Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

aktualizováno 
V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Test letních pneumatik | foto: ADAC

Mezi vítěze testu pneumatik pro malá auta typu Škody Fabie nebo Fordu Fiesta patří letní pneumatiky značek Vredestein, Continental, Dunlop, Goodyear, Hankook, Nokian a Kumho. „Ve srovnávacím testu ukázaly, že mají nejlépe vyvážené vlastnosti na suché i mokré silnici, neobtěžují své okolí přílišným hlukem, nezvyšují zásadně spotřebu paliva a rychle se neopotřebují,“ cituje z výsledků testu Petr Buček, šéfredaktor specializovaného automagazínu AutemBezpečně.cz.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

V testu se objevily i české barumky. Pláště jménem Brillantis 2, které patří v Česku k nejžádanějším, nezklamaly, ale za nejlepšími zaostaly. „Při testovacích jízdách ztrácely body za chování na mokru. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček. Do barumek obujete Renault Clio nebo Opel Corsa do pěti tisíc za celou sadu.

Předposlední příčku obsadily pláště Nankang Green-Sport-Eco2+, které i přes „ekologické“ označení dopadly špatně právě v disciplíně hodnotící vliv pneumatik na spotřebu paliva vozu. Dobře si nevedly ani na mokré vozovce. Nehorší, které ADAC vůbec nedoporučuje, byly pneumatiky GT Radial Champiro VP1. „Za ostatními zaostávaly na suché vozovce a ve zkouškách na mokré silnici vyloženě propadly,“ popisuje Petr Buček. Jsou to jediné pláště, které v letošním kole testů vysloveně propadly.

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

ADAC vysvětluje, že „naladění“ pneumatiky vždy znamená kompromis, který nejvíce ovlivňují požadavky na bezpečné chování za mokra. Hluboké podélné drážky v dezénu brání „plavání“ vozidla na mokré vozovce - snižují riziko akvaplaningu, nesmí se však negativně projevit na stabilitě v zatáčkách na suché vozovce. „Výrobci se snaží vyvíjet vyvážené pneumatiky bez výkyvů v jednotlivých kritériích,“ vysvětluje Daniel Bott z ADACu.

Ve větším, sedmnáctipalcovém rozměru ADAC otestoval 16 sad letního obutí. Jako testovací vozidlo posloužil Volkswagen Golf. Nejlépe si vedly Continental SportContact 5, ESA-Tecar Spirit 5 UHP, Pirelli P Zero a Vredestein Ultra Vorti. Continentaly jako vítězové testu platí také za nejdražší gumy, částka za sadu čtyř pneu už se šplhá k deseti tisícům korun. Druhé pláště v pořadí značky ESA-Tecar budete v Česku shánět velmi složitě, není příliš rozšířená.

Na opačném konci skončily pneumatiky Maxxis Victra VS01, které propadly právě za chování na mokré silnici.

Zimní obutí

Od 1. listopadu do 31. března jsou zimní pneumatiky povinné za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích označených dopravní značkou.





Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Další z rubriky

Toyota GT86
Učitelka rošťáren Toyota GT86 je nejlepší hračka pro velké kluky

Auto ladně přechází z jednoho táhlého smyku do druhého. Klouzání po sněhu, při kterém se publiku tají dech a řidič prožívá řidičskou nirvánu, snad nemůže být...  celý článek

Toyota Corolla
Corolla vyzrála, je to příjemné svezení pro starší a pokročilé

Toyota Corolla je jednoduché, poctivě postavené auto. Působí však nečekaně honosným a dražším dojmem. Není to auto pro evropské dravce, ale světový kliďas. Za...  celý článek

Škoda Citigo
Citigo slaví pět let. Vylepšila ho nová světla a dvě šňůrky. TSI zatím ne

Ideálním tělesem je koule, která při minimální vnější ploše dosahuje největšího objemu. Jenže ideálním tvarem malého auta je kvádr. To ctí bezezbytku Škoda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.