Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

aktualizováno 
V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Test letních pneumatik | foto: ADAC

Mezi vítěze testu pneumatik pro malá auta typu Škody Fabie nebo Fordu Fiesta patří letní pneumatiky značek Vredestein, Continental, Dunlop, Goodyear, Hankook, Nokian a Kumho. „Ve srovnávacím testu ukázaly, že mají nejlépe vyvážené vlastnosti na suché i mokré silnici, neobtěžují své okolí přílišným hlukem, nezvyšují zásadně spotřebu paliva a rychle se neopotřebují,“ cituje z výsledků testu Petr Buček, šéfredaktor specializovaného automagazínu AutemBezpečně.cz.

Test letních pneumatik

Kompletní výsledky ZDE

V testu se objevily i české barumky. Pláště jménem Brillantis 2, které patří v Česku k nejžádanějším, nezklamaly, ale za nejlepšími zaostaly. „Při testovacích jízdách ztrácely body za chování na mokru. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček. Do barumek obujete Renault Clio nebo Opel Corsa do pěti tisíc za celou sadu.

Předposlední příčku obsadily pláště Nankang Green-Sport-Eco2+, které i přes „ekologické“ označení dopadly špatně právě v disciplíně hodnotící vliv pneumatik na spotřebu paliva vozu. Dobře si nevedly ani na mokré vozovce. Nehorší, které ADAC vůbec nedoporučuje, byly pneumatiky GT Radial Champiro VP1. „Za ostatními zaostávaly na suché vozovce a ve zkouškách na mokré silnici vyloženě propadly,“ popisuje Petr Buček. Jsou to jediné pláště, které v letošním kole testů vysloveně propadly.

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

Test letních pneumatik klade důraz na testy na mokré vozovce

ADAC vysvětluje, že „naladění“ pneumatiky vždy znamená kompromis, který nejvíce ovlivňují požadavky na bezpečné chování za mokra. Hluboké podélné drážky v dezénu brání „plavání“ vozidla na mokré vozovce - snižují riziko akvaplaningu, nesmí se však negativně projevit na stabilitě v zatáčkách na suché vozovce. „Výrobci se snaží vyvíjet vyvážené pneumatiky bez výkyvů v jednotlivých kritériích,“ vysvětluje Daniel Bott z ADACu.

Ve větším, sedmnáctipalcovém rozměru ADAC otestoval 16 sad letního obutí. Jako testovací vozidlo posloužil Volkswagen Golf. Nejlépe si vedly Continental SportContact 5, ESA-Tecar Spirit 5 UHP, Pirelli P Zero a Vredestein Ultra Vorti. Continentaly jako vítězové testu platí také za nejdražší gumy, částka za sadu čtyř pneu už se šplhá k deseti tisícům korun. Druhé pláště v pořadí značky ESA-Tecar budete v Česku shánět velmi složitě, není příliš rozšířená.

Na opačném konci skončily pneumatiky Maxxis Victra VS01, které propadly právě za chování na mokré silnici.

Zimní obutí

Od 1. listopadu do 31. března jsou zimní pneumatiky povinné za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích označených dopravní značkou.







Nejčtenější

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto
Škoda chce zdvojnásobit výrobu, modely se mají mezi sebou více lišit

Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier vidí budoucnost značky hlavně v elektromobilech a SUV. Design jednotlivých modelů chce více proměnit, aby byly jednoduše...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.