Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test nosičů jízdních kol: nejdražší neznamená nejlepší

aktualizováno 
Jízdní kolo na střeše auta nebo v nosiči upevněném na tažném zařízení není vždy v bezpečí. V testu se ukázalo, že ani nejdražší nosič nemusí být nejlepší. Při jízdě s kolem připevněným k autu je třeba být velmi opatrný a vyplatí se průběžně kontrolovat jeho upevnění.

Test nosičů jízdních kol | foto: ADAC

Vyšší cena automaticky neznamená, že dostanete lepší nosič. Dokazují to výsledky srovnávacího testu německého autoklubu ADAC, který vyzkoušel levné i dražší výrobky pro převoz bicyklů na běžné silnici, při vyhýbacím manévru, prudkém brzdění a ve zkušebně při nárazu auta do překážky.

NOSIČE NA ZÁĎ MUSÍ MÍT ZNAČKU

Nosiče na záď je možné používat i v Česku.

Josef Kellner ze společnosti Neumann, která autonosiče vyrábí a prodává, upozorňuje: "Podle české legislativy musí být na nosiči kol na tažné zařízení připevněna registrační značka vozu, a to tak, aby byla viditelná. Úřady však třetí značku k vozidlu nevydávají. My zákazníkům nabízíme výrobu plastového duplikátu za 350 korun."

Náhražka registrační značky ovšem není schválená. "Prozatím jsme se nesetkali s případem, že by policisté za plastovou značku řidiče pokutovali," říká Kellner.

V testu byly nosiče upevňované na záď auta i ty obvyklejší, střešní.

Žádný premiant ani propadlík

Žádný ze 14 testovaných nosičů, z nichž minimálně polovinu koupíte i v českých obchodech s autodoplňky, nedosáhl na nejlepší možné hodnocení v podobě označení "velmi dobrý". Ani jeden naopak úplně nepropadl a nedostal pomyslnou školní pětku.

Na "dvojku" si vedl půltucet testovaných nosičů. Dalších sedm výrobků pro přepravu bicyklů dostalo "trojku" a autoklub jejich výsledky označil za uspokojivé.

Nejhůře skončil nosič upevňovaný na tažné zařízení se jménem Eufab Harry. Vysloužil si "čtyřku" neboli dostatečnou.

Eufab Harry, nejlevnější z osmi testovaných nosičů umisťovaných na záď auta, nezvládl jízdu po hrbolaté silnici. Vibrace vedly až k tomu, že se otevřel upínací mechanismus a nosič sklouzl na vozovku.

Hrbolatá silnice zaskočila také výrobek Atera Strada Sport 3, který v česku pořídíte přibližně za 12 tisíc.

Kola se při testu na nerovné vozovce sice vyklopila, ale nedošlo k žádnému poškození. Po následném zaklapnutí nosiče bylo možné pokračovat bez následků v jízdě.

Skoro všechny nosiče zvládly prudké zabrzdění z rychlosti 100 km/h. Malé nedostatky se opět dostavily u produktu Eufab Harry.

Thule EuroClassic G5 909

Thule EuroClassic G5 909

Hůře bicykly a jejich upevňovací systémy zvládaly vyhýbací manévr, při němž řidič auta reaguje na náhlou překážku. Nejhůře si vedl Eufab Poker (nejlevnější z testovaných střešních nosičů). Jízdní kola se z jeho sevření uvolnila, samotný nosič se ohnul, jedno z kol se dokonce vyklopilo a poškodilo střechu auta.

Také nosič se jmenovkou Unitec MaXXimum se při ostrém vyhýbacím testu dostal na hranici svých možností a neubránil se deformaci.

Ani některým nosičům, které se připevňují ke "kouli", tato ostrá zkouška neseděla. Eufab Harry, Ecklafant 3 (v Česku kolem 9 tisíc) a Atera Strada Sport 3 se vytočily do strany, nosiči Atera se opět otevřel upínací mechanismus.

Test nosičů jízdních kol

Při nárazu může kolo uletět

Poslední část testů zavedla techniky a sledované výrobky do haly, kde se provádějí nárazové zkoušky. Zástupci autoklubu chtěli zjistit, jak si nosiče povedou při nehodě. Náraz auta v rychlosti 30 km/h simuloval běžné městské kolize.

Ukázalo se, že tentokrát je na tom nejhůře nejdražší testovaný produkt pro upevnění kol na střeše. Jedná se o Mont Blanc Discovery, který v Česku pořídíte kolem čtyř tisíc. Při crash testu nosič neudržel bicykl na autě. Následuje nejen poškození auta a kola, ale také riziko jeho střetu s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem. Nárazový test dopadl podobně špatně pro nosiče d.frey a mft black-smiley. Kola se z nich uvolnila.

test nosičů kol

Kompletní výsledky ZDE

Autor:


Témata: nehody, Autoklub, jízdné


Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.