Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Street 750 pro harleyáře začátečníky má zajímavý zvuk i cenu

aktualizováno 
Když se řekne Harley-Davidson, každý si okamžitě dokáže představit, jak taková motorka vypadá. Populární značka za 111 let své existence nikdy neustoupila ze svého směru, ale v posledních letech můžeme vidět, že přeci jen začíná kráčet s dobou. Svědčí o tom třeba elektrická motorka nebo právě nový model Street.

I když má netradiční motor, Harley-Davidson se v modelu Street nezapře. | foto: skutrmania.cz

Ten sice stále zůstává klasickým harleyem, ale tak trochu po svém. Motorku pohání vidlicový dvouválec, ale na rozdíl od většiny strojů značky je chlazený kapalinou.

Má sportovnější charakter a měl by přiblížit značku začínajícím a hlavně mladým motorkářům. Tomu odpovídá i styl stroje. Na první pohled vypadá velmi kompaktně a jednoduše. Černá barva je tu naprosto namístě a dokazuje, že méně je někdy více.

Na Streetu si užijete klidnou i sportovnější jízdu.

Může se hodit

Také byste rádi brázdili silnice na motorce? Nebo byste raději zdolávali terén? Vyberte si svůj motocykl ze široké nabídky všech typů strojů na Automodul.cz.

Motor je usazen v klasickém rámu z ocelových trubek. To je u H-D normální, daleko zajímavější je pohon zadního kola ozubeným řemenem, o který se nemusíte vůbec starat. Minimalismus je vidět i na palubní desce. Ta je velmi jednoduchá a ukazuje jen rychlost, najeté kilometry a denní kilometry. Příjemné jsou i ovladače, které mají na rozdíl od větších harleyů klasickou koncepci.

Hravý i elegantní

Po startu má motor zajímavý zvuk, chybí tu klasické bručení jako u vzduchem chlazených motorů, ale i tak má motor hluboký dunivý hlas. Je více utlumený, na tom má samozřejmě vliv kapalinové chlazení.

Teď už ale do sedla. Motorka je velmi pohodlná a vše tak nějak přirozeně padne do ruky. Celkově je ale street poměrně malý a jezdci vyšších postav budou mít trochu problémy se na motorku srovnat. Sedlo je ale příjemně široké a akorát měkké, abyste mohli absolvovat i delší cesty.

Výhled řidiče vůbec není špatný.

Výhled řidiče vůbec není špatný.

Takový motor ještě Harley-Davidson nepoháněl.

Takový motor ještě Harley-Davidson nepoháněl.

Převodovka funguje přesně a na H-D až překvapivě tiše. Rychlosti zapadají bez problémů, a to i na novém nezajetém stroji. Motor má dost síly v celém spektru otáček, ale pokud od něj chcete svižnější svezení, je třeba ho víc vytáčet. Točivý moment 59 Nm ale rozhodně není k zahození. Street navíc nepatří k nejtěžším strojům. Natankovaný street má 222 kilogramů. Za ruce vás sice tahat nebude, ale na svižné svezení výkon motoru bohatě stačí.

Příjemnému motoru sekunduje i podvozek. Rám je dostatečně tuhý a motorka se ani při ostřejší jízdě nevlní. Má rozumně široké pneumatiky, takže ani při překlápění mezi zatáčkami nepůsobí motorka těžkopádně a dobře se ovládá.

Fotogalerie

Dobře se na streetu pohybuje i ve městě, kde se dá pohodlně kličkovat mezi auty. Tlumiče navíc velmi dobře filtrují nerovnosti a nerozhází vás ani dlažební kostky nebo koleje. Dobré jsou i brzdy, nemají sice moc ostrý nástup, ale síly pro zastavení harleye mají dostatek. Díky nízkému těžišti není problém motorku ovládat i v nízkých rychlostech.

Zvládnout se dá i jízda se spolujezdcem, i když se určitě najdou lepší motorky pro jízdu ve dvou. Sedačka je ale relativně pohodlná a stupačky pro spolujezdce příjemně nízko. K dispozici samozřejmě bude i široká škála příslušenství nejen pro cestování. Zajímavá je i cena, která je stanovena na 6 400 eur (asi 175 tisíc korun) za černé provedení.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový dvouválec
Objem: 749 ccm
Převodovka: Manuální, 6 rychlostí
Točivý moment: 59 Nm
Suchá hmotnost: 206 kg
Spotřeba: 5,7 l
Objem nádrže: 13,1 l
Cena: 6 400 eur (6 600 eur barevné verze)

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.