Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie asi upustí od krevních zkoušek na alkohol

  7:20aktualizováno  7:20
Německá policie zřejmě v budoucnu upustí od odebírání krve pro potvrzení alkoholu v krvi řidičů a spolehne se na dechové zkoušky. Požadují to policejní odbory, podle nichž by se tím snížila zátěž na policisty. Policejní odbory si dlouhodobě stěžují, že policisté musejí sloužit dlouhé přesčasy a kvůli řešení drobných přestupků se nemohou věnovat důležitějším věcem.
Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery.

Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Podle německých zákonů jsou krevní zkoušky povinné v případě, že policie z dechu řidiče zjistí více než 0,8 promile alkoholu v krvi. „Musíme volat lékaře a všechno kontrolovat. To stojí čas i peníze,“ řekl deníku Bild šéf policejních odborů Rainer Wendt s tím, že krevních testů policie ročně uskuteční kolem 50 000. „Dechová analýza alkoholu je přitom úplně stejně spolehlivá,“ doplnil.

V Německu je legální řídit, když má řidič v krvi méně než 0,5 promile alkoholu. Pokud ale způsobí nehodu s více než 0,3 promile alkoholu, považuje se to za přitěžující okolnost. Když policie řidiče přistihne s více než 0,5 promile alkoholu, hrozí mu pokuta 500 eur (14 000 Kč) a měsíční zákaz řízení.

Kromě zrušení krevních zkoušek policejní odbory také požadují, aby policisté do budoucna nemuseli vyšetřovat přestupky zachycené dopravními kamerami a radary, jako je jízda na červenou a překročení povolené rychlosti. Podle Wendta se nyní vyšetřování takových případů vleče, protože se majitelé vozů vymlouvají s tím, že nevědí, kdo při přestupku řídil. Odbory chtějí, aby byl do budoucna vždy pokutován majitel vozu, pokud sám neoznámí jméno řidiče.

Odbory také volají po úpravě zákonů, aby policie nemusela na silnicích doprovázet nadměrné náklady. „Díky tomu by mohlo být okamžitě uvolněno 5 000 policistů pro smysluplnější práci,“ řekl Wendt.

Autoři: ,


Témata: Alkohol, Radar


Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Další z rubriky

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.