Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test nosičů jízdních kol: nejdražší neznamená nejlepší

aktualizováno 
Jízdní kolo na střeše auta nebo v nosiči upevněném na tažném zařízení není vždy v bezpečí. V testu se ukázalo, že ani nejdražší nosič nemusí být nejlepší. Při jízdě s kolem připevněným k autu je třeba být velmi opatrný a vyplatí se průběžně kontrolovat jeho upevnění.

Test nosičů jízdních kol | foto: ADAC

Vyšší cena automaticky neznamená, že dostanete lepší nosič. Dokazují to výsledky srovnávacího testu německého autoklubu ADAC, který vyzkoušel levné i dražší výrobky pro převoz bicyklů na běžné silnici, při vyhýbacím manévru, prudkém brzdění a ve zkušebně při nárazu auta do překážky.

NOSIČE NA ZÁĎ MUSÍ MÍT ZNAČKU

Nosiče na záď je možné používat i v Česku.

Josef Kellner ze společnosti Neumann, která autonosiče vyrábí a prodává, upozorňuje: "Podle české legislativy musí být na nosiči kol na tažné zařízení připevněna registrační značka vozu, a to tak, aby byla viditelná. Úřady však třetí značku k vozidlu nevydávají. My zákazníkům nabízíme výrobu plastového duplikátu za 350 korun."

Náhražka registrační značky ovšem není schválená. "Prozatím jsme se nesetkali s případem, že by policisté za plastovou značku řidiče pokutovali," říká Kellner.

V testu byly nosiče upevňované na záď auta i ty obvyklejší, střešní.

Žádný premiant ani propadlík

Žádný ze 14 testovaných nosičů, z nichž minimálně polovinu koupíte i v českých obchodech s autodoplňky, nedosáhl na nejlepší možné hodnocení v podobě označení "velmi dobrý". Ani jeden naopak úplně nepropadl a nedostal pomyslnou školní pětku.

Na "dvojku" si vedl půltucet testovaných nosičů. Dalších sedm výrobků pro přepravu bicyklů dostalo "trojku" a autoklub jejich výsledky označil za uspokojivé.

Nejhůře skončil nosič upevňovaný na tažné zařízení se jménem Eufab Harry. Vysloužil si "čtyřku" neboli dostatečnou.

Eufab Harry, nejlevnější z osmi testovaných nosičů umisťovaných na záď auta, nezvládl jízdu po hrbolaté silnici. Vibrace vedly až k tomu, že se otevřel upínací mechanismus a nosič sklouzl na vozovku.

Hrbolatá silnice zaskočila také výrobek Atera Strada Sport 3, který v česku pořídíte přibližně za 12 tisíc.

Kola se při testu na nerovné vozovce sice vyklopila, ale nedošlo k žádnému poškození. Po následném zaklapnutí nosiče bylo možné pokračovat bez následků v jízdě.

Skoro všechny nosiče zvládly prudké zabrzdění z rychlosti 100 km/h. Malé nedostatky se opět dostavily u produktu Eufab Harry.

Thule EuroClassic G5 909

Thule EuroClassic G5 909

Hůře bicykly a jejich upevňovací systémy zvládaly vyhýbací manévr, při němž řidič auta reaguje na náhlou překážku. Nejhůře si vedl Eufab Poker (nejlevnější z testovaných střešních nosičů). Jízdní kola se z jeho sevření uvolnila, samotný nosič se ohnul, jedno z kol se dokonce vyklopilo a poškodilo střechu auta.

Také nosič se jmenovkou Unitec MaXXimum se při ostrém vyhýbacím testu dostal na hranici svých možností a neubránil se deformaci.

Ani některým nosičům, které se připevňují ke "kouli", tato ostrá zkouška neseděla. Eufab Harry, Ecklafant 3 (v Česku kolem 9 tisíc) a Atera Strada Sport 3 se vytočily do strany, nosiči Atera se opět otevřel upínací mechanismus.

Test nosičů jízdních kol

Při nárazu může kolo uletět

Poslední část testů zavedla techniky a sledované výrobky do haly, kde se provádějí nárazové zkoušky. Zástupci autoklubu chtěli zjistit, jak si nosiče povedou při nehodě. Náraz auta v rychlosti 30 km/h simuloval běžné městské kolize.

Ukázalo se, že tentokrát je na tom nejhůře nejdražší testovaný produkt pro upevnění kol na střeše. Jedná se o Mont Blanc Discovery, který v Česku pořídíte kolem čtyř tisíc. Při crash testu nosič neudržel bicykl na autě. Následuje nejen poškození auta a kola, ale také riziko jeho střetu s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem. Nárazový test dopadl podobně špatně pro nosiče d.frey a mft black-smiley. Kola se z nich uvolnila.

test nosičů kol

Kompletní výsledky ZDE

Autor:


Témata: nehody, Autoklub, jízdné


Nejčtenější

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

BMW M5
BMW M5

r.v. 2012, naj. 77 150 km, benzín
1 324 950 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.