Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test motorkářských helem: žádná nemá jedničku

aktualizováno 
Helmy pro motocyklisty tlumí málo hluk, uši jezdců jsou v ohrožení. Německý autoklub ADAC otestoval 10 helem v ceně od sedmi do 13 tisíc korun. Vedle hluku se zaměřil na jejich bezpečnost a pohodlí.

Ilustrační foto | foto: Yamaha

K uším řidiče motorky se podle autoklubu ve většině případů dostávají takové porce decibelů, které mohou vést k poškození sluchu. U zkoušených výrobků šlo o 84 až 94 decibelů.

Ale třeba k helmě značky Shoei je možné dokoupit speciální límec snižující hluk na polovinu.

Celkovým vítězem testu se stala přilba Schuberth R1. Je bezpečná, pohodlná a nejlépe tlumí hluk, který se dere k uším jezdce.

Nejlehčím účastníkem testu byl kilogramový Uvex Helix RS 750 Carbon, v celkovém pořadí druhý. Třetí místo připadlo na X-Lite X-602, čtvrté na Shoei XR 1000.

Žádný z testovaných výrobků nedostal od autoklubu úplně nejlepší vysvědčení v podobě jedničky. Devět z deseti helem si zasloužilo dvojku, nejhorší Shark RSR2 se musel spokojit s trojkou.

Představuje přitom nejdražší zkoušenou přilbu, ale s omezeným výhledem pro jezdce.

V testu bezpečnosti nejlépe obstála dvojice Uvex a X-Lite. Velké rozdíly panují v hmotnosti přileb. Zatímco nejlehčí vážila při zkouškách 1000 gramů, nejtěžší skoro dvojnásobek - 1700 gramů.

Za nízkou hmotností jsou uhlíková vlákna, která přitom zaručují také bezpečí pro řidiče jednostopého stroje. Nejlehčí Uvex se ukázal jako zároveň nejlepší v utlumení nárazu.

Podle autoklubu ADAC má nízká hmotnost helmy přímý vliv také na uživatelské pohodlí a znamená menší zátěž pro krční páteř.

Neméně důležitou vlastností helmy je přitom dobrý výhled. Stále více přileb má dvojité sklo, díky čemuž se nemlží. Některé štítky však patně odolávají poškrábání, čímž se zhoršuje výhled motorkáře a klesá bezpečnost.

ADAC test helem střední třídy

podíl hodnocení SCHUBERTH R1 UVEX HELIX 
RS 750 CARBON
X-LITE X-602 SHOEI XR 1000 ARAI CHASER HJC HQ 1 LAZER FIBER D1 NOLAN N 94 SCORPION EXO 1000 SHARK RSR2
sluneční slona ano ne ne ne ne ne ne ne ano ne
hmotnost (g) 1508 1066 1395 1346 1466 1327 1486 1414 1655 1487
OCHRANA PŘI NÁRAZU 30% 2,2 1,5 1,9 2,0 2,5 2,0 2,4 2,2 2,3 2,5
tlumení 70% 2,0 1,7 1,9 1,9 2,6 2,0 2,4 2,3 2,0 2,6
pevnost uchycení 10% 1,0 1,3 1,3 2,0 1,5 1,8 1,1 1,3 2,0 1,5
hmotnost 20% 2,9 0,9 2,4 2,1 2,7 2,1 2,8 2,4 3,5 2,8
VIDITELNOST 20% 1,3 1,9 1,5 2,3 1,5 2,1 2,1 1,4 2,7 3,3
odolnost proti mlžení 60% 1,2 2,1 1,0 2,0 1,0 2,5 1,0 1,0 1,6 2,6
odolnost proti poškrábání 25% 1,0 1,4 2,7 3,0 2,0 1,1 4,5 1,9 5,5 5,5
zorná plocha 15% 2,0 1,8 1,5 2,5 2,8 2,3 2,5 2,3 2,5 2,3
MANIPULACE
/KOMFORT
30% 2,0 2,5 2,5 1,9 2,7 2,4 2,2 2,6 2,1 2,4
HELMA 50% 1,7 2,8 2,7 1,7 2,5 2,7 2,4 2,9 2,3 2,1
komfort/výbava 15% 1,3 2,3 2,8 2,0 2,0 2,3 1,8 2,8 1,5 1,8
nasazení a sundání 10% 2,3 2,0 2,5 1,8 1,8 2,8 2,8 2,8 3,8 2,3
cirkulace vzduchu 10% 2,8 1,8 2,0 2,0 3,8 2,8 2,5 2,5 2,0 2,8
nepromokavost 25% 2,0 3,7 4,0 1,3 2,8 3,7 2,5 4,0 2,0 1,3
odvětrávání hlavy 10% 1,3 3,3 3,0 2,0 3,8 3,8 2,8 4,0 2,8 3,5
zpracování 5% 1,3 3,0 1,8 1,5 1,8 2,5 2,5 2,0 2,0 2,5
údržba 5% 1,5 1,5 1,5 2,0 3,0 1,5 1,5 1,5 1,5 1,5
návod k použití 10% 1,0 3,5 1,8 2,0 1,5 1,5 2,0 1,8 1,5 2,0
vhodnost pro použití s brýlemi 10% 1,8 2,8 2,0 1,5 1,5 1,8 2,8 2,3 3,5 3,0
ZAPÍNÁNÍ 25% 2,2 2,3 2,0 2,0 2,2 2,2 1,8 2,2 1,7 2,0
PLEXISKLO/VÝMĚNA 25% 2,4 2,1 2,4 2,0 3,2 2,1 2,0 2,4 2,1 3,3
AERODYNAMIKA/HLUK 20% 1,6 2,7 2,9 3,1 2,7 3,1 2,9 3,3 2,7 3,1
HODNOCENÍ ADAC 1,8 2,1 2,2 2,3 2,4 2,4 2,4 2,4 2,4 2,8

Systém hodnocení:

0,6-1,5: velmi dobré
1,6-2,5: dobré
2,6-3,5: uspokojivé
3,6-4,5: dostatečné
4,6-5,5: nedostatečné

Autoři:


Témata: ADAC, Autoklub, Hluk


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.