Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test navigací: ani elektronika nemusí vést auto k cíli

aktualizováno 
Ne každý navigační systém dovede řidiče do chtěného cíle. Z osmi přenosných přístrojů určených k využití v autě dostala v testu rakouského autoklubu ÖAMTC polovina ne zrovna lichotivé vysvědčení. A ani vítěz testu neuspěl při všech 40 zadaných zkušebních trasách.

Test navigací | foto: ÖAMTC

Jak dopadly

1. Mio C710
2. Tom Tom GO 710
3. Garmin Nuvi 360
4. Becker Traffic Assist Highspeed
4. Naviflash 1060
6. Falk N200
7. ViaMichelin X-950T
8. Sony NV-U70T

Kompletní výsledky ZDE...

Jasným vítězem testu přenosných GPS navigačních přístrojů se stal MIO C710, který v tuzemských obchodech přijde na zhruba 12 tisíc korun.

"Počítá bezkonkurenčně rychle, je lehký, kompaktní a naviguje velmi precizně,“ řekl na adresu nejlepšího výrobku v testu Steffan Kerbl z ÖAMTC.

Úplnou jedničku v testu a slovní hodnocení jako výborný však nedostal. Na vině je nedostatečný návod a komplikovaná orientace neboli jeho menu. Celkově tak dostal "dvojku“ , ve vysvědčení k testu je označen jako velmi doporučeníhodný.

Všech osm zkoušených navigačních přístrojů muselo dokázat své komplexní kvality. Autoklub hodnotil jednoduchost ovládání, správné určení polohy, rychlost výpočtů a jazykovou i obrazovou kvalitu.

Spolu s vítězem dostal hodnocení jako velmi doporučeníhodný ještě přístroj Tom Tom Go 710.

Testy ukázaly, že hlavně u přesné navigace, kdy si uživatel zadá jméno cílové ulice a číslo domu, jejich výrobci hodně přehánějí. Pouze celkově druhý Tom Tom Go 710 při 40 zkušebních cílech, které rakouský autoklub zvolil, dovedl adresu správně rozpoznat a najít. Ostatních sedm přístrojů mělo s tímto úkolem větší či menší problémy.

Cestu ještě za lepšími výsledky mu však zkřížila jeho neohrabaná a nepraktická konstrukce. Využití za chůze, k čemuž jsou přenosné navigace také určeny, je tak u navigačního přístroje Tom Tom Go 710 velice sporné.

Výrobek Becker Traffic Assist Highspeed skončil o stupínek níže než vítězná dvojice, ale autoklub jej označil za nejvyváženější z osmi testovaných přístrojů. Po jeho boku se umístil ještě Garmin Nuvi 360.

Zbylé kvarteto si v testu vysloužilo hodnocení jako doporučeníhodné, ale s výhradami. Nejhůře dopadnul přístroj Sony NV-U70T. Internetové portály jej v česku nabízejí za částky okolo 14 tisíc korun.

"Hlavní kritiku sklidil za výběr tras a předpokládané časy, které nešlo akceptovat,“ uvedl Steffan Kerbl, technik rakouského autoklubu. "Kromě toho našel jen některé zadané adresy.“

Technologie přenosných navigací se vyvíjí hodně rychle, a proto u nich často dochází k softwarovým problémům. Míní autoklub. V budoucnosti lze očekávat pád cen těchto přístrojů. 

S navigačními přístroji se však stále častěji spojuje i otázka bezpečnosti. Jejich nastavování za jízdy totiž odvádí řidičovu pozornost a může vést k nehodám. Proto je lepší nechat manipulaci s tlačítky na spolujezdci nebo raději zastavit auto a nerušeně systém nastavit podle potřeby.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

podíl na celkovém hodnocení

Mio C710

Tom Tom Go 710

Garmin Nüvi 360

Becker Trafic Assist Highspeed

naviflash 1060

Falk N200

ViaMichelin X-950T

Sony NV-U70T

Jednoduchost použití

15%

1,9

2,0

1,5

2,1

2,3

2,1

2,0

2,2

návod

(20%)

2,8

2,0

1,8

2,8

1,7

1,3

2,4

1,8

montáž

(40%)

2,1

2,1

1,3

2,1

1,8

2,5

2,2

2,1

ovládání

(40%)

1,3

1,9

1,5

1,7

3,1

2,0

1,7

2,6

Navigace

35%

1,7

1,9

2,3

2,1

2,1

2,6

2,5

2,6

hlasový výstup

(25%)

1,7

1,6

1,7

1,6

1,7

1,9

2,0

2,0

zobrazení

(15%)

1,0

2,0

1,6

2,0

2,5

2,8

2,4

1,5

reakce na opuštění trasy

(20%)

1,7

2,6

2,8

2,0

1,5

3,8

2,8

1,6

navigace

(40%)

1,9

1,7

2,7

2,4

2,5

2,5

2,7

3,9

Výpočet trasy

25%

0,8

1,3

1,0

1,2

0,9

2,0

3,9

3,5

Datová podrobnost

25%

1,9

1,6

2,3

2,5

2,7

2,6

1,9

2,6

Celková známka

1,6

1,7

1,8

2,0

2,0

2,4

2,6

2,7

Doporučení

****

****

***

***

**

**

**

**

Hodnocení ÖAMTC

známka

výborný

*****

od 1,5

velmi doporučeníhodný

****

1,6 - 2,0

doporučeníhodný

***

2,1 - 2,5

doporučeníhodný s výhradami

**

2,6 - 3,5

nedoporučeníhodný

*

do 3,6

Autoři: ,




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.