Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test nafty: v Německu je kvalitnější

  10:00aktualizováno  10:00
Čerpací stanice stejné firmy. Jedna v Česku, druhá v Německu. A obě prodávají prémiovou naftu se shodným názvem. Jenže když si ji natankujete u nás, dostanete něco jiného, než když naše hranice přejedete západním směrem. Dostanete něco horšího.

Test nafty - Sběr vzorků | foto: AutoDiesel

To zjistil test, který uspořádala MF Dnes ve spolupráci s odborným časopisem AutoDiesel. Jeho smyslem bylo zjistit, jestli se motoristům vyplatí připlácet za nadstandardní naftu. Kromě pěti takových naft nakoupených v Česku jsme pro srovnání koupili i dva vzorky prémiové nafty v Německu a jeden kanystr obyčejné české nafty u nerenomované konkurence.
 
Vyšší výkon, nižší spotřeba, nižší hlučnost. To slibuje Shell u svého prémiového paliva Shell V-Power Diesel, které je v Česku až o tři koruny dražší než běžná nafta. Tyto vlastnosti ale podle měření provedeného Ústavem paliv a maziv nemá. Na rozdíl od německé nafty se shodným názvem.

Německý Shell V-Power Diesel má sice stejné protikorozní vlastnosti i schopnost ochránit vstřikování jako české nafty, ale na rozdíl od stejnojmenného produktu prodávaného v Česku má i pozitivní vliv na hlučnost a výkon motoru. A to takový, že by ho měl pocítit i méně citlivý řidič. Ještě lépe na tom byl další německý vzorek - Aral Ultimate Diesel, který by se v případě, že by se prodával i u nás, stal absolutním vítězem testu.

Chcete vědět více?

Jak si v testu vedly prémiové nafty koupené v Česku, se dozvíte ve středeční příloze Auto MF DNES.



Témata: Německo, Shell


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.