Test ojetého peugeota skončil před limitem

  9:13
Již po ujetí dvaadvaceti tisíc kilometrů skončil redakční dlouhodobý test třináct let starého Peugeotu 405 SRDT, přestože se původně počítalo s absolvováním porce 40 tisíc kilometrů.2.1.02: Laciný diesel: úspory, nebo oči pro pláč23.1.02: Laciný diesel=problémy17.5.02: Peugeot v dlouhodobém test ujel čtvrtinu20.8.02: Redakční Peugeot 405 je v polovině testu

Za auto, které jsme na konci uplynulého roku koupili v autobazaru AAA za necelých devadesát tisíc korun, jsme při prodeji v konkurenčním pražském autobazaru utržili dvaačtyřicet tisíc. Přestože posledních několik tisíc kilometrů auto ujelo bez problémů, při zvážení nezbytných budoucích investic vedení redakce rozhodlo o prodeji testovaného vozu. Mezi nezbytné investice, které by musely brzy přijít, patřila například výměna motorového oleje a filtru, montáž nových brzdových destiček a také náhrada ojetých pneumatik.

Jak jsme prodávali

Společně s pracovníkem oddělení, které má na starosti správu majetku vydavatelství deníku Mladá fronta DNES, jsme objeli několik pražských autobazarů, které nabízejí výkup aut za hotové peníze. První cesta vedla do autobazaru Auto Esa. Technik se brzy vydal asi na dvoukilometrovou zkušební jízdu. Motor je příliš hlučný, má najeto o hodně víc, než je na tachometru, také výkon není odpovídající," hodnotil první dojmy technik. Když nabídli cenu 40 tisíc korun, poděkovali jsme s tím, že si celou záležitost ještě rozmyslíme.

Konkurence neměla zájem

Z tohoto bazaru jsme zamířili do AAA. Tedy tam, kde jsme vůz kupovali. Pracovník si vyžádal doklady a odešel do kanceláře. Když se vrátil, sdělil, že plná moc není na formuláři, který oni vyžadují, a že tedy o vůz nemají zájem. Přibližnou výkupní cenu řekl až po našem naléhání: Asi šedesát tisíc." Pro porovnání jsme zamířili ještě na Argentinskou ulici. Když jsme zašli do kanceláře jednoho z tamějších bazarů, řekli nám od stolu, že za automobil s takovými parametry nemůžeme čekat víc než čtyřicet tisíc korun. Ráno se tedy opět jelo do Auto Esa. Vůz od nás nakonec koupili za 42 tisíc korun. Po víkendu se toto auto objevilo v nabídce i na internetových stránkách bazaru. Stojí 75 tisíc korun.

Shrnutí

Výsledek testu tedy není příliš povzbudivý pro lidi, kteří přemýšlejí o koupi staršího dieselového vozu. Klady, kterými jsou nepochybně nízká spotřeba a u tohoto modelu i slušný vzhled, komfort pro všechny cestující, příjemné řízení, totiž pravděpodobně převáží finanční náročnost provozování takového automobilu.

PEUGEOT 405. V babím létě se test redakčního vozu chýlil ke konci.

Fakta z testu Peugeotu 405

prosinec 2001 * koupě v autobazaru AAA a zaplacení příslušných poplatků: 89 000 korun

* oprava rozvodů, elektroinstalace, nákup povinné výbavy a dálniční známky, odtah do Plzně, oprava hlavního ložiska motoru a hlavy: 38 400 korun
březen 2002 * výměna náboje předního kola: 1800
duben 2002 * prohlídka po 7500 kilometrech; oprava žhavení, synchronu 3. a 4. rychlostního stupně, ložiska spojky, posilovače řízení, obou předních reflektorů: 15 000
květen 2002 * výměna membrány v posilovači brzd: 700 červen 2002:

* odtah vozu z Prahy do Plzně a oprava vstřikovací trysky a startéru: 7500
červenec 2002 * odtah a oprava praskliny válce, výměna chladiče. Oprava v ceně cca 15 000 korun neúčtována
srpen 2002 * nové okénko po ataku zlodějů, kteří ukradli rádio: 800 korun
říjen 2002 * konec testu a prodej v autobazaru za 42 000 korun
Náklady na koupi a provoz bez účtování pohonných hmot, pojištění a stokorunových položek na drobné opravy, provozní kapaliny a podobně po odečtení částky za prodej 111 200 korun


ROZHOVOR: Mechanik by se znovu do opravy motoru nepustil...

Většinu oprav absolvoval redakční Peugeot 405 SRDT v plzeňském servisu H+B, jemuž šéfuje Karel Hartl.
* Peugeot je v současné době nabízen v bazaru za 75 tisíc. Vy to auto dobře znáte. Koupil byste si ho tedy za onu sumu?
Ne, já bych za něj dal asi tak tolik, kolik vám zaplatili při výkupu.
* Technikovi v autobazaru bylo podezřelé, že je motor hlučný. Svědčí to o jeho špatném stavu?
Motor je skutečně hlučný, ale žádnou závažnou poruchu to nesignalizuje. Auto skutečně může budoucího majitele vozit vcelku bez problémů ještě desítky tisíc kilometrů.
* Dnes, když již znáte celý příběh auta, rozhodl byste se při první opravě, když se měnilo zadřené ložisko klikové hřídele a další díly v motoru, pro jiný postup?
Musím přiznat, že jsme měli zvolit řešení, které jsme také navrhovali, ale nakonec nezvolili totiž koupit použitý motor na vrakovišti. To by přišlo na méně než dvacet tisíc korun.
* Již jsme vás citovali, že tohle auto byla nešťastná koupě. Lze obecně říci, že má smysl takto starou ojetinu s turbodieselovým motorem kupovat?
S turbem určitě ne, protože to je komplikovaný motor. Diesel má smysl pro toho, kdo toho opravdu hodně najezdí. Jinak se mu dražší vstupní investice nevyplatí.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...