Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zima to zabalila, jarní přezouvání začíná. Test radí, co obout octavii

aktualizováno 
Mírná zima ponouká motoristy k přezutí auta do letního. S výběrem plášťů na novou sezonu radí německá organizace GTÜ provozující stanice technické kontroly a autoklub ACE. Barumky se neztratily.

Ve srovnávacím testu vyhrály pneumatiky značky Continental, za nimi následují plášti Dunlop, Pirelli a Goodyear. | foto: GTÜ

V testu bylo 11 plášťů rozměru 225/45 R 17 a dobrou zprávou je, že žádný ve zkouškách na mokré i suché vozovce nepropadl. Komisaři testovali i barumky. Sedmnáctipalcové ráfky jsou stále častějším u aut nižší střední i střední třídy, typicky Škoda Octavia nebo Ford Mondeo.

Ve srovnávacím testu vyhrály pneumatiky značky Continental, za nimi následují  plášti Dunlop, Pirelli a Goodyear. Ani barumky nezklamaly.

Může se hodit

Hledáte nové auto a octavia se vám líbí? Vyberte si z nabídky téměř 2000 vozů tohoto modelu na Automodul.cz.

"Hlavní částí testu jsou zkoušky na mokré silnici. Při ní se zkoumají se jízdní vlastnosti, brzdná dráha a schopnost odolávat aquaplaningu," popisuje šéfredaktor specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček.

"Zkoušky zjišťovaly také rychlost opotřebení testovaných pneumatik a jejich hlučnost. Celkem hodnotí 12 kritérií," dodává.

První čtyři z testovaných pneumatik GTÜ a ACE řidičům velmi doporučuje, rozhodně ale neodrazuje ani před ostatními.

"První čtyři příčky v celkovém hodnocení srovnávacího testu patří letním pneumatikám značek Continental, Dunlop, Pirelli a Goodyear," upřesňuje Petr Buček.  Třetí nejmenší počet bodů získaly pláště české značky Barum. "Přesto barumky nejsou nekvalitní. Naopak, drží krok s ostatními testovanými značkami," dodává Buček.

Plášťům Barum Bravuris dokonce patří podle Bučka jeden primát, podle průzkumu cen AutemBezpečně. cz jsou totiž z 11 porovnávaných gum nejlevnější.

"Sada čtyř kusů barumek v testovaném rozměru přijde na necelých sedm tisíc korun, vítěz testu značky Continental stojí zhruba 11 000 Kč," dodává.

Zimní pneumatiky na léto opravdu zujte. Hůř brzdí a zvyšují spotřebu

Zákonná povinnost mít na vozech za daných podmínek (led, sníh) zimní pneumatiky končí posledního března. Odhaduje se, že až třicet procent řidičů auto ze zimních gum na letní nepřezouvá.

Ti kdo ojíždí zimní gumy, ale zbytečně riskují. Velký význam má totiž materiál, ze kterého jsou pneumatiky vyrobeny. V zimě, kdy je sníh a náledí, jsou totiž potřebné jiné vlastnosti než na letním rozpáleném asfaltu. Zimní pneumatiky jsou kvůli nutnosti větší přilnavosti k vozovce vyráběné z měkčí směsi než letní, ale tyto vlastnosti nejsou na sluncem ohřátém asfaltu vhodné.

 "Se zimními pneumatikami při letních teplotách je třeba si dávat pozor," varuje Friedrich Eppel, expert na pneumatiky rakouského autoklubu ÖAMTC. Auto se zimáky má totiž na teplém asfaltu delší brzdnou dráhu.


VÝSLEDKY TESTU LETNÍCH PNEUMATIK 2014: 225/45 R 17
pneumatikamokrá silnicesuchá silnicespotřeba
,ekologie
cena (Kč)celkové hodnocení
Continental SportContact 5 
684728                11000143
Dunlop Sport Maxx RT 584531  9600  134
Pirelli P Zero
63 45  26  10000  134
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 259  44  28 10000131
Bridgestone Potenza S0016143249600128
Nokian Line XL 6134319000 126
Vredestein Ultrac Vorti56412510100 122
Apollo Aspire 4G.XL51 39 297300119
Barum Bravuris 3 HM5033356900118
Hankook Ventus S1 evo 5433269300113
Hankook Ventus S1 evo 51523128-111
Pramen: GTÜ, AutemBezpečně.cz (ceny)
Poznámka: Hodnocení "Mokrá silnice" má maximum 80 bodů, "Suchá silnice" má nanejvýš 60 bodů, "Ekologie/Spotřeba" 50 bodů. Cena odpovídá nabídce českých internetových obchodů a je za celou sadu čtyř pneumatik v Kč s rozměrem 215/45 R 17.
 






Nejčtenější

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 931 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.