Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie asi upustí od krevních zkoušek na alkohol

  7:20aktualizováno  7:20
Německá policie zřejmě v budoucnu upustí od odebírání krve pro potvrzení alkoholu v krvi řidičů a spolehne se na dechové zkoušky. Požadují to policejní odbory, podle nichž by se tím snížila zátěž na policisty. Policejní odbory si dlouhodobě stěžují, že policisté musejí sloužit dlouhé přesčasy a kvůli řešení drobných přestupků se nemohou věnovat důležitějším věcem.
Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery.

Namístí známých balonků dne policisté používají profesionální alkotestery. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Podle německých zákonů jsou krevní zkoušky povinné v případě, že policie z dechu řidiče zjistí více než 0,8 promile alkoholu v krvi. „Musíme volat lékaře a všechno kontrolovat. To stojí čas i peníze,“ řekl deníku Bild šéf policejních odborů Rainer Wendt s tím, že krevních testů policie ročně uskuteční kolem 50 000. „Dechová analýza alkoholu je přitom úplně stejně spolehlivá,“ doplnil.

V Německu je legální řídit, když má řidič v krvi méně než 0,5 promile alkoholu. Pokud ale způsobí nehodu s více než 0,3 promile alkoholu, považuje se to za přitěžující okolnost. Když policie řidiče přistihne s více než 0,5 promile alkoholu, hrozí mu pokuta 500 eur (14 000 Kč) a měsíční zákaz řízení.

Kromě zrušení krevních zkoušek policejní odbory také požadují, aby policisté do budoucna nemuseli vyšetřovat přestupky zachycené dopravními kamerami a radary, jako je jízda na červenou a překročení povolené rychlosti. Podle Wendta se nyní vyšetřování takových případů vleče, protože se majitelé vozů vymlouvají s tím, že nevědí, kdo při přestupku řídil. Odbory chtějí, aby byl do budoucna vždy pokutován majitel vozu, pokud sám neoznámí jméno řidiče.

Odbory také volají po úpravě zákonů, aby policie nemusela na silnicích doprovázet nadměrné náklady. „Díky tomu by mohlo být okamžitě uvolněno 5 000 policistů pro smysluplnější práci,“ řekl Wendt.

Autoři: ,


Témata: Alkohol, Radar


Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.