Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test nosičů jízdních kol: nejdražší neznamená nejlepší

aktualizováno 
Jízdní kolo na střeše auta nebo v nosiči upevněném na tažném zařízení není vždy v bezpečí. V testu se ukázalo, že ani nejdražší nosič nemusí být nejlepší. Při jízdě s kolem připevněným k autu je třeba být velmi opatrný a vyplatí se průběžně kontrolovat jeho upevnění.

Test nosičů jízdních kol | foto: ADAC

Vyšší cena automaticky neznamená, že dostanete lepší nosič. Dokazují to výsledky srovnávacího testu německého autoklubu ADAC, který vyzkoušel levné i dražší výrobky pro převoz bicyklů na běžné silnici, při vyhýbacím manévru, prudkém brzdění a ve zkušebně při nárazu auta do překážky.

NOSIČE NA ZÁĎ MUSÍ MÍT ZNAČKU

Nosiče na záď je možné používat i v Česku.

Josef Kellner ze společnosti Neumann, která autonosiče vyrábí a prodává, upozorňuje: "Podle české legislativy musí být na nosiči kol na tažné zařízení připevněna registrační značka vozu, a to tak, aby byla viditelná. Úřady však třetí značku k vozidlu nevydávají. My zákazníkům nabízíme výrobu plastového duplikátu za 350 korun."

Náhražka registrační značky ovšem není schválená. "Prozatím jsme se nesetkali s případem, že by policisté za plastovou značku řidiče pokutovali," říká Kellner.

V testu byly nosiče upevňované na záď auta i ty obvyklejší, střešní.

Žádný premiant ani propadlík

Žádný ze 14 testovaných nosičů, z nichž minimálně polovinu koupíte i v českých obchodech s autodoplňky, nedosáhl na nejlepší možné hodnocení v podobě označení "velmi dobrý". Ani jeden naopak úplně nepropadl a nedostal pomyslnou školní pětku.

Na "dvojku" si vedl půltucet testovaných nosičů. Dalších sedm výrobků pro přepravu bicyklů dostalo "trojku" a autoklub jejich výsledky označil za uspokojivé.

Nejhůře skončil nosič upevňovaný na tažné zařízení se jménem Eufab Harry. Vysloužil si "čtyřku" neboli dostatečnou.

Eufab Harry, nejlevnější z osmi testovaných nosičů umisťovaných na záď auta, nezvládl jízdu po hrbolaté silnici. Vibrace vedly až k tomu, že se otevřel upínací mechanismus a nosič sklouzl na vozovku.

Hrbolatá silnice zaskočila také výrobek Atera Strada Sport 3, který v česku pořídíte přibližně za 12 tisíc.

Kola se při testu na nerovné vozovce sice vyklopila, ale nedošlo k žádnému poškození. Po následném zaklapnutí nosiče bylo možné pokračovat bez následků v jízdě.

Skoro všechny nosiče zvládly prudké zabrzdění z rychlosti 100 km/h. Malé nedostatky se opět dostavily u produktu Eufab Harry.

Thule EuroClassic G5 909

Thule EuroClassic G5 909

Hůře bicykly a jejich upevňovací systémy zvládaly vyhýbací manévr, při němž řidič auta reaguje na náhlou překážku. Nejhůře si vedl Eufab Poker (nejlevnější z testovaných střešních nosičů). Jízdní kola se z jeho sevření uvolnila, samotný nosič se ohnul, jedno z kol se dokonce vyklopilo a poškodilo střechu auta.

Také nosič se jmenovkou Unitec MaXXimum se při ostrém vyhýbacím testu dostal na hranici svých možností a neubránil se deformaci.

Ani některým nosičům, které se připevňují ke "kouli", tato ostrá zkouška neseděla. Eufab Harry, Ecklafant 3 (v Česku kolem 9 tisíc) a Atera Strada Sport 3 se vytočily do strany, nosiči Atera se opět otevřel upínací mechanismus.

Test nosičů jízdních kol

Při nárazu může kolo uletět

Poslední část testů zavedla techniky a sledované výrobky do haly, kde se provádějí nárazové zkoušky. Zástupci autoklubu chtěli zjistit, jak si nosiče povedou při nehodě. Náraz auta v rychlosti 30 km/h simuloval běžné městské kolize.

Ukázalo se, že tentokrát je na tom nejhůře nejdražší testovaný produkt pro upevnění kol na střeše. Jedná se o Mont Blanc Discovery, který v Česku pořídíte kolem čtyř tisíc. Při crash testu nosič neudržel bicykl na autě. Následuje nejen poškození auta a kola, ale také riziko jeho střetu s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem. Nárazový test dopadl podobně špatně pro nosiče d.frey a mft black-smiley. Kola se z nich uvolnila.

test nosičů kol

Kompletní výsledky ZDE

Autor:




Nejčtenější

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.