Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie asi upustí od krevních zkoušek na alkohol

  7:20aktualizováno  7:20
Německá policie zřejmě v budoucnu upustí od odebírání krve pro potvrzení alkoholu v krvi řidičů a spolehne se na dechové zkoušky. Požadují to policejní odbory, podle nichž by se tím snížila zátěž na policisty. Policejní odbory si dlouhodobě stěžují, že policisté musejí sloužit dlouhé přesčasy a kvůli řešení drobných přestupků se nemohou věnovat důležitějším věcem.
Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery.

Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Podle německých zákonů jsou krevní zkoušky povinné v případě, že policie z dechu řidiče zjistí více než 0,8 promile alkoholu v krvi. „Musíme volat lékaře a všechno kontrolovat. To stojí čas i peníze,“ řekl deníku Bild šéf policejních odborů Rainer Wendt s tím, že krevních testů policie ročně uskuteční kolem 50 000. „Dechová analýza alkoholu je přitom úplně stejně spolehlivá,“ doplnil.

V Německu je legální řídit, když má řidič v krvi méně než 0,5 promile alkoholu. Pokud ale způsobí nehodu s více než 0,3 promile alkoholu, považuje se to za přitěžující okolnost. Když policie řidiče přistihne s více než 0,5 promile alkoholu, hrozí mu pokuta 500 eur (14 000 Kč) a měsíční zákaz řízení.

Kromě zrušení krevních zkoušek policejní odbory také požadují, aby policisté do budoucna nemuseli vyšetřovat přestupky zachycené dopravními kamerami a radary, jako je jízda na červenou a překročení povolené rychlosti. Podle Wendta se nyní vyšetřování takových případů vleče, protože se majitelé vozů vymlouvají s tím, že nevědí, kdo při přestupku řídil. Odbory chtějí, aby byl do budoucna vždy pokutován majitel vozu, pokud sám neoznámí jméno řidiče.

Odbory také volají po úpravě zákonů, aby policie nemusela na silnicích doprovázet nadměrné náklady. „Díky tomu by mohlo být okamžitě uvolněno 5 000 policistů pro smysluplnější práci,“ řekl Wendt.

Autoři: ,


Témata: Alkohol, Radar


Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.