Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová laboratoř bude měřit, jak paliva zanáší motory aut

  12:06aktualizováno  12:06
Pohonné hmoty v Česku by se nově mohly testovat i na to, jak zanáší benzinové motory karbonem a nečistotami. Umožní to nová laboratoř zkušební firmy SGS Czech Republic, kterou, jako jednu z necelé desítky na světě, otevřela v ČR.

Motor 1,6 CDTI | foto: Opel

Dosud se benzin a motorová nafta zkoumaly jen z hlediska jejich složení, hodnoty oktanového či cetanového čísla nebo obsahu síry. Nová metoda podle mezinárodních standardů CEC ukáže, kolik usazenin při provozu na určitý typ paliva v motoru zůstane.

Metodika CEC předepisuje realizaci komplexních testů výhradně na vybraných konceptech motorů Mercedes-Benz. Použitá metoda „Dirty-Up & Clean-Up“ (znečisti - vyčisti) spočívá v jednoduchém principu, kdy je motor provozován s jedním běžným palivem a následně s druhým, například aditivovaným. Jeden 60 hodinový test se skládá z 800 cyklů odpovídajících typickému zatížení v městském provozu. Následně se změří množství usazenin na sacích ventilech.

Vzniklé usazeniny mají dopady na základní procesy probíhající v motoru. Negativně ovlivňují proudění nasávaného vzduchu, případně palivové směsi do spalovacího prostoru, v extrémních případech brání dosedání ventilu do sedla nebo pohybu jeho dříku. Kumulované usazeniny způsobují opotřebení a mohou dokonce měnit kompresní poměr i s ním spojený oktanový nárok motoru, což ve finále může znamenat snížený výkon, vyšší spotřebu paliva a větší emise škodlivin.

Autoři: ,


Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.