale na rozdíl od většiny strojů značky je chlazený kapalinou.

Má sportovnější charakter a měl by přiblížit značku začínajícím a hlavně mladým motorkářům. Tomu odpovídá i styl stroje. Na první pohled vypadá velmi kompaktně a jednoduše. Černá barva je tu naprosto namístě a dokazuje, že méně je někdy více.

Na Streetu si užijete klidnou i sportovnější jízdu.

Může se hodit

Také byste rádi brázdili silnice na motorce? Nebo byste raději zdolávali terén? Vyberte si svůj motocykl ze široké nabídky všech typů strojů na Automodul.cz.

Motor je usazen v klasickém rámu z ocelových trubek. To je u H-D normální, daleko zajímavější je pohon zadního kola ozubeným řemenem, o který se nemusíte vůbec starat. Minimalismus je vidět i na palubní desce. Ta je velmi jednoduchá a ukazuje jen rychlost, najeté kilometry a denní kilometry. Příjemné jsou i ovladače, které mají na rozdíl od větších harleyů klasickou koncepci.

Hravý i elegantní

Po startu má motor zajímavý zvuk, chybí tu klasické bručení jako u vzduchem chlazených motorů, ale i tak má motor hluboký dunivý hlas. Je více utlumený, na tom má samozřejmě vliv kapalinové chlazení.

Teď už ale do sedla. Motorka je velmi pohodlná a vše tak nějak přirozeně padne do ruky. Celkově je ale street poměrně malý a jezdci vyšších postav budou mít trochu problémy se na motorku srovnat. Sedlo je ale příjemně široké a akorát měkké, abyste mohli absolvovat i delší cesty.

Výhled řidiče vůbec není špatný.

Výhled řidiče vůbec není špatný.

Takový motor ještě Harley-Davidson nepoháněl.

Takový motor ještě Harley-Davidson nepoháněl.

Převodovka funguje přesně a na H-D až překvapivě tiše. Rychlosti zapadají bez problémů, a to i na novém nezajetém stroji. Motor má dost síly v celém spektru otáček, ale pokud od něj chcete svižnější svezení, je třeba ho víc vytáčet. Točivý moment 59 Nm ale rozhodně není k zahození. Street navíc nepatří k nejtěžším strojům. Natankovaný street má 222 kilogramů. Za ruce vás sice tahat nebude, ale na svižné svezení výkon motoru bohatě stačí.

Příjemnému motoru sekunduje i podvozek. Rám je dostatečně tuhý a motorka se ani při ostřejší jízdě nevlní. Má rozumně široké pneumatiky, takže ani při překlápění mezi zatáčkami nepůsobí motorka těžkopádně a dobře se ovládá.

Fotogalerie

Dobře se na streetu pohybuje i ve městě, kde se dá pohodlně kličkovat mezi auty. Tlumiče navíc velmi dobře filtrují nerovnosti a nerozhází vás ani dlažební kostky nebo koleje. Dobré jsou i brzdy, nemají sice moc ostrý nástup, ale síly pro zastavení harleye mají dostatek. Díky nízkému těžišti není problém motorku ovládat i v nízkých rychlostech.

Zvládnout se dá i jízda se spolujezdcem, i když se určitě najdou lepší motorky pro jízdu ve dvou. Sedačka je ale relativně pohodlná a stupačky pro spolujezdce příjemně nízko. K dispozici samozřejmě bude i široká škála příslušenství nejen pro cestování. Zajímavá je i cena, která je stanovena na 6 400 eur (asi 175 tisíc korun) za černé provedení.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový dvouválec
Objem: 749 ccm
Převodovka: Manuální, 6 rychlostí
Točivý moment: 59 Nm
Suchá hmotnost: 206 kg
Spotřeba: 5,7 l
Objem nádrže: 13,1 l
Cena: 6 400 eur (6 600 eur barevné verze)

Autoři:






Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Škoda Octavia třetí generace dostává s faceliftem odvážně pojatou příď s...
Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední...  celý článek

Ford Fiesta
Nová fiesta má být víc nóbl, už jsme v ní seděli

Nová, už osmá generace fiesty se začne v Česku prodávat nejdřív v červnu příštího roku. Vzhledem k úspěšnému tažení aktuální generace modelu, který letos slaví...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.