Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová laboratoř bude měřit, jak paliva zanáší motory aut

  12:06aktualizováno  12:06
Pohonné hmoty v Česku by se nově mohly testovat i na to, jak zanáší benzinové motory karbonem a nečistotami. Umožní to nová laboratoř zkušební firmy SGS Czech Republic, kterou, jako jednu z necelé desítky na světě, otevřela v ČR.

Motor 1,6 CDTI | foto: Opel

Dosud se benzin a motorová nafta zkoumaly jen z hlediska jejich složení, hodnoty oktanového či cetanového čísla nebo obsahu síry. Nová metoda podle mezinárodních standardů CEC ukáže, kolik usazenin při provozu na určitý typ paliva v motoru zůstane.

Metodika CEC předepisuje realizaci komplexních testů výhradně na vybraných konceptech motorů Mercedes-Benz. Použitá metoda „Dirty-Up & Clean-Up“ (znečisti - vyčisti) spočívá v jednoduchém principu, kdy je motor provozován s jedním běžným palivem a následně s druhým, například aditivovaným. Jeden 60 hodinový test se skládá z 800 cyklů odpovídajících typickému zatížení v městském provozu. Následně se změří množství usazenin na sacích ventilech.

Vzniklé usazeniny mají dopady na základní procesy probíhající v motoru. Negativně ovlivňují proudění nasávaného vzduchu, případně palivové směsi do spalovacího prostoru, v extrémních případech brání dosedání ventilu do sedla nebo pohybu jeho dříku. Kumulované usazeniny způsobují opotřebení a mohou dokonce měnit kompresní poměr i s ním spojený oktanový nárok motoru, což ve finále může znamenat snížený výkon, vyšší spotřebu paliva a větší emise škodlivin.

Autoři: ,


Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.